کد خبر: ۴۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰

این کودکان بیشتر در معرض چاقی هستند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به آسم در ۱۰ سال اول تشخیص بیماری، بیش از ۵۰ درصد بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دانشمندان بر این باورند که کودکان مبتلا به آسم به دلیل کم‌تحرکی ناشی از مشکلات تنفسی، بیشتر به چاقی دچار می‌شوند.

با این حال، یک پژوهش 10 ساله بر روی بیش از دو هزار کودک همچنین نشان داده است که افراد مبتلا به آسم با استفاده از اسپری‌های مسکن در طول حملات آسم می‌توانند شانس ابتلای خود به چاقی را تا 43 درصد کاهش دهند.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی همچنین دریافتند که اثر جانبی بسیاری از داروهای آسم افزایش وزن است.

از هر پنج کودک بریتانیایی که بین 10 تا 11 ساله هستند یک نفر آنها به چاقی مبتلا بوده و  از هر 11 نفر آنها، یک نفر اسپری و سایر داروهای آسم مصرف می‌کنند.

دانشمندان این پژوهش می‌گویند که هنوز علت دقیق ارتباط بین آسم و افزایش وزن را به درستی نمی‌دانند.

یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: آسم و چاقی اغلب با هم در کودکان رخ می‌دهد.

این تیم تحقیقاتی پرونده پزشکی2,171  کودک 5 تا7 ساله را که در زمان پیوستن به پژوهش سلامت کودکان جنوب کالیفرنیا (CHS) چاق نبودند را مورد بررسی قرار دادند.

در آغاز این پژوهش، بیش از یک هشتم یا 13.5 درصد از این کودکان مبتلا به آسم بودند. با گذشت بیش از 10 سال پیگیری، محققان دریافتند یک ششم همه کودکان دچار چاقی شده‌اند.

یافته‌های به دست آمده از این پژوهش با تکرار انجام این پژوهش بر روی یک گروه دیگر از کودکان که بین سنین 9 تا 10 سال بودند تایید شد و این پژوهش تا زمان پایان تحصیلات آنها در مدرسه ادامه داشت.

به گفته محققان این پژوهش تشخیص زودهنگام و درمان آسم می‌تواند از چاقی دوران کودکی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تلگراف،بخشی از مشکل محققان این است که آسم و چاقی مانند یک دور باطل بوده که تاثیر منفی بر روی یکدیگر دارند.

داشتن آسم و چاقی همچنین می‌تواند به توسعه بیماری‌های متابولیک دیگر، از جمله پیش دیابت و دیابت نوع 2 در زندگی آینده کودکان منجر شود.

یافته‌های این پژوهش که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی صورت گرفته در مجله Respiratory and Critical Care Medicine به چاپ رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین