کد خبر: ۴۲۱۴۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
ادعای یک مقام وزارت خارجه قطر :

دوحه به نشست آستانه دعوت شده است

یک مقام وزارت امور خارجه قطر شامگاه پنجشنبه ادعا کرد که دوحه به نشست آستانه قزاقستان که قرار است ماه جاری میان طرف های سوری برای بررسی بحران سوریه برگزار شود، دعوت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این در حالی است که روز گذشته فیصل المقداد معاون وزیرخارجه سوریه درخصوص مشارکت عربستان و قطر درنشست آستانه گفت: حامیان تروریسم و کسانی که به تقویت و تجهیز تروریست ها می پردازند، جایی در نشست آستانه ندارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این مسئول در وزارت خارجه قطر که خواست نامش ذکر نشود به این خبرگزاری گفت: دعوتنامه رسمی برای حضور در نشست آستانه دریافت کردیم.
بنابر این گزارش، مشخص نیست که چه کشور یا کشورهایی قطر را به نشست گفت و گوهای سوری – سوی آستانه دعوت کردند.
نشست آستانه با راهبری ایران ، روسیه و ترکیه به یکی از موضوعات مهم رسانه ها درباره صلح سوریه تبدیل شده است و بسیاری از محافل بین المللی به مذاکرات قزاقستان با توجه به این که این سه کشور به عنوان بازیگران مهم منطقه بتوانند مناقشه سوریه را حل و فصل کنند،چشم دوخته اند و از آن استقبال کردند. 
دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که انتونیو گوترش با استقبال از دعوت ایران ، روسیه و ترکیه برای شرکت در مذاکرات آستانه پایتخت قزاقستان از ' استفان دمیستورا ' نماینده ویژه خود خواسته است تا با سرپرستی هیاتی در این گفت و گو ها شرکت کند.
مذاکرت صلح سوریه 23 ژانویه سال میلادی جاری ( چهارم بهمن) در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود. 
نشست آستانه که مطابق برنامه اعلام شده در روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه امسال در قزاقستان تحت نظارت روسیه، ترکیه و ایران برگزار می شود، گفت و گوهای سوری - سوری میان دولت و معارضان سوریه با هدف فراهم کردن مقدمات حل سیاسی بحران این کشور برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین