کد خبر: ۴۲۱۸۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

آمریکا سال گذشته با 26171 بمب 7 کشور را بمباران کرد

بمب افکن های آمریکا سال گذشته میلادی با 26 هزار و 171 بمب هفت کشور را هدف بمباران قرار دادند که از جمله در سوریه با 12 هزار و 192 شلیک، سبب قتل عام صدها نظامی و غیرنظامی سوری شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، آمریکا در سال 2016 سه هزار و 27 بمب بیشتر نسبت به سال پیش از آن در عملیات علیه کشورهای هدف استفاده کرد.

براساس فهرست پایگاه رادیو روسی اسپوتنیک که امروز (یکشنبه) انتشار یافت، سوریه در صدر اهداف بمباران های گسترده آمریکا است که از جمله در شهریور ماه سبب کشته شدن حدود 80 نظامی این کشور در پادگان دیرالزور شد و حتی واشنگتن را وادار به عذرخواهی کرد.
بررسی های همچنین نشان می دهد، عراق دومین کشور هدف بمباران های آمریکا در سال 2016 بوده که شامل شلیک 12هزار و 95 بمب است.

براساس گزارش رسانه ها، یکی از این وقایع آبان ماه رخ داد که با حمله بمب افکن های آمریکایی به منطقه داقوق کرکوک شماری از زنان حاضر در یک مراسم سوگواری کشته شدند.
همچنین مرگ شماری از دانش آموزان و غیرنظامیان در موصل از دیگر اقدام های آمریکا فرمانده ائتلاف موسوم به ضدداعش در عراق به شمار می رود که روسیه بخشی از اطلاعات آن را منتشر کرده است.

افزون بر این موارد، باید بمباران های ائتلاف آمریکا متشکل از چند کشور غربی-عربی را نیز به این فهرست افزود که سبب قتل عام شمار زیادی از مردم عراق و سوریه شده است.
افغانستان با هزار و 337 بمب شلیک شده، سومین کشور هدف آمریکا در سال گذشته میلادی بود که حمله به تنها بیمارستان فعال شهر قندوز با مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز (در اردیبهشت ماه 95) یکی از موارد آن به شمار می رود و با وجود شناخته شده بودن مکان و موقعیت منهدم شد.

در جریان این حمله هوایی، افزون بر ویرانی ساختمان، حدود 20 نفر از جمله چند پزشک و سه زن کشته شدند.

لیبی که وضعیت کنونی حضور تروریست ها و چندپارگی را به دلیل مداخله نظامی آمریکا و گروه کشورهای غربی-عربی به بهانه ساقط کردن حکومت وقت در سال 2011 تجربه می کند، نیز سال 2016 هدف شلیک 496 بمب از بمب افکن های آمریکایی قرار گرفت.

از سوی دیگر، مردم یمن که از فروردین ماه سال گذشته هدف بمباران های مداوم و شبانه روزی گروه عربی ائتلاف وابسته به رژیم سعودی هستند هدف بمباران های آمریکا قرار دارند.
افزون بر مرگ هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان، ویرانی زیرساخت ها و بروز فاجعه انسانی در عملیات ائتلاف سعودی، واشنگتن نیز علیه یمن به ریاض کمک مستقیم جنگی می کند.
براساس بررسی ها، یمن سال 2016 هدف 34 بمب آمریکایی قرار گرفت و سهم سومالی کشور بعدی فهرست از اقدام های جنگی آمریکا 12 بمب است.

کشور هفتم هدف آمریکا، پاکستان با سه موشک شلیک شده است. بمباران این کشور در حالی سال 2016 نیز به عنوان سرکوب گروه طالبان و القاعده ادامه یافت که عملیات بمب افکن های آمریکایی تاکنون سبب مرگ صدها نظامی و غیرنظامی از جمله زنان و کودکان پاکستانی و حاضران در مراسم عزا و عروسی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
واینطوری می خواهند با تروریسم مبارزه کنند و وقتی که مردم به کشورهای غربی پناه میبرند بعد می گویند اینها چرا می آیند، اینها یک فرهنگ دیگری دارند وما چطور باید با اینها کنار بیاییم ولی موقع بمباران این کشورها همه ساکتند و تماشا گر..
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
0
وای به حال مردم کشورهای نفت خیز ، سال گذشته اوبا ما در قدرت بود وا این همه بمب حالا که ترامپ آمده و !!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین