کد خبر: ۴۲۴۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

از سئوال‌های سیاسی تا سرنوشت فرزند مسعود رجوی در نشست فیلم «ماجرای نیمروز»

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در حالی در برج میلاد برگزار شد که جشنواره سی و پنجم یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را به هنگام نمایش این فیلم پشت سر گذاشت.

نکته جالب توجه در زمان نمایش این فیلم حضور برخی از چهره‌های سیاسی از جمله سيدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، حجت السلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و محمدباقر قالیباف شهردار بود که به تماشای اين فيلم كه روايتگر برهه اي از تاريخ سياسي ايران و ماجراي منافقين در اوايل دهه شصت است نشستند.

پس از پایان نمایش این فیلم 110 دقیقه‌ای، نشست پرسش و پاسخ آن در سالن سعدی با حضور محمدحسین مهدویان کارگردان، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده، مهرداد صدیقیان، مهدی پاکدل، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، احمد مهران‌فر و لیندا کیانی بازیگران فیلم، هادی بهروز مدیر فیلمبرداری، حبیب خزاعی‌فر آهنگساز، محسن دارسنج طراح گریم، سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر و ابراهیم امینی فیلمنامه‌نویس و بازیگردان برگزار شد.



در ابتدای نشست محمدحسین مهدویان که در تجربه قبلی‌اش نیز به سراغ سوژه‌ای متفاوت رفته بود، گفت: «یکی از علاقه‌مندی‌ها من تاریخ و مخصوصا تاریخ معاصر است که فکر می‌کنم سینمای ما حق مطلب را به تاریخ ادا نکرده است. به همین دلیل اگر شرایط باشد دوست دارم در زمان‌های تاریخی مختلف فیلم بسازم، با اینکه ساخت فیلم تاریخی که با مردم ارتباط بگیرد، کار سختی است. اما ما گروهی هستیم که سینما را جدی گرفته‌ایم و برای ‌مان جزییات چیزی که قرار است روی پرده برود، اهمیت دارد و از کنار آن ساده نمی‌گذریم.»

مهدویان در ادامه درباره فیلمنامه اثرش بیان کرد: «با توجه به اینکه ما پیش از این هم درباره این تاریخ و این فضا تحقیقات و پژوهش‌هایی را داشتیم، اما حضور آقای رضوی که به واسطه فیلم سینمایی «سیانور» ارتباطاتی را داشتند، امکان تحقیقات و پژوهش‌های بیشتری هم برای ما به وجود آمد.»

او با اشاره به اینکه به دلایل امنیتی از نام برخی شخصیت‌ها استفاده نشده است گفت:«در فیلم کاراکترهایی داشتیم که مابه‌ازای واقعی آن‌ها حضور دارند و ما از آن‌ها الهام گرفته‌ایم و در روند داستان تنها دراماتیزه شده‌اند. ملاحظات امنیتی هم بیشتر از این جهت است که این افراد با مشکلی روبرو نشوند.»

در ادامه این نشست سوالات خبرنگاران درباره سرنوشت برخی شخصیت های قصه و بچه ای که در داستان به عنوان فرزند مسعود رجوی معرفی می شود فضای سیاسی نسشت را تلطیف کرد. مهدویان در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت این بچه با خنده گفت: «بچه الان پیش آقای رضوی (تهیه کننده فیلم) است.»

این کارگردان درباره حضور هادی حجازی‌فر که نقش اصلی فیلم قبلی‌اش «ایستاده در غبار» را بازی می‌کرد و در این اثر هم حضور دارد اظهار داشت: «زمانی‌که با آقای امینی در حال نگارش متن بودیم و کاراکتر کمال را شکل می‌دادیم، به این فکر کردیم که کمال شباهت‌های زیادی به حاج‌احمد دارد و همان‌جا فکر کردیم بهترین انتخاب هادی‌ حجازی‌فر است. البته در فیلم هم نشانه‌ای را برای خودمان گذاشتیم؛ ورود کمال به داستان با هلی‌کوپتری که در منطقه جنگی است، برای ما شبیه به این است که حاج‌احمد از آن داستان به این قصه آمده و خلق و خوی خودش را هم آورده است.»

این فیلمساز جوان همچنین درباره تجربه همکاری‌اش با بازیگران این اثر گفت: «این تجربه برای من خیلی خوب بود و بچه‌ها عالی بودند، حتی آن‌هایی که نقش کوتاهی در فیلم داشتند همه تلاششان را کردند که بهترین باشند و از همین رو همه آن‌ها شایسته تقدیر هستند. گاهی با خودم فکر می‌کنم ای کاش برای بازیگری جایزه گروهی هم داشتیم چون در «ماجرای نیمروز» پنج قهرمان داریم که در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند و دغدغه ما این بود همه آن‌ها با هم دیده شوند.»

مهدی پاکدل که بعد از مدتی دوری از سینما در «ماجرای نیمروز» نقش کوتاهی را بازی کرده درباره حضورش در این اثر سینمایی اظهار داشت: «اگر فیلمنامه را به من می‌دادند و می‌گفتند خودت یک نقش را انتخاب کن، قطعا مسعود کشمیری را انتخاب می‌کردم،‌ چون این کاراکتر بازیگری می‌خواست و با وجود کوتاه بودن دلم می‌خواست آن را بازی کنم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین