کد خبر: ۴۲۱۷۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳

اولین روز کاری ترامپ چگونه گذشت؟

مدت کوتاهی پس از آنکه دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد، خانواده‌اش را به همراه رسانه‌ها گردهم آورد تا شاهد اولین اقدامات وی در سمت جدیدش باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اولین اقدام ترامپ، رییس‌جمهور جدید آمریکا امضای چندین برگه بود؛ سه سندی که به گفته شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، شامل درخواست انتخاب روز جدیدی به عنوان روز ملی وطن‌پرستی، ارائه رسمی اسامی کابینه‌ و دولتش می‌شد. ترامپ علاوه بر این، سند دیگری را به امضا رساند که مسیر ژنرال جیمز ماتیس را برای رسیدن به مقام وزارت دفاع هموارتر کند و هم‌چنین در قانون شهرسازی و خانه‌سازی تغییری ایجاد کرد؛ تغییری که به موجب آن دیگر شهروندان آمریکایی از خرید خانه‌های جدید سود نمی‌برند.  

هم‌زمان رییس‌جمهور جدید آمریکا که پیش از این هم علاقه‌اش را به فضای مجازی نشان داده بود به انتشار چندین توئیت پرداخت و برخی از سخنان خود در مراسم تحلیف را تکرار کرد و نوشت: امروز به عنوان روزی که حاکمیت این کشور دوباره به مردم بازگشت، به یاد آورده خواهد شد.

وی هم‌چنین وعده داد تا آمریکا را به "دوران طلایی‌"اش بازگرداند.

دولت ترامپ هم‌چنین سایت کاخ سفید را به‌روز رسانی کرد و نوشت: ترامپ متعهد شده است تا سیاست‌های مضر و غیرضروری دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما چون برنامه اقدام آب‌ و هوایی‌ و سایر ابتکارعمل‌های محیط‌ زیستی او را لغو کند.

این جمهوری‌خواه هم‌چنین در اولین اقدامات خود به عنوان رییس‌جمهور آمریکا، برنامه خدمات درمانی اوباما موسوم به "اوباماکر" را لغو کرد و دستور داد تا مجسمه چرچیل را که در دوران اوباما از کاخ سفید بیرون برده شده بود، به این محل بازگردانند.  

رییس‌جمهور آمریکا پس از این اقدامات به دعوت نمایندگان کنگره و برای صرف نهار رسمی به کاخ کنگره رفت و پس از آن برای حضور در رژه ریاست‌جمهوری در خیابان پنسیلوانیا حاضر شد. وی هم‌چنین طی بعد از ظهر در سه مراسمی که به مناسبت ریاست‌جمهوری‌اش برگزار شده بود، حضور پیدا کرد. 

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین