کد خبر: ۴۲۱۵۹۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
در بازدید از ساختمان فروریخته پلاسکو

رئیس‌جمهور: حادثه تلخ پلاسکو درسی برای مسئولان در زمینه امن‌سازی زندگی مردم باشد/ابراز همدردی با آتش‌نشانان

رییس جمهوری دقایقی پیش با حضور در خیابان جمهوری از روند امدادرسانی به حادثه دیدگان پلاسکو بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین، حسن روحانی، با حضور در چهارراه استانبول تهران از  حادثه پلاسکو بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند امداد و نجات و همچنین آواربرداری از ساختمان های آسیب دیده قرار گرفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی گفت: بسیار متاسفم از حادثه‌ای که در این منطقه پیش آمد، هم برای جان هموطنان، هم اموال و هم مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده است. این حادثه درس بزرگی برای همه مسئولان در زمینه امن‌سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی آنهاست بود. باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد و این حادثه بسیار تلخ، درسی برای آینده باشد.

رئیس‌جمهور: حادثه بسیار تلخ پلاسکو درسی برای آینده باشد/ابراز همدردی با آتش‌نشانان

به گفته روحانی، همه مسئولان، چه امدادگران، چه تیم پزشکی، شهرداری و تیم‌های دیگری که برای انتظام امور حضور داشتند، هماهنگی بسیار خوبی داشتند.

رییس جمهور با بیان اینکه همکاری و هماهنگی خوب و ستودنی در این خصوص از اول کار وجود داشته و ادامه دارد، گفت: تاسف زیاد ما برای زیر آوار مانده‌ها و نگرانی ما برای آنهاست و امیدواریم امیدی باشد برخی به سلامت خارج شوند.

وی افزود: آنها که جان عزیز خود را از دست داده‌اند، جاودانه می‌مانند زیرا برای نجات مردم رفتند و خودشان در میان سنگ و آهن گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه خدا به این آتش نشان‌ها اجر بدهد و به خانواده‌های عظیم الشان آنها صبر بدهد گفت: همه باید نسبت به این فداکاری و حماسه امدادگران سر تعظیم فرود بیاورند.

رییس جمهور ادامه داد:‌اقدامات بسیاری باقی مانده و باید آواربرداری‌ها ادامه یابد، تا همه را از زیر آوار خارج کنند و این خیابان حساس تجاری در شب عید سریع به حالت عادی برگردد. تامین اجتماعی باید برای کارگران بیکارشده فورا اقدام کنند و کسبه‌ای که اموال خود را از دست داده‌اند و آنها که بیمه نیستند، کمک‌های دیگری از سوی دولت و شهرداری دریافت کنند.

روحانی ضمن بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا آلام ناشی از خسارت‌ها و آثار مخرب این حادثه کمتر شوند، گفت: از مردم بخاطر همدلی و همبستگی در این حادثه دردناک تشکر می‌کنیم مهم آن است که از امروز به بعد برای مناطق تجاری و مسکونی که احتمال خطر برای آنها وجود دارد، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم تا حوادث کمتر شود.

وی در پاسخ به پرسش درباره برنامه دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: یکی از مسایلی که از آغاز دولت در جلسات اقتصادی دنبال کردیم بافت های فرسوده بود در شهرهای بزذگ و کوچک از جمله تهران، مشهد ، اصفهان ، شیراز و ... بافت فرسوده زیاد داریم.  در تهران محل‌هایی احیا شده‌است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه تلاش کرده‌اند اما برنامه جامع‌تری را برای بافت‌های فرسوده نیاز داریم. اگر بتوانیم کارآفرینان و سرمایه گذاران را به این بخش متصل و احیای بافت‌های فرسوده را به آن‌ها واگذار کنیم همه سرمایه گذاری آن‌ها برمی‌گردد. همچنین با پول کمی می‌توانند امکانات خود را در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده قرار دهند.

وی ادامه داد: موضوع احیای بافت فرسوده و ساختمان‌های آسیب پذیر مورد توجه دولت قرار داشته و در حال اجرا است. هماهنگی و همکاری‌های لازم با قوه قضاییه، مجلس، شهرداری‌ها و همه مقامات نیاز است. این کار شروع شده و باید سرعت بیشتری بگیرد.

رییس جمهور در پایان این بازدید در ابراز همدردی با یکی از آتش‌نشانان در حالیکه وی را در آغوش گرفت،‌گفت: ان‌شاءالله زنده هستند و نجات پیدا می‌کنند.

در جریان این بازدید، فرماندار تهران، رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، رییس دفتر رییس جمهوری، وزیران کشور، راه و  تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هاشمی استاندار، قالیباف شهردار تهران و سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی و اعضای شورای شهر تهران رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
1
8
شهرداري بجاي سياسي كاري وهزينه كردن در اين راه بايد براي آتش نشانان تجهيزات لازم را مي خريد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
فعلا پلاسکو شده توپ فوتبال بین شهرداری و شورای شهر و مجلس و دادستانی . شهرداری میگه اخطار دادبم ، شورا پیگیری نکرد . شورا میگه پیگیری کردیم ، باید دادستانی مجوز میداد تا برخورد میکردیم . همه میگن مجلس باید قانون تصویب کنه ..... بیچاره مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
3
اخطار و برخورد و پلمپ و ... یک چیز است و آتش نشانی بدون تجهیزات ؛ یک چیز دیگر . یک خلبان شده شهردار و فکر میکنه هنوز جنگه و نیروهای آتش نشانی.... . پس آتش نشان ها باید با دست خالی به جنگ آتش برند غافل از آنکه در زمان جنگ دنیای غرب و شرق بما حتی سیم خار دار هم نمیدادند چه رسد به گلوله و اسلحه اما امروز شهرداری برای خرید تجهیزات اتش نشانی هیچ محدودیتی ندارد بشرط آنکه آقای قالیباف پولها را خرج امور سیاسی و تبلیغات ریاست جمهوری نکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
3
هرچه مردم میگویند چرا آتش نشانی ، تجهیزات ندارد ، آقای قالیباف و آقای چمران میگویند ما اخطار داده بودیم . این دو موضوع چه ارتباطی بهم دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
هرچه مردم میگویند چرا آتش نشانی ، تجهیزات ندارد ، آقای قالیباف و آقای چمران میگویند ما اخطار داده بودیم . این دو موضوع چه ارتباطی بهم دارد ؟ اگر خدای ناخواسته در اثر سانحه زلزله یا نشست زمین یا .... چند ساختمان فرو میریخت ؛ بازهم آقای قالیباف و آقای چمران میفرمودند ما قبلا به خدا (نعوذ بالله ) اخطار داده بودیم !!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
سلام
رئیس جمهور محترم
در حادثه تلخ وسوزناک پلاسکو
ستاد بحران کشور بدون درنگ ووقفه فکر اساسی همرا با برنامه ریزی دقیق برای زلزله خفته پایتخت نمایید
این ازمون در مقابل ان بحران خفته (که انشاا..هرگز نیاید) هیچ است وهیچ
رئیس جمهور گرامی
تا زمان باقی است از این اتفاق ناگوار برای جابجایی پایتخت سیاسی ایران اسلامی تعمل وفکر اساسی نمایید
قبل از انکه اتفاق ناگواری رخ دهد انشاا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
1
اخ چه ربطی داره برخی بی فرهنگ هستن ساختمان داره آتیش میگیره ایستاده داره فیلم میگره داری به تجهیزات گیر میدی برادر شما که سیاسی بازیت بیشتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
1
1
بسمه تعالی
از مدیر مسئول سایت آفتاب که بدون تبعیض نظرات مردم را منعکس میکند متشکریم.
واقعا بی طرفیانه نظرات را منعکس میکنید اجرکم عندا...
بی تا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
.کاش خونواده اتش نشانی ک بعضی هاشون بی پدرشدن بی برادرشدن.وخیلی از پدر مادرای عزیزانمون فرزند دلبندشون رو از دست دادن. ( حمایت)دولمتون از یادشان نرود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین