کد خبر: ۴۲۳۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

راجر فدرر قهرمان اوپن استرالیا شد+عکس

حالا بعد از شش سال، راجر فدرر و رافائل نادال دوباره در یک فینال گرند اسلم به مصاف هم رفتند. این دو نفر که 35 بار قبلا برابر هم گرفته قرار بودند و در این بازی یکی از آخرین رقابت هایشان را به نمایش گذاشتند. رقابتی نفس گیر به یاد روزهای طلایی تنیس که فدرر 3-2 پیروز شد.
آفتاب‌‌نیوز : راجر فدرر یکی از بهترین تنیسورهای جهان به قهرمانی هجدهمین گرند اسلم رسید. او یک شنبه و در یک فینال حساس و بازی ای پایاپای مقابل نادال رقیب دیرینه اش قرار گرفت و در نهایت 3-2 بازی را پیروز شد.

این مسابقه حساس و هیجان انگیز تاریخ را به زمانی بر می گرداند که تنیس باشکوه ترین روز های خود را می گذارند.روزگاری که فدرر و نادال رقبای بی نظیری برای یکدیگر بودند و عموما فینال های گرند اسلم ها را برگزار می کردند. دورانی که اوپن استرالیا را فدرر می برد و در اوپن فرانسه نوبت پیروزی نادال می رسید.

حالا بعد از شش سال، راجر فدرر و رافائل نادال دوباره در یک فینال گرند اسلم به مصاف هم رفتند. این دو نفر که  35 بار قبلا برابر هم گرفته قرار بودند و در این بازی یکی از آخرین رقابت هایشان را به نمایش گذاشتند. رقابتی نفس گیر به یاد روزهای طلایی تنیس که فدرر 3-2 پیروز شد. 

فدرر و نادال برای رسیدن به فینال ملبورن رقبای مهمی را از پیش رو برداشتند و با شایستگی به فینال رسیدند.فینالی که می تواند اخرین روزهای جذاب تنیس باشد چون به نظر ستاره ای به قدرت این دو وجود ندارد.


راجر فدرر قهرمان استرالیا شد(+عکس)


اولین امتیاز بازی به نادال رسید. تنیسور اسپانیایی با سرویس های خوب خود توانست گیم نخست بازی را به نام خود ثبت کند و اجازه ندهد حریفش یک امتیاز هم کسب کند. به گزارش ایسنا فدرر بالاخره اولین امتیازش را با شروع گیم دوم به دست آورد. او به برتری اش ادامه داد و بازی را یک بر یک کرد. در گیم سوم نادال یک امتیاز به خاطر خطا سرویس از دست داد اما توانست این گیم را با پیروزی به پایان برساند. با این حال فدرر باز هم بازی را مساوی کرد. مرد شماره ۹ جهان گیم پنجم را دوباره با سرویس های خوب خود با برتری کامل به پایان رساند، در گیم بعد این اتفاق برای تنیسور سوییسی افتاد. پیروزی های فدرر ادامه داشت و بازی پنج بر سه شد اما نادال اجازه نداد گیم نهم به حریف سوییسی اش برسد و بازی را بر چهار بر پنج کرد. فدرر که در گیم بعد توپ را در اختیار داشت توانست به زیبایی ست نخست را به نام خود ثبت کند.

ست دوم نیز همانند ست نخست شروع شد. مرد شماره ۹ جهان گیم اول را با پیروزی به پایان رساند. او توانست گیم دوم را نیز با برد پشت سر بگذارد. در گیم سوم رقابت خیلی نزدیک بود و پس از چند تساوی در امتیاز ۴۰ در نهایت نادال پیروز شد تا بازی سه بر صفر به نفع تنیسور اسپانیایی شود. برتری او ادامه داشت و بازی چهار بر صفر شد. در ادامه قهرمان چهار دوره مسابقات تنیس اوپن استرالیا بالاخره نخستین گیم را به نام خود ثبت کرد. او در ادامه به زیبایی گیم دوم خود را در این ست به دست آورد اما نادال توانست بازی را پنج بر دو کند و به فتح نخستین ست خود در این دیدار نزدیک شود. فدرر اجازه نداد این اتفاق بیفتد و گیم بعدی را با پیروزی به پایان رساند. با این حال نادال این ست را ۶ بر سه به نفع خود تمام کرد.

در نخستین گیم ست سوم جذاب ترین لحظه بازی دیده شد. در حالی که فدرر ۴۰ بر ۱۵ پیش بود نادال بازی را به تساوی رساند. تنیسور اسپانیایی چند مرتبه پیش افتاد اما در نهایت این گیم به نام فدرر ثبت شد. در ادامه تنیسور سوییسی دو گیم پیاپی را به راحتی برد. گیم چهار نیز همچون گیم نخست این ست پیگیری شد با این تفاوت که نادال با پیروزی آن را به پایان رساند. فدرر که در این ست برتر از حریفش بود یک گیم دیگر را به نام خود ثبت کرد تا بازی چهار بر یک شود. برتری تنیسور سوییسی ادامه پیدا کرد و در نهایت ست سوم با پیروزی ۶ بر یک فدرر به پایان رسید.

راجر فدرر قهرمان استرالیا شد(+عکس)

ست چهارم دوباره با پیروزی مرد شماره ۹ جهان شروع شد اما فدرر در گیم بعد بازی را به تساوی رساند. نادال که باید این ست را با پیروزی پشت سر می گذاشت تا بازی را به تساوی دو بر دو برساند توانست دو گیم بعدی را به نام خود ثبت کند. در گیم پنجم در حالی که بازی چند مرتبه به تساوی رسید نادال توانست به زیبایی امتیاز آخر را کسب کند و چهار بر یک پیش افتد. در ادامه دو تنیسور یک گیم را به خود اختصاص دادند و بازی پنج بر دو شد. باز هم فدرر توانست گیم دیگری به دست آورد اما نادال توانست در این ست ۶ بر پنج پیروز شود تا بازی در ست پنجم پیگیری شود.

این ست نیز با پیروزی تنیسور اسپانیایی آغاز شد. او گیم بعدی را به خود اختصاص داد اما فدرر توانست بازی را دو بر یک کند. گیم چهارم نزدیک پیگیری و تنیسور اسپانیایی پیروز شد. در ادامه بازی سه بر دو به نفع نادال شد. ششمین گیم خیلی نزدیک دنبال شد و پس از چند تساوی تنیسور سوییسی به پیروزی رسید. او در گیم بعدی به راحتی پیروز شد و چهار بر سه از حریف اسپانیایی اش پیش افتاد. در گیم هفتم در حالی که دو تنیسور در امتیاز ۴۰ بر ۴۰ برابر بودند ۲۸ ضربه رد و بدل شد و این رالی با برتری فدرر به پایان رسید. تنیسور سوییسی پنج بر سه پیش افتاد. او در گیم بعد نیز پیروز شد و ست پنجم را به نام خود اختصاص داد و قهرمان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین