کد خبر: ۴۲۵۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸

تاثیر فوق‌العاده «تخم شربتی» در کاهش اشتها

با خواص دانه چیا، داروی گیاهی که در رمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است، آشنا شوید.
آفتاب‌‌نیوز :
تخم شربتی یکی از دانه‌های گیاهی بسیار غنی از فیبر و انواع  ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله، پروتئین، چربی، کلسیم، منگنز، ،منیزیم، فسفر ، پتاسیم و گروه ویتامین های B است.

 تخم شربتی در کشورها و سایر فرهنگ‌ها به نام دانه چیا شناخته می‌شود و یک ماده خوراکی حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان، فیبر و مواد ضد التهابی است و حتی در کتیبه‌ها و آثار بدست آمده از دو تمدن آزتک و مایا در آمریکای جنوبی نشانه‌هایی از خوردن این دانه مقوی وجود دارد.

در تخم شربتی هیدروکربن به میزان زیاد وجود دارد و می‌تواند به عنوان یک ماده مغذی برای کمک به تقویت بنیه بدنی ورزشکاران مورد استفاده قرار گیرد.

پروتئین موجود در این ماده غذایی می‌تواند مانند یک مکمل تغذیه‌ای مورد استفاده قرار گرفته و مانع از پر خوری و افزایش اشتها در افراد شود.

از ویژگی‌های دانه تخم شربتی جذب آب به میزان زیاد بوده و می‌تواند مثل یک داروی تقویتی به عملکرد بهتر معده و روده منجر شود.

از سایر مواد مفید در ترکیب تخم شربتی می‌توان اسیدهای آمینه را نام برد، همچنین کالری کم موجود در این دانه می‌تواند دیابت را در مبتلایان مهار کند.

کارشناسان برای بدست آوردن بهترین نتیجه درمانی از این دانه خوراکی توصیه می‌کنند افراد آن را با آب مخلوط و مصرف کنند و  البته برای بهبود طعم و مزه به آن می‌توانند گلاب یا زعفران به آن اضافه کنند.

گفتنی است؛ افزودن شکر و قند باعث اثربخشی کم دانه تخم شربتی می‌شود و بهتر است از گلاب و هل به عنوان طعم دهنده استفاده شود.

در طب باستانی بیشتر کشورها از جمله ایران بسیاری از بیماری‌ها از طریق تخم شربتی درمان و مصرف شربت تخم شربتی به شیوه ایرانیان در دنیا رایج و بسیار پرطرفدار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین