کد خبر: ۴۲۱۵۲۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸

شهرداری تهران درباره ساختمان پلاسکو کوتاهی کرده وبه وظایف خود عمل نکرده است

کامبیز نوروزی حقوقدان معتقد است که ضعف مدیریت شهری و شهرداری تهران در جلوگیری از حادثه ساختمان پلاسکو کاملاً مشهود است.
آفتاب‌‌نیوز :
کامبیز نوروزی حقوقدان در یادداشتی که در کانال اجتماعی خود نوشت و و نسخه ای از آن بدست ایلنا رسیده نوشته است:

با وقوع فاجعه پلاسکو ، عوامل شهرداری تهران و رئیس شورای شهر تهران ، برای اثبات عدم مسئولیت و تقصیرشهردارو شهرداری تهران مرتباً تبلیغ می کنند که شهرداری در چندسال اخیر ، مثلاً ۱۴ بار به این ساختمان اخطار ایمنی داده است . فرضاً که این ادعا درست باشد ، اما مشکلی را از شهرداری تهران حل نمی کند ؟ اخطاری که به حرکت عملی منتهی نشود هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند رافع مسئولیت شهرداری باشد ، بلکه ناخواسته به معنای اقرار به مسئولیت شهرداری تهران در این فاجعه است.زیرا

اولاً ؛ این اخطارها به این معناست که شهرداری تهران به خطرات مهلک ناشی از عدم رعایت ضوابط ایمنی کاملاً آگاهی داشته است ثانیاً ؛ این را هم حتماً می دانسته یا باید می دانسته که ابعاد و حجم ساختمان پلاسکو به میزانی بود که حوادث آن می توانست به فاجعه شهری بدل شود، که شد .

ثالثاً ؛ با همه اینها شهرداری به دادن اخطارهای خشک و خالی بسنده کرده و هیچ اقدام عملی مؤثری برای استفاده از اختیارات خود (مثلاً بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری) برای اجرای ضوابط ایمنی در ساختمان پلاسکو و رفع خطر از آن به عمل نیاورده است ، که اگر کرده بود فاجعه به اینجا نمی رسید که شاهد شهادت آتش نشانان شجاع و از بین رفتن ساختمان و سوختن ۱۵۰۰ میلیارد تومان (حدود ۵۰۰ میلیون دلار)سرمایه این مملکت و به ریختن بازار و مشکلات اقتصادی بی شمار برای کسبه این ساختمان باشیم .

رابعاً ؛ کمترین کاری که شهرداری می توانست توسط مأموران خود و رأساً به دلیل عدم ایمنی ساختمان پلاسکو انجام دهد ، تعطیلی و جلوگیری از فعالیت آن بود ، که نکردند.

خامساً ؛ حال اگر باشند که اقدام عملی توسط خود شهرداری به دلیل مشکلات ساکنین دشوار یا ناممکن بوده ، در واقع به ناتوانی و ضعف خود در مدیریت شهر و پیشگیری از بروز فاجعه اذعان کرده اند .

خلاصه آنکه وقتی می گویند عدم ایمنی ساختمان پلاسکو را اخطار دادیم ، یعنی از آنها کاملاً آگاهی داشتند . وقتی آگاهی داشتند یعنی باید اقدام عملی برای پیشگیری می کردند، وقتی نکرده اند یعنی کوتاهی کرده وبه وظایف خود عمل نکرده اند . این یعنی  مسئولیت در بروز فاجعه واز نظر حقوقی یعنی" تقصیر"
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
3
كاملاً موافقم اين روزها شهردارى وشوراى شهر با حرفهايشان قصد دارند تمام تقصيرات را گردن كسبه بيندازند وخودشان را تبرئه كنند برلين موقعيت اين عمل اصلاً كار شرافتمندانه اى نيست وشهردارى هم نمى تواند با اين حرفها از خود سلب مسئوليت كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
4
اگر شهردار تهران از اطلاح طلبان بود آیا از او می گذشتند. این آقا کی باید بخاطر کوتاهی ها و تخلفاتش محاکمه شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
5
شهرداري چند بار اعلام كرده و توجه نكردند !!!!! بهمين سادگى !!! چرا محل را پلمپ نكرديد ؟ شما
كه در اينكار تبهر داريد !!! جريان چي بوده چون مال خودي بوده لاسيبلي در كرده ايد و بفكر جان مردم
بيگناه نبوديد !!! اقايان شوراي شهر و شهر دار خون تك تك اين انسان هاي نگون بخت و بيگناه به پاي شما نوشته خواهد شد كه به خاطر روابط سياسي و اقتصادي خودتان همه چيز را زير پا مي گذاريد .
ملكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
5
باسلام برابر قانون شهرداريها وحداقل مصوبه شوراي اسلامي ابلاغ شده به شهرداري ،قانون شوراها ،مقررات ملي ساختمان نظام مهندسي،،،،قصور شهرداري محرز است،فرار رو به جلو آقاي چمران و شهردار تهران و بوق تبليغاتي صدا و سيما تدليس است،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
5
موافقم حتی اگر شهرداری قدرت اجرایی برای تعطیلی ساختمان پلاسکو تا رفع نواقص را نداشت می بایست از اختیارات شورای تامین و طرح موضوع در انجا استفاده می کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
4
اقای قالیباف ان زمانی که مالیات و نوسازی میگرفتی فکر اینجا نبودی . فاجعه که ایشان در تهران ایجاد کردند بعد ها رو میشود . منطقه 22 که بادگیر تهران بود به ساختمانهای بلندی بدل شده که هوای را تهران را الوده تر میکند سود فروش تراکم به جیب که میرود اقای قالیباف مجوز را چه کسی صادر میکند قالیباف . ابراز همدردی الکی که میکند قالیباف .!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
5
همانطوریکه که به کارواش مسجد سعادت آباد یورش بردید و آنرا به مخروبه تبدیل و افرادش را نابود کردید باید این پاساژ نا ایمن را می بستید.
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
3
آقای شهردار ما هنرش در برخورد با دستفروشان که بندگان خدا توان پرداخت رشوه ندارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین