کد خبر: ۴۲۱۴۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

ایران جزو 10 کشور دنیا در ارائه بسته های اینترنتی ارزان قیمت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور دنیا در زمینه ارائه بسته های اینترنتی ارزان قیمت است، گفت: جمهوری اسلامی به 17 شرکت توزیع کننده اینترنت از جمله مخابرات پروانه داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 سید محمود واعظی در جریان سفر به استان قزوین در گفت و گوی ویژه خبری خود با صدا و سیما مرکز قزوین، افزود: طی 3.5 سال گذشته با سرمایه گذاری یک هزار و 580 میلیارد ریالی، کارهای خوبی در زمینه ارتباطات این استان صورت گرفته است.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا،وی ادامه داد: با توجه به قیمت 30 هزار ریالی هر گیگ اینترنت ثابت در کشور ما، وضعیت اینترنت ما در حال رشد و توسعه بوده و در آینده نزدیک نیز این قیمت پائین تر خواهد آمد. 
واعظی با اشاره به دغدغه و نگرانی های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های فضای مجازی، یادآور شد: با توجه به این مساله مهم، کمیته ویژه فضای مجازی تشکیل شده و فازبندی شبکه ملی اطلاعات نیز صورت گرفته است.
به گفته وی، شبکه ملی اطلاعات با سرعت بالا در تولید محتوا و سرمایه گذاری شکل گرفته تا از این فضا برای تبلیغ اندیشه اسلامی، دیدگاه ها و آرای ایرانی اسلامی استفاده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کارهای فنی انجام شده در رفع این آسیب ها، ادامه داد: سرعت بخشیدن به بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات از جمله کارهای ایجابی در این زمینه بوده و در زمینه سلبی نیز امضای قرارداد با 14 دانشگاه با محوریت پژوهشگاه ICT برای اجرای فیلترینگ هوشمند از جمله این اقدام ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه با اجرای فیلتیرینگ هوشمند که فاز نخست آن اجرا، فاز 2 آن پایان و فاز 3 آن نیز شروع شده، یادآور شد: تمامی صفحه های غیرقابل قبول و مستهجن مسدود و دغدغه های جامعه و خانواده ها برای دسترسی به فضای مجازی پاک نیز تحقق می یابد.
واعظی با بیان اینکه به موضوع فضای مجازی پاک اهمیت زیادی قائل هستیم و یک اداره کل با عنوان صیانت اجتماعی راه اندازی شده، ادامه داد: شخص رئیس جمهوری اعتقاد جدی دارد که وظیفه دولت و تمامی مسئولان آن است تا نسبت به ایجاد فضای مجازی پاک اقدام کرده تا دغدغه و نظر مقام معظم رهبری در این خصوص به صورت کامل برآورده گردد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت در استان قزوین طی 3.5 سال گذشته کارهای خوبی انجام داده، افزود: با توجه به جنبه های فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و تاریخی بودن استان، آبادانی بیشتر آن به نفع کشور و همگان بوده که با توسعه زیرساخت ها و بستر الکترونیکی برای داد و ستد و گسترش تجارت، امکان پذیر است.
به گفته وی، پهنای باند این استان طی سال های اخیر 4 برابر شده، شبکه انتقال آن نیز 5 برابر، تعداد مشترکان اینترنت آن از 65 هزار به 325 هزار نفر افزایش و به 100 روستای استان نیز شبکه اینترنت واگذار شده است.
وی با اشاره به خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یک سال گذشته در این استان، گفت: 401 روستای استان قزوین از ارتباط اینترنت، 12 شهر آن از نسل سوم اینترنت و 8 شهر نیز از نسل چهارم اینترنت بهره مند شده است.
واعظی در پایان افزود: امیدواریم تا پایان کار دولت یازدهم 344 روستای دیگر استان قزوین از خدمات اینترنت بهره مند شده و 70 کیلومتر فیبر نوری، افزایش سه برابری خط انتقال، توسعه اینترنت نسل 3 به تمامی شهرها و توسعه نسل اینترنت 4 به 22 شهر این استان نیز محقق شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
2
با سلام
لطفا درآمدهای آن کشورها را هم با ما قیاس کنید. بعد ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
وقتی وزیر مملکت چنین عقیده ای داره چطور میشه به اینده امیدوار بود؟ درامدها و ارزش پول رو نادیده میگیره و میگه اینترنت ارزونه! اقا جان اینطور فکر کن که اگه اونا با حقوق 2 ساعتشون میتونن 1 ماه اینترنت پرسرعت نامحدود بگیرند اینجا باید برای اینترنت پرسرعت نامحدود حقوق چند روزشون رو بدن و چون نمیتونن اینترنت کم سرعت و با پهنا باند دو سه گیگ میگیرند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین