کد خبر: ۴۲۱۴۹۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
مشاور رییس جمهور: در سال های آینده چاره ای جز اتخاذ تصمیمات بزرگ و دردناک برای کشور نداریم

جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط یک فرد پر نمی شود/هجمه های بزرگی علیه دولت و شخص رئیس جمهور مطرح می کنند/اگر اشتباه سال ۸۴ تکرار شود فرصتی برای جبران وجود ندارد

مشاور رئیس جمهور گفت: در کوتاه مدت جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کشور پر نمی شود و فقدان ایشان مشکلی دیگر به مشکلات کشور اضافه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نجفی: تصمیم‌ در مورد حضور روحانی در لیست کاندیدای اصلاح‌طلبان به تحولات 4 ماه آینده بستگی دارد
سیاست > دولت - ایسنا نوشت: مشاور رئیس جمهور گفت: در کوتاه مدت جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کشور پر نمی شود و فقدان ایشان مشکلی دیگر به مشکلات کشور اضافه کرده است.

محمدعلی نجفی در بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که صبح امروز جمعه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت جای خالی آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط یک فرد در کوتاه مدت پر شود؛ چرا که مجموعه‌ای از افراد و جامعه مدنی کشور باید با تمام توان برای پر کردن جای خالی ایشان تلاش کنند و براساس اعتدال و عقلانیت راه‌هایی را برای عبور از مشکلات پیش روی کشور ارائه دهند.

مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هنوز از اندوه مردم در رابطه با فقدان آیت‌الله هاشمی کاسته نشده بود که دیروز با فاجعه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از هموطنانمان مواجه شدیم، گفت: برای روح پاک جان باختگان این حادثه درود می‌فرستیم و برای خانواده‌هایشان طلب صبر می‌کنیم.

وی افزود: حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو زنگ خطری در خصوص توجه مسئولین و حاکمیت کشور به مساله ایمنی شهرها به خصوص شهرهای بزرگ به حساب می‌آید و به خصوص در مورد تهران که می توان از آن به عنوان شهر بی دفاع یاد کرد، آتش سوزی ساختمان پلاسکو زنگ خطری بود که به صدا در آمد و امیدواریم موجب شود تا مدیریت شهری توجه بیشتری برای کاهش حجم خسارت جانی و مالی چنین حوادثی تدبیر کند.

نجفی با اشاره به اینکه مردم و نظام جمهوری اسلامی در چند سال آینده با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد و هر کدام از این چالش ها ظرفیت تبدیل شدن به بحران برای اداره کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همزمانی با تراکم چالش‌ها در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه بوده است که از جمله می توان به چالش های اقتصادی و اجتماعی در زمینه کمبود آب، مسائل محیط زیستی، کمبود منابع مالی دولت، برشکستگی صندوق های بازنشستگی، مشکلات بانک ها و غیره اشاره کرد.

مشاور رئیس جمهور به اهمیت موضوع اختلاف طبقاتی و ضرورت کاستن از نابرابری های اقتصادی اشاره کرد و گفت: از دیگر چالش های امروز جامعه فساد اقتصادی اعتیاد، حاشیه نشینی، زنان سرپرست خانوار و غیره است و همچنین در آینده نیز با مشکلاتی روبرو خواهیم بود که چالش هایی را پیش روی اداره کشور نشان می‌دهد.

نجفی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به راه حل مشکلات و اجرای آنها در جهت نجات جامعه و عبور از تنگناها باید عزم و اراده ملی و اجماع ارکان مختلف کشور را داشته باشیم اما متاسفانه یکی از مشکلات امروز در زمینه اجماع نظر در مورد مسائل کشور می باشد.

محمدعلی نجفی گفت: در سال های آینده چاره ای جز اتخاذ تصمیمات بزرگ و دردناک برای کشور نداریم و برای رسیدن به این تصمیمات مهم و اجرای آنها به درک و تفاهمی در چارچوب گفت و گوی ملی و اجماع نظرات نیازمندیم.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو به عنوان یکی از مهمترین انتخابات جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: علی رغم نیاز اجماع عمومی شاهدیم کسانی هستند که به دنبال ایجاد تنش و التهاب در جامعه اقدام می کنند و هجمه های بزرگی علیه دولت و شخص رئیس جمهور مطرح می کنند و در واقع شاهدیم برای اولین بار بخشی از حاکمیت به صورت مستقیم به رئیس جمهور حمله می کند. اما با تمام این اوصاف دولت به تلاش خود برای رفع مشکلات ادامه می دهد. گرچه هنوز نتایج مربوط آن به چشم نیاید. چون بذری که زیر خاک کاشته ایم، در حال رشد است اما رشد آن زیر خاک به چشم نمی آید.

وی در ادامه به نتایج برجام در کشور اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای برجام این بود که موانع را برای اعمال بسیاری از برنامه ها جهت توسعه اقتصادی کشور برداشته است.

وی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری و حضور روحانی به عنوان کاندیدا در این انتخابات گفت: ایشان علاقه دارند که کارهای ناتمامشان را در چهار سال آینده پیگیری کنند و به نتیجه برسانند. اما تصمیم گیری در مورد انتخابات آینده و حضور ایشان در لیست کاندیدای اصلاح طلبان به تحولات چهار ماه آینده بستگی دارد و باید ببینیم که بازیگران اصلی سیاست در کشور به چه جمع بندی می رسند.

نجفی در پایان تاکید کرد: در انتخابات آینده تصمیم بسیار مهم و حساسی را باید اتخاذ کنیم و اگر مردم اشتباه بزرگ دیگری از نوع اشتباه سال 84 انجام دهند، فکر نمی کنم فرصت جبرانی برای آن باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
1
2
آقای نجفی این دوست شما که به وزارت آموزش پرورش رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
3
بسيار مطالب بجا وارزشمند ى است ،كشور را از مديران توانمندى چون كرباسچى و خاتمى و موسوى وامثال نجفى خالى كرديم و دور دست مديران بى كفايت افتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
1
8
سال ۸۴ نفوذیهای دشمن ، احمدی نژاد را به کشور تحمیل کردند .
سال ۸۴ آغازی بود بر نهادینه شدن دروغ و تهمت و فساد .
سال ۸۴ سقوط کشور به سیاست بازی و نفاق رقم خورد .
سال ۸۴ آغاز بدترین دوران تاریخ ایران بود .
دشمن با حکومت احمدی نژاد ؛ انقلاب و نظام و مردم را هدف گرفت
این دوران ننگین هرگز تکرار نخوهد شد .
عقیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
1
5
به امید خدا با رای به رییس جمهور روحانی بار دیگر رهرو راه امیر کبیر انقلاب مرحوم آیت الله هاشمی خواهیم بود دیگر تحریمای کمرشکن و توهمات احمدی نژاد ودارودسته اش برای مردم بس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
3
1
به اموزش پرورش نیامدی ترسیدی وجهه ات خراب شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
خدای مهربان

خدایی که آتش را بر ابراهیم گلستان نمودی...!!!

اگر عزیزان گرفتارمان ابراهیم نیستند، تو همان خدایی و آتش همان...!!

بغضها و اشکهایی که امروز به تضرع به درگاهت آوردیم را گلستانی نما برای صاحبان چشمهای منتظر تا نان آورانِ آتش کُش را بار دیگر بر آستان خانه هایشان ببینند...!!!

برای سلامتی مصدومان حادثه دعا می کنیم...

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
3
هیچ وقت نبوده که نگران آینده نبوده باشیم
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
2
2
صحبت های ایشان در کلیت صحیح است. اما خود شما جناب دکتر نجفی، 40 سال است در این مملکت مسئولیت داشته اید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
3
من نمی دانم آقای دکتر روحانی با اینهمه محبوبیت بین اکثریت ملت چرا مورد هچمه بعضی از ائمه محترم جمعه قرار می گیرد؟ امروز انواع و اقسام حملات به دولت کاملا مشهود بود. خداوندا دولت تدبیر و امید را بیش از پیش موفق گردان
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
1
4
درود بر بزرگ مرد فرهنگی و پشتیبان فرهنگیان.
به راستی مهم ترین و بزرگ ترین مسئله همینه که اگه بلای 84 دوباره توی 96 سرمون بیاد و تندروها و فرصت طلب ها و زمین و زمان خورها بیان سر کار، کاری می کنند که دیگه هرچی فکر اصلاح و اعتدال و قانونه از بیخ و بن نابود میکنن میره پی کارش.
یاسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
1
2
لپ سخن این است که اجماع نظر وجود ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
استقامت وصبوری در برابر افراطیون همان ایده وآرزو آیت الله هاشمی ره میباشد البته ملت هم پشتیبان دولت و اصلاحات هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین