کد خبر: ۴۲۴۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
این کشور تا اطلاع ثانوی آفلاین است‌

شورش در «کامرون»/اینترنت قطع شد

قطع اینترنت در منطقه انگلیسی‌زبان در کامرون وارد سومین هفته خود شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- در هفته‌های اخیر شورش در کامرون منجر به قطع خدمات اینترنت شده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داده که قطع اینترنت در منطقه انگلیسی‌زبان در کامرون وارد سومین هفته خود شده است. دولت خدمات اینترنت را در جنوب غربی و شمال غربی آن کشور در واکنش به تظاهرات گسترده به حالت تعلیق درآورده است. قطع اینترنت به طور خاص به شهر بوئه آ مرکز جنوب غربی آسیب رسانده است؛ جایی که مرکز فناوری کامرون محسوب می‌شود. یکی از مسئولان آنجا می‌گوید که در حال حاضر همه شرکت‌های فناوری در کامرون کار خود را متوقف کرده‌اند. بیشتر بانک‌ها تعطیل هستند و دستگاه‌های خودپرداز نیز کار نمی‌کنند و مردم دسترسی به پول نقد ندارند. 

این شبکه خبری اشاره می‌کند این موضوع سبب تشدید وضعیت فقر و مشکلات خرید شده است. برخی از کارفرمایان مجبور شده‌اند برای کار دو ساعت زمان صرف کنند و به شهر فرانسوی‌زبان دوالا بروند و سایرین نیز در هتل‌ها و ادارات باقی می‌مانند. کارآفرینان به زودی کامرون را ترک خواهند کرد. وزارت ارتباطات کامرون به درخواست سی ان ان در این‌باره پاسخ نداده و هیج بیانیه‌ای صادر نکرده است. 

اعتراضات از سوی ساکنان دو استان انگلیسی‌زبان علیه دولت مرکزی فرانسوی‌زبان و گلایه آنان از فقر اقتصادی، کمبود و عدم توزیع عادلانه ثروت و تحمیل سیستم حقوقی و آموزشی فرانسوی‌زبان بر آن مناطق بوده است. «ادنا نیجیلین» دبیر کل حزب مردم کامرون می‌گوید که مشکلات آب، حاده‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و کمبود‌های مرتبط با آن ریشه اعتراضات اخیر هستند. او همچنین می‌گوید که ساکنان آن منطقه نمی‌خواهند در کلاس درس به زبان فرانسوی صحبت کنند. 

آنان در نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی تظاهراتی را علیه استفاده از زبان فرانسه به‌راه‌انداختند که به درگیری با پلیس منجر شد. 

جمعی از کاربران هشتگ «اینترنت ما را بازگردانید» را در توئیتر راه‌اندازی کرده‌اند. ادوارد اسنودن نیز از جمله دنبال‌کنندگان و حامیان آن بوده است. همجنین گروه‌هایی چون گروه اینترنت بدون مرز نیز از جمله فعالان حمایت از این کارزار و بازگشت اینترنت به کامرون بوده‌اند. گروه‌های ارزیابی‌کننده تخمین زده‌اند که بر اثر قطع اینترنت در استان‌‌های انگلیسی‌زبان، بیش از ۷۰۰ هزار دلار به کسب و کار آن مناطق خسارت وارد شده است. دو کشور همسایه یعنی چاد و گابن نیز دولت‌های‌شان در طول انتخابات برای سرکوب مخالفان متوسل به قطع اینترنت شده‌اند و مصر، سودان، نیجر و جمهوری دموکراتیک کنگو نیز از حربه مشابهی در سالیان اخیر استفاده کرده‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین