کد خبر: ۴۲۱۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به بخش خصوصی داده شود

حاج محمدرضا گفت: برندسازی طرحی است که جایگاه دار را مدیریت می‌کند و منجر به واسطه‌گری و رانت خواری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت درباره برنامه برندسازی جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: ما در حال حاضر اعتراضات متعددی در سراسر کشور نسبت به این قضیه داریم چون به جای فروش کالا با برند خاص عملا به گونه‌ای است که مدیریت جایگاه‌ها واگذار می‌شود یعنی صاحب برند نقش دلال و واسطه را بین جایگاه دار، مردم و شرکت نفت ایفا می‌کند.

وی افزود: برندسازی طرحی است که جایگاه دار را مدیریت می‌کند و منجر به واسطه‌گری و رانت خواری می‌شود یعنی نظام ۷۰ ساله‌ای که در توزیع فرآورده‌های نفتی داشتیم تبدیل به یک بازار مکاره‌ای می‌شود که همه به منافع خودشان فکر می‌کنند.

حاج محمدرضا با بیان اینکه اگر جایگاه دار بخواهد تحت پوشش برند قرار گیرد ابتدا قراردادش با شرکت نفت باطل می‌شود، تصریح کرد: جایگاه ممتاز می‌توانند نقش برند را ایفا کنند لذا چه ضرورتی وجود دارد که برند این کار را کرده و در سفارشات در انبار‌ها، تعمیرات و حتی نیروهای ما دخالت کند.

وی خاطرنشان کرد: در برندسازی عملا سرقفلی واگذار می‌شود و اعیان ملکی که متعلق به جایگاه دار است به صاحب برند داده می‌شود.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت بیان کرد: هنوز نمی‌دانیم که منافع ما در این طرح کجاست زیرا همه اختیارات به برند داده شده است.

وی یادآور شد: ما مخالف برند نیستیم اما واقعیت این است که شرکت ملی نفت که بنزین یورو ۴ و یورو ۲ توزیع می‌کند و در آینده نیز بنزین با هر کیفیتی توزیع می‌کند در حالی که زمانی می‌توانیم بگوییم که محصولی برند است که توسط کمپانی‌های مختلف تولید و عرضه شود.

حاج محمدرضا با بیان اینکه برندسازی منجر به رانت خواری می‌شود، پیشنهاد کرد که شرکت پخش به بخش خصوصی واگذار شود و شرکت پالایش و پخش هم بر آن نظارت داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین