کد خبر: ۴۲۲۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

پرونده محمود صادقی به قوه قضائیه می‌رود؟

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، از بررسی نهایی و تعیین تکلیف دو گروه از شکایتهای صورت گرفته از نماینده اصلاح‌طلب تهران، در نشست آینده این هیات خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به نشست چهارشنبه هفته آینده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: پرونده آقای محمود صادقی نماینده مردم تهران از مدتی پیش در این هیات بررسی شده و هم اکنون هم در دست بررسی قرار دارد و مجموع شکایت های صورت گرفته از وی، در سه مورد خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین گروه از شکایت ها مربوط به ۷ نفر از دانشجویان بورسیه دکتری است که چون مربوط به قبل از تصویب اعتبارنامه نمایندگی آقای صادقی می شود، بنابراین در صلاحیت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیست و اگر شاکیان مایل هستند می توانند شکایت خود را از طریق دادگاه پیگیری کنند.

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: شکایت دوم مربوط به طرح دعوای آقای ساداتی نژاد نماینده کاشان از آقای صادقی به دلیل اظهارات وی بوده است که ما از ابتدا به دنبال آن بودیم که در این رابطه رضایت شاکی را بگیریم، اما تا امروز رضایت حاصل نشده و اگر رضایتی به دست نیاید، پرونده به قوه قضائیه ارجاع می شود.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: بخش سوم شکایت ها نیز مربوط به مدعی العموم است که در یک جلسه اظهارات آقای صادقی را به طور شفاهی دریافت کردیم و یک لایحه دفاعیه مکتوب هم از سوی وی به هیات ارائه شده است که این لایحه توسط رئیس هیات به رؤسای کمیسیون های حقوقی و اصل ۹۰ مجلس ارجاع شده است تا بررسی کرده و نظر کارشناسی بدهند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دریافت نظر کارشناسی این آقایان، هیات نظارت تصمیم خواهد گرفت که آیا موارد مطرح در این شکایت‌ها در حیطه وظایف نمایندگی آقای صادقی بوده و یا خیر.
منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین