کد خبر: ۴۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

رییس جمهوری تایوان: آرزو دارم عصر جدیدی از صلح را با چین آغاز کنم

تسای اینگ-ون، رییس جمهوری تایوان در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان گفت: تایوان آرزو دارد که عصر نوینی از صلح را با چین آغاز کند زیرا اقدام نظامی نمی‌تواند مشکلات موجود میان دو طرف را حل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، به نوشته این نامه، "برقراری صلح نیازمند داشتن حسن نیت و انجام مذاکرات میان طرفین است. بر اساس تجربیاتم در طول زندگی سیاسی‌ام، به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ اقدام نظامی نمی‌تواند مشکلات را حل کند."

چین به شدت به تسای اینگ ون، رییس جمهوری تایوان بی اعتماد است، چون این زن به دنبال استقلال رسمی تایوان از چین است درحالیکه دولت پکن این منطقه را "استانی نافرمان" می‌داند که به دنبال استقلال و حکم رانی مستقل است.

دونالد ترامپ‌، رییس جمهوری منتخب آمریکا نیز اوایل ماه جاری میلادی با گفت‌وگو با رییس جمهوری تایوان به شدت باعث خشم چین شده و نگرانی‌هایی را درباره نقض سیاست "چین واحد" به وجود آورده است.

تسای اینگ ون در جریان نشست خبری آخر سال خود گفت که برای مذاکره با چین راهی وجود دارد و مسائلی وجود دارد که می‌شود درباره آنها صحبت کرد.

وی بر حفظ صلح و ثبات در کشور متعهد شده و اعلام کرد که حسن نیت تایوان نسبت به چین تغییر نکرده است. او ادامه داد:‌ تایوان هرگز تحت فشار قرار نمی‌گیرد. روابط میان چین و تایوان هم برای مردم تایوان و هم برای دولت یک چالش محسوب می‌شود اما این مساله را فراموش نکنید که تایوان یک "کشور مستقل" است.

روابط میان چین و تایوان از زمان روی کار آمدن تسای اینگ ون در ژانویه 2016 خدشه دار شده است اگرچه وی بر صلح با چین تاکید داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین