کد خبر: ۴۲۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

دیدار غیرعلنی نماینده کنگره آمریکا با بشار اسد

تولسی گابارد نماینده حزب دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، مخفیانه به سوریه رفت و با بشار اسد رئیس جمهوری دیدار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن روز جمعه با انتشار این خبر نوشت: به گفته منابع دیپلماتیک، گابارد در سفری چند روزه وارد دمشق شد و با بشار اسد در باره پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور گفت و گو کرد.

منابع دیپلماتیک می گویند دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا گابارد را برای این منظور به سوریه فرستاده است.

برپایه این گزارش، گابارد قبل از نامزدی برای نمایندگی در کنگره آمریکا در عراق در ارتش آمریکا خدمت می کرد.

وی همواره با سیاست های باراک اوباما که خواستار برکناری اسد بود مخالفت می کرد و معتقد بود که سوریه تحت حاکمیت اسد ثبات خواهد داشت.

ترامپ و گابارد در نوامبر گذشته با یکدیگر دیدار داشتند و در آن زمان گفته شد که گابارد برای یک پست دیپلماتیک تعیین می شود.
تولسی گابارد نماینده کنگره آمریکا در ماه گذشته طرحی را مبنی بر توقف تجهیز سلاح تروریست ها از جمله جبهه احرار الشام، فتح الشام و القاعده که برای براندازی بشار اسد تلاش می کنند، به کنگره ارائه داد.

وی در این طرح از دولت آمریکا خواست حمایت از گروه هایی را که هدفشان براندازی اسد است متوقف کند و تمرکزش را بر از بین بردن داعش و القاعده در سوریه نماید.

این نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه به سی ان ان گفت که نباید اجازه دهیم نظام سوریه با حاکمیت اسد از بین برود چرا که اگر بشار اسد از کار برکنار شود داعش و القاعده بر سوریه حاکم خواهند شد.

وی به سوال نشریه فارین پالیسی در باره دیدارش با بشار اسد به دلایل لجستیکی و امنیتی پاسخ نداد.

سخنگوی گابارد در گفت و گویش با نشریه فارین پالیسی گفت که وی از مدتها پیش معتقد به صلح بوده است.

گزارش فارین پالیسی از سفر گابارد به سوریه با نوشتار روزنامه الوطن نزدیک به نظام سوریه مطابقت دارد . الوطن نوشته بود هیاتی از آمریکا از شهر حلب و با تدابیر شدید امنیتی و به دور از چشم رسانه ها ، دیدن کرده است.

به نوشته الوطن اعضای این هیات، تولسی گابارد نماینده کنگره آمریکا، دنیس کوسینچ عضو سابق کنگره و دو دیپلمات دیگر بوده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین