کد خبر: ۴۲۵۵۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
ریشه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ/گام احتمالی بعدی او علیه مسلمانان

ترامپ بزرگترین خطر برای غرب را چه‌ می‌داند؟/بانون، فلین و گورکا؛ 3 مشاور خطرناک ترامپ درباره «اسلام» چه‌ می‌گویند؟+تصاویر

ریشه اسلام‌ستیزی ترامپ و مشاوران چیست؟ ترامپ و اطرافیانش چه نگاهی درباره مسلمان و جهان اسلام دارند؟/او در اساس می‌خواهد سیاست خارجی ایالات متحده را تغییر دهد/کابینه ترامپ معتقد به جنگی جهانی هستند/برای دید بهتر درباره دیدگاه ترامپ و کابینه‌اش پیرامون اسلام باید به نظرات مایکل فلین که اکنون مشاور امنیت ملی اوست و یک ژنرال بازنشسته است و استفن بانون استراتژیست ارشد رییس‌جمهوری اشاره کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- روزنامه «نیویورک‌تایمز» با انتشار گزارشی به ریشه‌یابی نگاه دونالد تراپ رییس‌جمهوری آمریکا و اطرافیان او درباره اسلام و جهان مسلمان پرداخته است و اشاره می‌کند که این موضوع تا چه‌اندازه بر رویکرد و سیاستگذاری‌های این دولت در قبال مسائل مهم خارومیانه تاثیرگذار خواهد بود. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه می‌نویسد: «در یکی از راهپیمایی‌های انتخاباتی در ماه آگوست گذشته، ترامپ چشم‌انداز تاریکی را ارائه داد و اشاره کرد که امریکا تحت محاصره اسلام رادیکال است. او نشان داد که در اساس می‌خواهد سیاست خارجی ایالات متحده را تغییر دهد. ترامپ در اوهایو نیز اظهار کرد که مهاجران مسلمان یک معضل هستند. او این تهدید را بزرگترین خطر برای غرب در قرن حاضر خواند. او اشاره کرد که داعش در خاورمیانه به خشونت می‌پردازد و مهاجران مسلمان در غرب از کشتن مردم بیگناه در کاباره‌ها، دیسکو‌ها، ‌ادارات و کلیساها ابایی ندارند. او گفت که باید اقدامات شدیدتری را اتخاذ کرد. او به هواداران خود گفت که ایدئولوژی اسلام رادیکال ایدئولوژی نفرت‌افکنی است. او گفت که نباید اجازه اقامت افرادی با این ایدئولوژی در امریکا داده شود». 

بانون، فلین و گورکا؛ 3 مشاور خطرناک ترامپ درباره اسلام چه‌می‌گویند؟+تصاویر

این روزنامه اشاره می‌کند که فرمان اخیر ترامپ درباره ممنوع ساختن صدور ویزا برای اتباع هفت کشور مسلمان بازتابی از نظریه‌پردازی‌های ضد‌اسلامی است که همه مسائل را در حوزه بحث‌های امنیتی و مبارزه با تروریسم می‌گنجانند. برای دید بهتر درباره دیدگاه ترامپ و کابینه‌اش پیرامون اسلام باید به نظرات مایکل فلین که اکنون مشاور امنیت ملی اوست و یک ژنرال بازنشسته است و استفن بانون استراتژیست ارشد رییس‌جمهوری اشاره کرد. 

نیویورک‌تایمز می‌افزاید که این دو نفر به طور کامل قائل به جهان‌بینی «برخورد تمدن»‌هایی هستند که ساموئل هانتیگتون آن را نظریه‌پردازی کرده است و درباره خشونت‌های افراطی اسلام‌گرایان هشدار داده بود. در این جهان‌بینی گاهی اوقات گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش و گاهی اوقات نیز گروه‌های کمتر خشن چون اخوان المسلمین و شاخه‌های آن هر دو تهدید علیه غرب محسوب می‌شوند. در اشکال شدیدتر این دیدگاه به نوعی تئوری توطئه را ترویج می‌دهد مبتنی بر این موضوع که قوانین شریعت در حال حاکم‌شدن و نفوذ در سیستم حقوقی غرب هستند و ممکن است بر ایالات متحده حاکم شوند». 

این روزنامه اشاره می‌کند که این دیدگاه اساسا اسلام را یک ایدئولوژی خصمانه و ستیزه‌جو می‌داند که دشمن پیروان هر عقیده‌ای غیر از اسلام از جمله مسیحیت و یهودیان است و از طریق خشونت‌ورزی یا از طریق شست و شوی مغزی می‌خواهد بر جهان غرب مسلط شود. 

فرمان اجرایی اخیر ترامپ می‌تواند اولین پیروزی بزرگ برای این مکتب فکری و ژئوپولیتیک باشد. این روزنامه پیش‌بینی می‌کند که گام بعدی ترامپ هدف قرار دادن جنبش‌های سیاسی اسلامگرا در خاورمیانه از جمله اخوان‌المسلمین و تروریستی‌خواندن آن خواهد بود. 

پیروان این ایده پس از حادثه یازدهم سپتامبر فضای بیشتری برای مانور پیدا کردند. این روزنامه امریکایی نزدیک به دموکرات‌ها  اشاره می‌کند که طرفداران فرمان اخیر ترامپ استدلال می‌کنند برخی از تروریست‌ها در  قالب پناهجو وارد امریکا و کشورهای غربی می‌شوند و برای تامین امنیت، سخت‌گیری در صدور روادید لازم است با این حال، منتقدان استدلال می‌کنند که این فرمان نمایشی از اسلام‌ستیزی ترامپ و مشاوران او بوده است. 

بانون، فلین و گورکا؛ 3 مشاور خطرناک ترامپ درباره اسلام چه‌می‌گویند؟+تصاویر

«اسماء افسرالدین» کارشناس مطالعات اسلامی در دانشگاه ایندیانا و رییس مرکز مطالعات اسلام و دموکراسی باور دارد که تصمیم اخیر ترامپ باعث دامن‌زدن به جو هراس و سوء‌ظن ایحاد شده پس از یازدهم سپتامبر می‌شود. او افزوده است که این موضوع می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و سبب تقویت نیروهای تندرو مذهبی در جهان باشد. 

فلین ماه فوریه گذشته لینکی را با محتوای ویدئویی ضد‌اسلامی در توئیتر به اشتراک گذاشت و نوشت که ترس از مسلمانان عقلانی است. او در مصاحبه‌ای گفته بود که اسلام ضرورتا یک مذهب نیست بلکه یک نظام سیاسی است که یک دکترین مذهبی در پشت سر آن وجود دارد. 

بانون نیز نظر مشابهی با او دارد. او در جلسه‌ای در سال ۲۰۱۴ میلادی در جریان مناظره در واتیکان گفت که تمدن مسیحی و یهودی در غرب در جنگ با اسلام به سر می‌برند. او افزود که در حال حاضر جنگی جهانی وجود دارد. او گفت غم‌انگیز است که غرب تنها نظاره می‌کند و اقدام قاطعی انجام نمی‌دهد. او در برنامه یا رادیویی در سایت «بریت بارت» که زمانی مدیرش بود نیز گفت که اسلام دین صلح نیست اسلام دین تسلیم است و نسبت به نفوذ مسلمانان در اروپا هشدار داد و گفت: «مسیحیت در حال مرگ در اروپا است و اسلام رشد روزافزونی دارد». 

این روزنامه در ادامه اشاره می‌کند که از جمله افراد دیگری که دیدگاه‌هایی مشابه با ترامپ و مشاوران‌اش دارند می‌توان به «سباستین گورکا» اشاره کرد که در دانشگاه دفاع ملی تدریس می‌کند و معاون مشاور امنیت ملی است. کاترین همسر گورکا رییس اندیشکده‌ای است که تمرکزش بر روی تهدیدات متوجه از جانب اسلام است و اکنون در وزارت امنیت داخلی کار می‌کند. از جمه افراد دیگر در حلقه مشاوران ترامپ می‌توان به ولید فارس یک لبنانی مسیحی امریکایی اشاره کرد که همواره به سیاستمداران درباره مبارزه با گروه‌های اسلام‌گرای افراطی توصیه کرده است. همه این موارد بازتاب‌دهنده آن است که این افراد همواره سالیان دراز هشدار داده‌اند که خطر اسلام و اسلام‌گرایی واقعی است و باید آن را جدی گرفت.

نیویورک تایمز در پایان می‌نیوسد: «فرانک گافنی» از مرکز سیاستگذاری امنیتی نیز یکی دیگر از تئوریسین‌های مهم است که بر ترامپ تاثیرگذار خواهد بود. او گفته است که اکنون اسلام‌گرایان در حال نوعی به‌زعم او خرابکاری جهادی هستند. او هشدار داده بود که ایالت‌های امریکا باید در برابر هرگونه نفوذ قوانین شریعت در قوانین حقوقی و مدنی امریکا ممانعت بعمل آورند. بسیاری از  او به عنوان فردی یاد می‌کنند که مروج تئوری توطئه است. او هم‌چنین یکی از افرادی بود که معتقد بود هما عابدین دستیار ارشد هیلاری کلینتون با اخوان السملمین در ارتباط بوده است. 

بانون، فلین و گورکا؛ 3 مشاور خطرناک ترامپ درباره اسلام چه‌می‌گویند؟+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین