کد خبر: ۴۲۳۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

قاضی فدرال آمریکایی فرمان مهاجرتی ترامپ را موقتا متوقف کرد

یک قاضی فدرال در نیویورک با صدور حکمی اضطراری "موقتا" دستور دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده را متوقف کرد. در شماری از فرودگاه‌های آمریکا نیز اعتراضاتی علیه حکم رییس جمهور رخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکلای شماری از سازمان‌های مهاجرتی و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از طرف دو مرد عراقی به دیوان فدرال در بروکلین واقع در نیویورک شکایت کردند.

یکی از آنها از کارمندان سابق دولت آمریکاست و یکی دیگر همسر یک مقاطعه‌کار امنیتی سابق آمریکاست.

قاضی "آن دانلی" در پاسخ به شکایت اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از طرف آن دو شهروند عراقی که در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی بازداشت شده بودند، حکم داد. این بازداشت یک روز پس از صدور حکم دونالد ترامپ رییس‌جمهور جدید آمریکا درباره ممنوعیت ورود خارجی‌ها از هفت کشور خاورمیانه انجام شد.

دو فرد بازداشتی ویزای ورود به آمریکا داشتند اما جمعه شب پس از امضای حکم جنجالی مهاجرتی بازداشت شدند.

طبق این حکم، ورود افرادی از ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن متوقف می‌شود.

این قاضی همچنین حکم داد که دولت آمریکا باید اسامی سایر افرادی که موقعیت شبیه این دو مرد عراقی را دارند، ارائه دهد.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا خواستار آزادی این دو مرد عراقی و متوقف شدن اجرای دستور ترامپ شده است.

طبق برآورد این اتحادیه، حدود ۲۰۰ فرد تحت تاثیر قرار گرفتند که موقعیتی مشابه این افراد را دارند.

طبق گزارش یک افسر امنیت داخلی آمریکا در ۲۳ ساعت اول اجرای دستور ترامپ، ۱۰۹ مسافر در بدو ورود به آمریکا بازداشت شدند اما وکلای دولتی هنوز این آمار را تایید نکرده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه دستوری را با عنوان "حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" امضا کرد که بر اساس آن ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه معلق شد و بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان به آمریکا در همین مدت زمان ممنوع شد.

تصمیم دادگاه در شرایطی صادر شده است که صدها شهروند آمریکا در چندین فرودگاه در ایالت‌های مختلف آمریکا علیه سیاست‌های مهاجرتی جدید ترامپ دست به تظاهرات زده بودند.

در برخی فرودگاه‌های بین‌المللی آمریکا از جمله فرودگاه نیویورک، لس‌آنجلس، سان‌فرانسیسکو و دالس (ویرجینیا) برخی از شهروندان تجمع‌هایی در حمایت از پناهندگان و مخالفت با فرمان اخیر ترامپ برگزار کرده‌اند و تعدادی از وکلای داوطلب هم گفته‌اند که برای پیگیری حقوقی وضعیت پناهجویانی که از این قانون آسیب می‌بینند در فرودگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

فرودگاه کندی نیویورک روز شنبه شاهد تجمع معترضان به فرمان ترامپ بود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین