کد خبر: ۴۲۲۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی:

ممانعت از ورود ایرانیان مقیم خارج از کشور به داخل صرفا فضاسازی کذب است

صمدی با اشاره به اینکه برای سهولت در رفت و آمد ایرانیان مقیم سایر کشورها، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است، گفت: به استناد قانون اساسی، تابعیت جمهوری اسلامی برای ایرانیان یک حق مسلم است در حالی که بحثی در فضای مجازی مطرح شده آن هم با هدف ایجاد شکاف این جمعیت میلیونی خارج از کشور از سرزمین مادریشان تا آن ها را نسبت به نظام بدبین و جدا کنند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی گفت: طی یک جریانی، ایرانیان مقیم خارج از کشور را ترسانده اند که به محض ورود به کشور برای آن ها مشکل ایجاد می شود در حالی که تمام این مباحث مطرح شده، فضاسازی کذب است.

به گزارش مقیم، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی سرهنگ مجید صمدی  با اشاره به ایجاد تسهیلات ویژه برای سهولت در ورود و خروج ایرانیان خارج از کشور، گفت: ممانعت از ورود ایرانیان مقیم خارج از کشور به داخل صحت ندارد و صرفا فضاسازی کذب است.

وی با اشاره به اینکه برای سهولت در رفت و آمد ایرانیان مقیم سایر کشورها، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است، گفت: به استناد قانون اساسی، تابعیت جمهوری اسلامی برای ایرانیان یک حق مسلم است در حالی که بحثی در فضای مجازی مطرح شده آن هم با هدف ایجاد شکاف این جمعیت میلیونی خارج از کشور از سرزمین مادریشان تا آن ها را نسبت به نظام بدبین و جدا کنند.

سرهنگ صمدی اضافه کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور را با عناوین مختلفی از جمله اینکه اگر بروید مشکل پیدا می کنید؛ مجوزهای شما باطل می شود، مدارک و گذرنامه شما را می گیرند، ترسانده اند در حالی که اصلا چنین نیست و تابعیت جمهوری اسلامی حق مسلم هر ایرانی است و مجموعه چند میلیونی ایرانیان مقیم خارج از کشور به سرزمین مادری خود عشق ورزیده و همواره در کنار ایرانیان بوده اند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته اند که تمام نهاد و ساختارهای قدرت در ایران زمینه را برای حضور و بهره گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور فراهم کنند تا مولفه های هویت بخش ملی و وفاق ملی تقویت و منجر به جذب سرمایه مادی و تخصصی ایرانیان مقیم خارج کشور شود در این راستا در جهت تسهیل ورود به کشور این افراد، شرایط ویژه ای تعریف شده است.

سرهنگ صمدی افزود: خدمات ویژه ای در تمام مرزها برای اتباع ایرانی ایجاد شده تا با حداقل امکانات شناسایی و اسناد هویتی مثل کارت گواهی نامه ، شناسنامه یا کارت ملی بتوانند وارد کشور شوند.

وی افزود: از ورود ایرانیان مقیم خارج از کشور که سایر مدارک غیر ایرانی یعنی مدارکی که اقامت آن ها را در سایر کشورها را اثبات کند، جلوگیری نمی شود چرا که پلیس به دنبال راستی آزمایی از آن ها نیست ، پلیس به عنوان نمایندگی از سوی حاکمیت، به دنبال این موضوعات نیست.

سرهنگ صمدی اضافه کرد: در راستای تسهیل در ورود و خروج ایرانیان مقیم خارج از کشور، مدت توقف این افراد در کشور جمهوری اسلامی براساس اسناد اقامتی که پیش از این شش ماه بود به یک سال افزایش یافته است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه تصریح کرد: اگر به هر دلیلی اقامت این عزیزان بیش از یک سال شد و بنا به دلایلی اطلاع نداشتند در صورتی که به مرز مراجعه کنند برای خروج ، سازوکاری تعریف شده تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

سرهنگ صمدی افزود: تسهیلاتی برای این افراد ایجاد شده تا از پرواز خود جا نمانند براین اساس تمام خدمات ارایه شده به آن ها در مرز انجام می شود به عنوان مثال اگر فردی دارای فرزندی است که هنوز به سن قانونی نرسیده و رضایت والدین برای خروج از کشور لازم است اگر پیش از این باید رضایت محضری والدین اخذ می شد، اکنون این پروسه در کمتر از 10 دقیقه در فرودگاه انجام می شود با توجه به تسهیلات ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور، بحث های مطرح شده برای جدا کردن این عزیزان از کشورشان صحت ندارد و همان طور که گفته شد، تابعیت جمهوری اسلامی ایران حق مسلم آن ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین