کد خبر: ۴۲۳۷۱۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
مصوبات آخرین جلسه تلفیق بودجه ۹۶

اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد دلار برای بودجه دفاعی / همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ از پایان بررسی این لایحه در جلسه شامگاه دوشنبه کمیسیون تلفیق خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون، مقرر شد یک درصد از یک دوازدهم سود موسسات غیرانتقاعی و بانک‌ها که مجموعا ۲۶۵۰ میلیارد تومان می‌شود به هر استان تقریبا به طور مساوی اختصاص یابد که این مبلغ تقریبا ۹۰ میلیارد تومان برای هر استان خواهد بود.

وی افزود: در مصوبه دیگری مقرر شد ۱۳۰۰ میلیارد دلار برای بودجه دفاعی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد. همچنین ۲۰۰ میلیون دلار از همین محل برای دانشگاه‌ها، ۲۰۰ میلیون دلار برای اقتصاد دانش‌بنیان، ۱۰۰ میلیون دلار برای صدا و سیما و دو اعتبار ۳۰۰ میلیارد دلاری برای آب روستایی اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس ادامه داد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ مقرر شد نسبت به همسان‌سازی حقوق کلیه بازنشستگان کشوری و لشکری که زیر دو میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند نیز اقدام شود.

کاظمی یادآور شد: در مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد از محل قراردادهای نفتی سه درصد کسر و برای بخش محیط زیست در مناطق نفت‌خیز و محروم هزینه شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ همچنین از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ خبر داد که بر اساس آن ۵۰۰ میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر به نسبت ۴۰ درصد برای خرید و تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و ۶۰ درصد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه‌های امداد و نجات و ... اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین معادل ۲۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص می‌یابد. در این مصوبه همچنین دولت ملزم شد که اعتبارات مورد نیاز سیاست‌های کلی علم و فناوری ابلاغی رهبری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از محل جابه‌جایی اعتبارات مصوب ردیف‌های مندرج در قانون بودجه ۹۶ هر دستگاه تامین و به دستگاه اجرایی ذی‌ربط اختصاص دهد.

به گفته کاظمی و بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، ۱۳۵۰ میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت و تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص می‌یابد. همچنین کلیه بانک‌های کشور که به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده‌اند موظفند بازپرداخت وام‌های اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که دچار خسارت خشکسالی، سرمازدگی، آفات، بیماری، حوادث غیر مترقبه یا آتش‌سوزی غیرعمدی شده‌اند را با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی، بانک، صندوق بیمه کشاورزی و فرمانداری مشروط به تامین بار مالی اضافی به مدت سه سال امهال کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
بودجه دفاعی آمریکا ۶۰۰ میلیارد دلار است، چرا بودجه دفاعی ایران باید بیش از دو برابر آمریکا باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
1300 میلیارد دلارررررررررررررر...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
1300 ميليارد دلار بودحه براي دفاع. به نظر شما اگر كسي به اشتباه عددي را بيان كرد يا يك خبر گزاري آن را به اشتباه گزارش كرد شما هم بايد بدون در نطر گرفتن اين اشتباه خبر را منعكس كنيد.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
از کی واحد پول ایران دلار شده؟
ممد خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
تومان است نه دلار ..... حالا شما دیگه ول کنید .... !!؟
بازنشسته
|
Germany
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
ترا بخدا خواهش میکنیم فکری بحال حقوق 20 سال خدمت با 20 روز حقوق بازنشستگان بکنید اصلا امور زندگیمان نمی گذرد ممکن است از گر سنگی بمیریم
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
واقعا میخواین حقوق زیر یک میلیونو ب دومیلیون برسونید؟!؟! داستانهای باور نکردنی.. آخرشم همون ده درصد ومیگیریم..ا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین