کد خبر: ۴۲۱۴۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱

قیچی‌های مکانیکی بر فراز آوار پلاسکو

سخنگوی ستاد بحران حادثه پلاسکو اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم تا ۳ - ۴ ساعت آینده یا حتی تا فردا صبح کارآوار برداری به اتمام رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
 با گذشت حدود 15 ساعت از حادثه "پلاسکو"، در حال حاضر قیچی‌های مکانیکی برای برش قطعات نما و ادامه عملیات آواربرداری به محل حادثه وارد شدند. در عین حال ملکی، سخنگوی ستاد بحران پلاسکو گفت: طبق اطلاعات کمیته آماربردای و ثبت آمار، حدود ۲۰ نفر در آوار گیر افتاده‌اند که شهادت تعدادی از همکاران ما محرز است و جا دارد به هموطنان‌مان تسلیت گوییم.
به گزارش ایسنا،ملکی درمورد تعداد مصدومان گفت: ۲۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند، اما قطعا آمار بیشتر از این‌هاست.

ملکی افزود: روند عملیات آواربرداری در دو جبهه شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو به طور همزمان ادامه دارد. در این روند با بریدن ستون‌های ۱۰ تنی، جابجایی آن‌ها از طریق جرثقیل اتفاق می‌افتد. گروه‌های امدادی هم به نتایجی رسیده‌اند، اما باید صبر کنیم تا افراد گیر افتاده زیر آوار را پیدا کنند.

وی اظهار کرد: حجم زیاد آوار این را تایید می‌کند که جمعی از آتش‌نشانان به شهادت رسیدند.

ملکی درباره اینکه آواربرداری تا چه زمانی به طول می‌انجامد، اظهار کرد: آواربرداری کار بسیار سنگینی است و جزو آواربرداری‌های پیچیده محسوب می‌شود که کوچک‌ترین اشتباه ممکن است مشکلات دیگری ایجاد کند. ستون‌های فلزی سنگین هستند که بریدن و جابجایی آن‌ها دشوار است نباید انتظار داشته باشیم تا ۳- ۴ ساعت آینده یا حتی فردا صبح کار ما به اتمام برسد. تمام نیروهای ما بدون وقفه تلاش می‌کنند تا به آتش‌نشانان گرفتار در آوار، دسترسی پیدا کنند.

بنابر اعلام خبرنگار ایسنا از محل حادثه، قیچی‌های مکانیکی برای برش قطعات نما و ادامه عملیات آوار برداری به محل حادثه وارد شدند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین