کد خبر: ۴۲۴۵۵۲
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
با وجود ترامپ، تهران تمایلی برای همکاری با آمریکا ندارد

بازتاب گسترده تحریم‌ موشکی ایران/نیویورک‌تایمز: خطر جنگ ایران و آمریکا وجود دارد/دو کشور خنجر را از رو برای یکدیگر بسته‌اند

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد دو کشور خنجر را از رو برای یکدیگر بسته‌اند؛ کاخ سفید گفته است که دیگر اقدامات تحریک‌آمیز و تهدید منافع آمریکا از سوی تهران را تحمل نخواهد کرد و رسانه‌های تهران نیز از اقدام تلافی‌جویانه متقابل سخن گفته‌اند./نیویورک تایمز اشاره می‌کند امیدها این بود که پس از برجام دو کشور برسر مسائل مختلف دیگر از جمله مبارزه علیه داعش با یکدیگر همکاری کنند اما این آرزوها بر باد رفت./خطر اصلی آن است که این اقدام گام اول باشد و دامنه آن گسترش یابد و به برخوردهای نظامی میان ایران و امریکا و یا ایران و اسرائیل بیانجامد./ با وجود ترامپ تهران هیچ تمایلی برای همکاری با امریکا ندارد؛ تهران این حس را دارد که سایر جهان نیز با ترامپ همراه نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- همزمان با برداشته‌شدن دومین گام (تحریم‌های موشکی و ادعایی درباره حمایت از تروریسم) دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا علیه ایران پس از فرمان ممنوعیت صدور ویزا برای ورود اتباع ایرانی به امریکا، رسانه‌های بین‌المللی واکنش‌های گسترده‌ای نسبت به این موضوع از خود نشان داده‌اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته است که این نخستین تلاش جدی برای مقابله با ایران از سوی امریکاست و تحریم‌ها شامل ممنوعیت نقل و انتقالات مالی و بانکی علیه ۲۵ فرد و شرکت ایرانی می‌شود که به ادعای مقامات آمریکا در برنامه توسعه موشکی ایران و حمایت از گروه‌های تروریستی نقش داشته‌اند. 

بازتاب گسترده تحریم موشکی ایران در رسانه‌های بین‌المللی

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد دو کشور خنجر را از رو برای یکدیگر بسته‌اند؛ کاخ سفید گفته است که دیگر اقدامات تحریک‌آمیز و تهدید منافع آمریکا از سوی تهران را تحمل نخواهد کرد و رسانه‌های تهران نیز از اقدام تلافی‌جویانه متقابل سخن گفته‌اند. این روزنامه اشاره می‌کند که این اظهارات متقابل یادآور سیاه‌ترین روزهای پیش از برجام در جولای ۲۰۱۵ میلادی است.  

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که امیدها این بود که پس از برجام دو کشور برسر مسائل مختلف دیگر از جمله مبارزه علیه داعش با یکدیگر همکاری کنند اما این آرزوها بر باد رفت.  

«کریم سجادپور» تحلیلگر بنیاد کارنگی می‌گوید که خطر اصلی آن است که این اقدام گام اول باشد و دامنه آن گسترش یابد و به برخوردهای نظامی میان ایران و امریکا و یا ایران و اسرائیل بیانجامد. او می‌گوید که کل دوران هشت ساله اوباما بی‌نظیر و بدون تکرار است‌. او می‌گوید که در آن زمان پیشنهادهای یک‌سویه‌ای از سوی امریکا برای همکاری با ایران در مورد مسائل مختلف خاورمیانه مطرح شد. ایران تا حدی علاقمند شد اکنون اما با وجود ترامپ تهران هیچ تمایلی برای همکاری با امریکا ندارد؛ تهران این حس را دارد که سایر جهان نیز با ترامپ همراه نیستند. 

نیویورک تایمز اشاره می‌کند که به نظر نمی‌رسد تحریم‌ها به تنهایی تاثیری بر رفتار و عمل ایران داشته باشند. این روزنامه اشاره می‌کند که تحریم‌ها شامل شرکت‌هایی خاص و بازرگانانی می‌شوند که از ایران به لبنان و چین می‌روند. اوباما نیز گام مشابهی را یک سال پیش پس از آزمایش موشکی ایران برداشته بود. با این حال تفاوت آن بود که دولت او همزمان برای تنش‌زدایی نیز تلاش می‌کرد. 

بازتاب گسترده تحریم موشکی ایران در رسانه‌های بین‌المللی

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که برای درک بهتر نظر ترامپ درباره ایران باید به اظهارات اخیر مایکل فلین مشاور ارشد امنیت ملی او توجه کرد که گفته بود جامعه بین‌المللی تاکنون بیش از اندازه در مقابل ایران صبر و شکیبایی به خرج داده است. 

«کیت بائور» از مقام‌های سابق خزانه‌داری که اکنون در انستیتو واشنگتن برای سیاستگذاری خاور نزدیک کار می‌کند می‌گوید که تحریم‌های تازه پیامی از سوی ترامپ به ایران است و آن این که شما در دوران پساتحریم به‌سر نمی‌برید. 

نیویورک تایمز اشاره می‌کند با این حال ابهامات زیادی درباره گام‌های بعدی ترامپ در قبال ایران وجود دارد. این روزنامه اشاره می‌کند که در درون کاخ سفید نیز یکپارچگی در این‌باره دیده نمی‌شود چنانچه جیمز متیس وزریر دفاع و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه دولت ترامپ گفته بودند که برجام سبب ایجاد امنیت بیشتر و دور شدن ایران از ساخت سلاح هسته‌ای شده بود. 

 در ایران و امریکا این اقدامات حنبه نمادین دارند. ترامپ می‌خواهد نشان دهد که در مقابل نقض تعهدات ایران کوچک‌ترین چشم‌پوشی‌ای نشان نخواهد داد. پس از تحریم‌های ایران ساعاتی بعد وزارت امور خارجه ایران محدودیت‌هایی را برای افراد و شرکت‌های امریکایی در اقدامی تلافی‌جویانه اعمال کرد.  

این روزنامه اشاره می‌کند که نکته جالب آن است که نمایندگان دموکرات انتقادی از تحریم‌های تازه نکرده‌اند. از حمله مارک وارنر سناتور دموکرات از ویرجینیا که در کمیته طالاعات سنا بوده نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر ایران هشدار داده است.

بازتاب گسترده تحریم موشکی ایران در رسانه‌های بین‌المللی

روزنامه «لس انجلس تایمز» نیز با انتشار گزارشی در این‌باره به نقل از «ریچارد نفیو» کارشناس مسائل تحریمی در دولت اوباما که در جریان مذاکرات بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز حضور داشت اشاره می‌کند که تحریم‌های اخیر بخاطر آن است که کار را برای تهران به منظور تهیه مواد موشکی دشوارتر سازد. او می‌گوید که این تحریم‌ها ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت را در ایران، لبنان و امارات را هدف قرار داده‌اند. این افراد و شرکت‌ها در دوران اوباما شناسایی شده بودند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
8
28
نباید فکر کنیم فقط ما تو دنیا درست و سالم و برحق هستیم؛ایالات متحده آمریکا هم یک کشوره با مردم و فرهنگ خاص خودش؛باید به عقاید همدیگه احترام بگذاریم.
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
32
8
ما هنوز بر سر حرف خود ایستاده ایم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . یاد و خاطره روزهای انقلاب بخیر بهترین شعار برای امروز شعار دیروز بود ....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
وصف العیش نصف العیش
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
دوره رجز خوانی گذشته...کشور رو با عقل و تدبیر باید اداره کرد نه شعاری که تاوان اون رو مردم بیچاره باید بپردازند.
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
مردم به اندازه کافی تحت فشار گرانی و بیکاری و تورم و...هستند دیگه توان در به دری و جنگ زدگی رو ندارند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
6
8
سلام
همانطور که دوخط موازی هرگز به یکدیگر نمی رسند
رویارویی نظامی ایران وامریکا هرگز شکل نمی گیرد
تا خاورمیانه محل تاخ وتاز تیم هاوگروهای تروریستی نگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
2
نیویورک تایمز ماخنجر رو از زیر بستیم،به شهرهای موشکی ما نگاه کن
مخدومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
3
3
امریکا هرگز جرات آزمودن ایران مقتدر را ندارد قطعا اگر توان جنگ و تسخیر ایران را داشتند لحظه ای و کمتر از آن درنگ نمی کردند. پس بیاییم با خیالی آسوده تر به برنامه های موشکی خود را پیش ببریم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
اینجا صدا و سیما نیست شعار ناشتا میدی...
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
2
3
زیباکلام گفته بود با چراغ دنبال اوباما خواهیدگشت گرد شهر.لحظه لحظه این حرف داره مثل زنگ صدا میکنه.این هزاربار.
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
0
سلام هموطن عزیز؛ببینید بنده فکر میکنم مقایسه 39 سال پیش با الآن کار درستی نیست،شرایط عوض شده،هم برای جهان هم برای ما یعنی ایران؛اشتباه نکنین نمیگم انقلاب هیچی،صد البته که باید روحیه انقلابی گری رو حفظ کنیم اما باید سعی کنیم تعامل کنیم؛تا حالا یکی اومد اظهارنظری کرد نباید فورا شمشیر از نیام کشید؛همین که شمشیر به کمرمون بسته است کافیه؛خب ما هم نظرمون رو میگیم.باید تلاش کنیم تندروها رو آروم کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
3
و آه ملت سوریه
محمود جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
1
آخ جون بازم ورق پاره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
2
4
ما آمریکا را زیر پا میگذاریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین