کد خبر: ۴۲۱۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

25 تن زیر آوار پلاسکو / 15 تن از آنها آتش‌نشان هستند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران آخرین وضعیت آواربرداری در محل حادثه پلاسکو را تشریح و اعلام کرد: برابر پیش بینی‌ها در مجموع حداکثر 25 نفر در زیر آوار مانده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آواربرداری در حادثه پلاسکو، پس از گذشت حدود 58 ساعت از وقوع حادثه اظهار کرد: همچنان عملیات آواربرداری در محل با استفاده از بیل‌های مکانیکی، جرثقیل و نیروی انسانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا کنون پیکرهای دو شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شده است،‌ گفت: با احتساب یک آتش نشانی که در بیمارستان شهید شد، تا به این لحظه به طور قطع می‌توان گفت سه آتش‌نشان شهید شده‌اند.

ملکی با بیان اینکه پیش بینی‌های آتش نشانی حاکی از آن است که 15 آتش نشان زیر آوار محبوس شده‌اند، خاطر نشان کرد: اما تنها اجساد دو تن از این آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شده و عملیات برای خارج کردن دیگر شهدا ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، ادامه داد: به نظر می‌رسد با احتساب 15 آتش نشانی که در زیر آوار مانده‌اند،جمعا 25 تن در زیر آوار پلاسکو قرار دارند.

وی با بیان این که عملیات ادامه خواهد داشت، گفت: برخی از اخباری که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مورد تایید نیست و برخی دیگر نیز مربوط به حوزه مسوولیت من نیست.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت: آتش‌نشانان لحظه‌ای عملیات آواربرداری را متوقف نمی‌کنند. در دو بخش شرقی و جنوبی ساختمان مخروب شده پلاسکو بخش زیادی از آوارها جابه‌جا شده است و حرکت به سمت غرب ساختمان شروع شده است. حدس  زده می‌شود که پیکر همکاران‌مان در این بخش وجود داشته باشد.

ملکی افزود: در بخش غربی پلاسکو سازه بزرگی سایه افکنده که پس از برداشتن این سازه، آواربرداری انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ضلع جنوبی ساختمان، آواربرداری در حال انجام است و کامیون‌ها برای حمل نخاله‌ها، فعال در خیابان جمهوری هستند. همچنین‌ آتش زیر پلاسکو همچنان وجود دارد که دود غلیظی را ایجاد می‌کند.

بیش از ۱۰ بیل مکانیکی مشغول فعالیت هستند و ۱۵۰ نیروی آتش نشانی و امدادگر برای آواربرداری فعالیت می‌کنند. چندین پروژکتور به منظور ادامه فعالیت شبانه آواربرداری، در محل عملیات مستقر شده است.

روند عملیات آواربرداری به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت و نیروهای آتش‌نشانی و امدادگر به منظور فعالیت شبانه‌روزی جابجا می‌شوند. آتش‌نشانان دودهای سفید را آب‌پاشی می‌کنند تا ضمن کاهش گرما، وسعت دید آواربرداران را میسر کنند.

با توجه به همکاری بیشتر شهروندان نسبت به دو روز گذشته که از ترددهای غیرضروری اجتناب می‌کنند، موانع انسانی در این منطقه برای امدادرسانی کاهش یافته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
این چه فرد مطلعی هست که از روز اول تعداد ۲۵ جانباخته را حدس زد!!!?????
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین