کد خبر: ۴۲۵۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

رشد دو برابری ثبت اختراع بین المللی ایران

مدیرکانون پتنت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: درسال 2015 آمارثبت اختراع بین المللی ایران 48 اختراع بوده که این رقم در سال 2016 به 94 اختراع رسیده و شاهد رشد حدود دوبرابری این حوزه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزچهارشنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی ضیغمی درباره فعالیت های این کانون افزود: حمایت 90 درصدی از ثبت اختراع در یکی از ادارات معتبربین المللی یکی از خدمات کانون به شرکت های دانش بنیان است؛ ازآنجا که ثبت اختراع به صورت بین المللی پروسه ای زمان وهزینه بر است کانون دراین زمینه خدماتی را برای ثبت بین المللی اختراع ارائه می‌دهد، که بیش از 30 درصد ثبت اختراع در این سال ها با حمایت کانون انجام شده است.

ضیغمی ادامه داد: دراین راستا تقویت تیم های نگارش پتنت توسط کانون درحال انجام است تا فعالیت های مربوط به ثبت درداخل کشور انجام شود و ضمن خروج ارز از کشور درآینده به کشورهای همسایه نیز در این زمینه خدمات ارائه دهیم. وی گفت: البته پیش از این تمام فرآیند ثبت اختراع درخارج ازکشورو توسط وکلای خارجی انجام می شد اما در حال حاضر بیش ار نیمی از فعالیت ها در داخل کشور انجام و تا دو سال آینده این فعالیت ها به صورت کامل در داخل کشور ارائه می شود.

وی بیان کرد: همچنین برای حمایت بهتر دفاترتجاری سازی یا مالکیت فکری دردانشگاه های کشورتوسط کانون راه اندازی شده است تا با برگزاری کارگاه های تخصصی ثبت اختراع و اطلاع رسانی فعالیت های کانون را اطلاع رسانی کنند تا کنون با همکاری وزارت علوم و دانشگاه های کشور 41 دفتر مالکیت فکری ایجاد شده و به شبکه همکاران کانون پتنت پیوسته اند.

ضیغمی با بیان اینکه کانون از اواخر سال 94 به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و از همان زمان کار ثبت اختراع در حال پیگیری است بیان کرد: در کنار این مسئله کیفیت هم همواره مدنظر کانون پتنت بوده است بر این اساس سال 94 تعداد درخواست های ارسالی به کانون 160 درخواست برای ثبت بود که در سال 95 این رقم به 300 درخواست رسید که بین 20 تا 30 درصد این تعداد پذیرفته می شود، البته بررسی و داوری ها در کانون کاملا حرفه ای بوده و بر اساس استاندارد جهانی انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین