کد خبر: ۴۲۱۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

ملکی: وضعیت زیر آوار بحرانی است

سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو اعلام کرد: وضعیت زیر آوار بحرانی است و تقریبا نمی توانیم انتظار زنده ماندن کسی را داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدجلال ملکی در خصوص آخرین وضعیت آوار برداری ساختمان پلاسکو توضیح داد و گفت: عملیات آواربرداری کماکان ادامه دارد. ما هنوز کسی را بیرون نکشیده ایم. ولی وضعیت زیر آوار بحرانی است. شعله های نهفته همچنان وجود دارند و تقریبا نمی توانیم انتظار زنده ماندن کسی را داشته باشیم.وی افزود: آوار به حدی فشرده است که هیچ هوایی وارد آن نمی شود و به همین دلیل وقتی بخشی از آن را تکان می دهیم، شعله ور می شود. بدن های همکاران ما ذره ذره در حال آسیب دیدن است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران ساختمان پلاسکو با بیان اینکه اولویت ما حفر تونل نبوده است اظهار کرد: برخی افراد که ادعا می کردند که منطقه را می شناسند، نقاطی را نشان دادند و گفتند اگر از اینجا حفر کنید به نتیجه می رسید. ما در سه نقطه تونل حفر کردیم، اما برخلاف اظهارات آنها که می گفتند بعد از حفر یک متر به ساختمان می رسید اما ما با وجود کندن ۵ متر نیز به چیزی به جز بن بست نرسیدیم.

ملکی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که به دستور آقای قالیباف تکلیف ما از لحظات اول، آوار برداری از بالاترین نقطه آن بوده است. آتش نشانان با خون خودشان آتش بی احتیاطی بعضی افراد را خاموش کردند.وی ضمن رد برخی شایعات در خصوص شنیدن صدای ناله از زیر آوار، تاکید کرد: مردم اخبار را فقط از منابع رسمی کسب کنند. شب گذشته چندین ستون بسیار سنگین جابجا شد. تجهیزات ما در حال حاضر مناسب و به روز است.

ملکی همچنین اضافه کرد: در ساعات میانی روز هزاران نفر از مردم در این ساختمان رفت و آمد می کنند، اگر آتش نشانان حضور به موقعی نداشتند امروز به جای ۲۰ نفر شاهد از دست رفتن صدها نفر بودیم. آنها از یک بحران انسانی جلوگیری کردند.سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو در خصوص اظهاراتی مبنی بر خطر ساز بودن ساختمان های مجاور پلاسکو، گفت: این موضوع در دست بررسی است. معاون دادستان نیز اجازه داده است که هر زمان به این نتیجه رسیدیم که برای تسریع در عملیات نیاز به تخریب ساختمان است، آن را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور نیز با بیان اینکه نیروهای اورژانس همچنان در محل حادثه مستقر هستند،‌در خصوص آخرین وضعیت مصدومان بستری شده این حادثه در بیمارستان گفت: از ۳۳ مصدومی که دیروز بستری شده اند در حال حاضر تنها سه نفر در بیمارستان هستند. ۲۹ نفر مرخص و یک نفر به علت شدت بالای سوختگی به شهادت رسیده است. همچنین ۵۱ نفر نیز به صورت سرپایی در منطقه درمان شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین