کد خبر: ۴۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

پاپ: برای قضاوت درباره ترامپ زود است

رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد: پیش از هرگونه قضاوتی باید منتظر ماند و دید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا چه خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در گفت‌وگویی اعلام کرد که دوست ندارد درباره مردم زود قضاوت کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای انجام هرگونه قضاوتی درباره ترامپ زود است گفت: ما خواهیم دید که ترامپ چه کارهایی انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رهبران دارای سیاست‌های پوپولیستی در اروپا و آمریکا با هشدار درباره یافتن ناجی در زمان‌های بحران گفت: آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها در دهه ۱۹۳۰ در آلمان با رای مردم بر سر کار آمد اما سپس علیه همین مردم اقدام کرد. ما در بحران‌ها به دنبال یک ناجی هستیم که هویت‌مان را بازگرداند و خود را با کشیدن دیوارها و فنس‌ها از دیگر مردم محافظت بکنیم و تلاش می‌کنیم که خود را با کشیدن فنس‌ها از خارجی‌ها در امان نگه داریم.

پاپ فرانسیس با اشاره به دوران حکومت آدولف هیتلر در آلمان گفت که نمونه پوپولیست در اروپا دوران حکومت آدولف هیتلر در آلمان بود. در آن زمان در آلمان مردم به دنبال رهبری می‌گشتند که هویت آنها را بازگرداند. مرد کوچکی به نام آدولف هیتلر بر سر کار آمد و گفت می‌توانم این کار را انجام دهم.

وی ادامه داد: در واقع آلمانی‌ها در آن زمان می‌خواستند با کشیدن دیوارها و فنس‌ها از خود محافظت کنند اما هیتلر هویت آنها را خراب کرد و همه ما می‌دانیم که وی چیز دیگری تولید کرد. این اقدامات باعث ایجاد ترس‌ها و نگرانی‌هایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین