کد خبر: ۴۲۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

احتمال کشف تعدادی از اجساد تا عصر امروز/ عملیات جست‌وجو از تونل متوقف شد

عملیات جستجو و نجات برای یافتن اجساد شهدای آتش نشانی در ضلع غربی با حضور سگ های زنده یاب در حال انجام است.
آفتاب‌‌نیوز : میزان نوشت: با پیدا شدن چهار جسد در طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو در بامداد امروز، از صبح امروز عملیات جستجوی اجساد جان تازه ای گرفت و تیم های زنده یاب پلیس و هلال احمر با استفاده از سگ های ویژه مشغول‌ آوار برداری در ضلع غربی هستند.

در حال حاضر امیدها برای یافتن تعدادی از اجساد تا عصر امروز قوت گرفته و با توجه به نحوه آوار برداری به نظر می رسد تیم های امدادی بتوانند به اجساد دست یابند.

همچنین با کار مداوم بیل های مکانیکی و لودر،بخش زیادی از آوار شرقی خارج شده و به نظر می رسد کار اوار برداری این قسمت به زودی به اتمام برسد.

توقف عملیات جست‌وجو از تونل شب گذشته

ایسنا نوشت: سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو از متوقف شدن عملیات جست‌وجو در تونل حفر شده شب گذشته خبر داد.

سیدجلال ملکی ظهر امروز با ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام شده از سوی آتش‌نشانی برای آوار پلاسکو، گفت: خوشبختانه عملیات آواربرداری از سه جهت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه سرعت آواربرداری خوب است و تعداد زیادی کامیون در حال انتقال نخاله‌ها و آوار به بیرون هستند، ادامه داد: تاکنون در اثر حادثه پلاسکو 7 نفر جان خود را از دست داده‌اند که شب گذشته توانستیم در عملیات حفر تونل از طبقه منفی یک پلاسکو جسد 4 همشهری را پیدا کنیم.

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: با توجه به آتش‌نشانان گرفتار در آوار و همچنین اعلام مفقودی‌های رسمی پیش‌بینی می‌شود که حداکثر 25 نفر در پلاسکو جان خود را از دست داده‌اند که تعدادی از آنها پیکرشان کشف شده است.

وی گفت: ظهر روز گذشته حفر تونل از طریق پارکینگ پاساژ کویتی‌ها به طبقات منفی پلاسکو در دستور کار قرار گرفت و نهایتا با عملیات انجام شده توانستیم بامداد امروز به پیکر 4 شهروند دست پیدا کنیم.

ملکی در پاسخ به این سوال که بنا بر شنیده‌ها تونل حفر شده شب گذشته ناامن شده است، گفت: ما این تونل را روز گذشته حفر کرده و توانستیم به پیکر 4 نفر که زیر آوار محبوس شده‌اند، دست پیدا کنیم اما بی‌حساب و کتاب و با برداشت‌های بی‌محابا نمی‌توانیم محیط آوار را ناامن‌تر کنیم و باید به صورت مهندسی و تخصصی و همچنین با احتیاط هرچه بیشتر کار را پیش ببریم.

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو در پاسخ به این سوال که آیا عملیات جست‌وجو از طریق تونل شب گذشته ادامه دارد یا خیر؟ گفت: دیگر از تونل شب گذشته عملیاتی نخواهیم داشت و چیزی در مورد حفر تونل جدید نشنیده‌ام و خبری از حفر تونل جدید نداریم.

ملکی در مورد آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به آوار برداری پلاسکو اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از دستگاه‌ها و تجهیزات از جمله کمپرس، بیل مکانیکی، کامیون و بولدوزر با توان فیزیکی بالا در محل حادثه حضور دارند تا عملیات آواربرداری و حمل نخاله‌ها به سرعت انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر در نتیجه آواربرداری ضلع شرقی و جنوبی پلاسکو به هم متصل شده و در اصطلاح به نقطه صفر، صفر یا کف رسیده‌ایم. عملیات آواربرداری ادامه دارد اما هنوز به مورد جدیدی برخورد نکردیم. روز گذشته آخرین تونل حفر شد و بعد از چند ساعت تلاش امدادگران و نیروهای آتش نشانی در ساعات بامدادی توانستیم به پیکر چهار تن از شهروندان دست یابیم. این افراد به علت جراحات و سوختگی جان خود را از دست داده بودند.

ملکی با اشاره به اینکه هنوز عملیات برقرار است اما به مورد جدیدی برخورد نکردیم در مورد پیش بینی پایان کار گفت: پیش بینی پایان عملیات سخت است چون مشکلات احتمالی، روند کار عملیات را به عقب می‌اندازد؛ اما به طور کلی پیش بینی می‌کنیم تا سه روز آینده کار آواربرداری ادامه داشته باشد.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو تاکید کرد: به هیچ وجه کمبود تجهیزات نداریم. عملیات با سرعت با چاشنی دقت و احتیاط ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین