کد خبر: ۴۲۵۰۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
افزایش تنش «بی‌پروایانه» ترامپ با ایران

این کشور نخستین زمین بازی و نبرد ترامپ علیه ایران‌/4 دروغ ترامپ به آمریکایی‌ها/او می‌خواهد بگوید که از جنگ با ایران ابایی ندارد

ترامپ برای یمن چه برنامه‌ای دارد؟ آیا نیروی پیاده‌نظام اعزام خواهد کرد؟/ منابع نظامی و امنیتی آمریکا به فارین پالسی درباره چگونگی مقابله ترامپ با ایران در زمین بازی یمن و پیامدهای آن می‌گویند / نشریه نیشن: چهار واقعیت درباره یمن و رابطه انصارلله با ایران وجود دارد که ترامپ درباره آن‌ها دروغ می‌گوید و حقایق را از امریکایی‌ها مخفی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- نشریه فارین پالسی در گزارشی تحت عنوان آیا یمن نخستین میدان نبرد ترامپ با ایران برای مقابله با تهران خواهد بود؟، اشاره می‌کند که سخنان اخیر ترامپ و فلین نشان می‌دهد که کاخ سفید در مقابله با شورشیان انصارالله و کمک‌رسانی به عربستان سعودی در این راستا عزمی جدی دارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه می‌نویسد: «به نظر می‌رسد برای مقابله با تهران و هدف قرار دادن متحدان آن کشور در منطقه گزینه نخست ترامپ حمله به انصارلله در فقیرترین کشور منطقه یعنی یمن باشد. روز پنجشنبه گذشته ایالت متحده ناوشکنی را به سوی سواحل یمن فرستاد تا از نقل و انتقال به‌‌ادعای آمریکا تسلیحات ایران به انصارالله جلوگیری به عمل آید. یک منبع نظامی مطلع به فارین پالسی گفته است که امریکا پهپادها و مشاوران نظامی بیشتری را نیز برای کمک به آن‌چه نیروهای محلی یمنی خوانده برای مقابله با انصارالله راهی سواحل یمن خواهد کرد». 

این کشور نخستین زمین بازی ترامپ علیه ایران‌/4 دروغ ترامپ به آمریکایی‌ها

یک منبع دیگر نزدیک به تیم امنیت ملی ترامپ گفته است که ترامپ باور دارد که ایران در  یمن سیاست تهاجمی را در پیش گرفته است. این منبع که نخواسته نامش فاش شود گفته که ترامپ تمام‌قد در کنار عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای مقابله با ایران و انصارلله در یمن خواهد ایستاد. 

او افزوده است که این اقدام پیام مهم دولت ترامپ به ایران است. ترامپ می‌خواهد بگوید رویکرد امریکا در دوران دولت اوباما در قبال تهران کاملا تغییر خواهد کرد. این نشریه می‌نویسد: «ترامپ می‌خواهد بگوید که به‌طور جدی در گام‌های بعدی در عراق و سوریه به مقابله با ایران‌ خواهد پرداخت و حتی می‌خواهد بگوید که از جنگی تمام‌عیار با ایران ابایی ندارد.» 

این نشریه در ادامه اشابه می‌کند که یک منبع دیگر نزدیک به جمهوری‌خواهان گفته است که علاوه بر پهپادها و استقرار مشاوران نظامی بیشتر نیروهای امریکایی در فکر انجام حملات کماندویی در یمن هستند تا به مقابله با شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران بپردازند. 

فارین‌پالسی اما اشاره می‌کند که نگرانی دولت ترامپ از افزایش نفوذ و ورود نیروهای انصارالله به خاک عربستان سعودی است. با این حال، این نشریه اشاره می‌کند که مداحله نظامی بیشتر امریکا در یمن مخاطره‌آمیز نیز می‌باشد. مشکل اصلی آن است که تروریست‌های القاعده نیز در یمن فعال هستند و این موضوع می‌تواند دست آنان را بازتر کند. این نشریه به نقل از ست جونز مشاور سابق نیروهای عملیات ویژه آمریکایی و کارشناس مبارزه با تروریسم اشاره می‌کند که به احتمال زیاد آمریکا در نقش مشاور فعالیت می‌کند و بیشتر درگیر فعالیت‌های نظامی مخفیانه در یمن می‌شود. جونز که در موسسه رند وابسته به پنتاگون فعالیت می‌کند البته می‌گوید که ممکن است در حوزه زمینی نیز نیروهای محدود آمریکایی حضور یابند و حملاتی از طریق پهپادها صورت گیرند اما به نظر می‌رسد که اکثر اقدامات با حضور نیروهای محلی شریک آمریکا در حوزه میدانی باشند و از نیروهای بومی استفاده شود. 

«کاترین زیمرمن» تحلیلگر در موسسه امریکن اینترپرایز اما می‌گوید که فشار بر انصارالله می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد؛ جنگ داخلی را گسترش داده و حتی بیش از گذشته انصارالله را به سوی تهران نزدیک کند. او اشاره می‌کند که مداخله نظامی آمریکا در دید بسیاری از مردم در شمال یمن به عنوان اقدامی نامشروع قلمداد می‌شود. 

نشریه لیبرال «نیشن» در آمریکا نیز که از نشریات منتقد نظام سیاسی به خصوص طیف جمهوریخواهان محسوب می‌شود، در یادداشتی به مسئله افزایش تنش «بی‌پروایانه» ترامپ با ایران پرداخته و می‌نویسد: «ترامپ بی‌پروا ایران را تهدید می‌کند. از آزمایش‌های موشکی ایران که فلین مشاور امنیت ملی او گفت ایران را در مرکز نظارت و زیر ذره‌بین امریکا قرار داده است تا وضع تحریم‌های تازه علیه ایران». 

این نشریه با اشاره به این که دولت ترامپ علیه انصارالله در یمن موضع‌گیری کرده و آن گروه را عامل مطنقه‌ای ایران خوانده است اشاره دارد که چهار واقعیت درباره یمن و انصارالله وجود دارند که ترامپ آن‌ها را به مردم امریکا نمی‌گوید: 

۱-انصارالله برای سال‌های طولانی بخشی از جامعه یمن بوده است؛ جامعه‌ای که نارضایتی‌های بسیاری از وضعیت موجود داشته است. ایران کمک‌های مالی به انصارالله ارائه کرده است. با این حال، این بدان معنا نیست که انصارالله از سوی تهران کنترل می‌شود بلکه گروهی مستقل است. انصارالله در حال مبارزه با دولت سابق مورد حمایت عربستان سعودی در یمن است آن هم در جنگ داخلی‌ای که پیش از حملات مستقیم عربستان سعودی علیه یمن از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی شروع شده بود. 

۲-جنگ عربستان سعودی علیه یمن حمله‌ای وحشیانه بوده که به کشتار هزاران غیرنظامی از طریق بمباران‌های هوایی ومحاصره مردم ‌و ایجاد گرسنگی و خاموشی‌های  طولانی‌مدت و جلوگیری از دسترسی آنان به غذا و دارو انجامیده است. این کشور در حال حاضر در قحطی و فقر به سر می‌برد. سازمان ملل متحد گزارش داده است که بیش از ۵۰ درصد از  جمعیت دچار عدم امنیت غذایی هستند. 

۳-ایالات متحده در حال حاضر در جنگ یمن و پیامدهای آن سهیم است چرا که جنگنده‌ها و تسلیحات و دیگر ادوات جنگی را به عربستان سعودی فروخته است. همچنین به‌طور مستقیم سوخت‌گیری جنگنده‌های عربستان‌سعودی توسط آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد. 

۴- نکته پایانی آن است که کنگره هرگز مجوز دخالت امریکا در جنگ عربستان سعودی علیه یمن را صادر نکرده است. 

این نشریه می‌نویسد: «در صورتی که یمن به زمین بازی جنگ امریکا علیه یمن تبدیل شود این موضوع پیامدهای انسانی وحشتناکی برای یمنی ها خواهد داشت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1
17
روی خوش در این کشور نخواهیم دید ......... ....
نیما
|
Canada
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
3
12
دفاع امریکا از یمن یعنی عربستان چند گام از ایران جلو تر است.
نزاع با عربستان را پایان دهید به فکر ساخت و ساز توسعه ایران باشید،
بجای جنگ با عربستان رقابت اقتصادی کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
5
بعد از جنگ 8 ساله درگیر شدن کشور در جنگی دیگر مردم را به فلاکت خواهد کشید. شک نکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین