کد خبر: ۴۲۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶

با خواص ترکیب لیموترش و دارچین آشنا شوید

لیموترش و دارچین هر دو حاوی خواص فوق العاده ای هستند که بدون تحمیل عوارض جانبی باعث افزایش سلامتی بدن می شوند. در این مطلب در خصوص خواص این ترکیب مفید بیشتر صحبت می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
لیموترش و دارچین هر دو حاوی خواص فوق العاده ای هستند که بدون تحمیل عوارض جانبی باعث افزایش سلامتی بدن می شوند. در این مطلب در خصوص خواص این ترکیب مفید بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

ترکیب لیموترش و دارچین
در طب سنتی ترکیب کردن دارچین و لیموترش یک درمان طبیعی و مؤثر محسوب می شود. این دو ترکیب جزو مواد غذایی روزانه هستند که به راحتی در هر خانه ای یافت می شود. اگر شما جزو افرادی هستید از مکمل ها استفاده می کنید تا دستگاه ایمنی تان قوی شود می توانید این ترکیب طبیعی را نیز امتحان کنید. لیموترش و دارچین هر دو حاوی خواص فوق العاده ای هستند که بدون تحمیل عوارض جانبی باعث افزایش سلامتی بدن می شوند. در این مطلب در خصوص خواص این ترکیب مفید بیشتر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

دارچین و لیموترش برای کاهش درد مفاصل
اگر از آرتریت رنج می برید توصیه می کنیم که از مصرف ترکیب دارچین و لیموترش غافل نشوید چون یک ترکیب ضدالتهاب است و ورم را از بین می برد. لیموترش سرشار از ویتامین C است. این ویتامین برای بدن ضروری است چون به احیای کلاژن که همان پروتئین مورد نیاز سلامت استخوان ها و مفاصل است کمک می کند. آب لیموترش همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به طور مؤثری التهاب را کاهش می دهند. ترکیب این ماده با دارچین یک ترکیب ادرارآور و سم زدا به دست می‌دهد. این دو ترکیب ضدالتهاب بوده و برای از بین بردن مشکلات رایج فصل سرما استفاده می شوند.

چه باید کرد؟
مواد لازم
چوب دارچین 1 عدد
آب لیموترش 5 قاشق معادل 50 میلی لیتر
عسل 1 قاشق معادل 7.5 گرم
آب 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

روش تهیه و استفاده
برای بهره مندی از خواص این ترکیب در تسکین درد مفاصل آب را گرم کنید و زمانی که به جوش آن چوب دارچین و عسل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد و سپس شعله را خاموش کنید تا به مدت 10 دقیقه دیگر استراحت کند. ترکیب را صاف کنید و در نهایت آب لیموترش را افزوده و هر روز به صورت ناشتا میل کنید.

دارچین و لیموترش برای کاهش وزن
احتمالاً از وجود مواد غذایی که باعث افزایش متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می شوند زیاد شنیده اید. باید بدانید که به کمک ترکیب دارچین و لیموترش می توانید سوخت و ساز بدنتان را بالا برده و وزن کم کنید. دارچین به کنترل میزان انسولین خون و همچنین کربوهیدرات ها کمک می کند. در نتیجه بدن به جای انباشته کردن از آن‌ها به صورت انرژی استفاده می کند. مصرف روزانه ترکیب دارچین و لیموترش کمک می کند که با چربی های مقاومی که در ناحیه شکم انباشته شده اند مقابله کنید و بتوانید به تدریج و در سلامت کامل وزن کم کنید.

مواد لازم
چوب دارچین: 1 عدد
آب لیموترش: 5 قاشق معادل 50 میلی لیتر
عسل: 1 قاشق معادل 7.5 گرم
آب: 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

روش تهیه و استفاده
اگر توجه کرده باشید مواد لازم همان ترکیبات مورد نیاز برای تسکین درد مفاصل است. تنها تفاوت موجود در این است که باید ترکیب به دست آمده را 20 دقیقه بعد از غذای اصلی میل کنید. در این صورت می توانید امیدوار باشید که متابولیسم تان تحریک شود. این ترکیب همچنین برای دستگاه گوارشتان نیز مفید است. 

 مخلوط دارچین و لیموترش برای کاهش وزن مفید است
 
دارچین و لیموترش برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا
با وجود اینکه مصرف این ترکیب شما را 100 درصد در برابر ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی ایمن نمی کند اما با این حال کمک خواهد کرد که با سرعت بیشتری بهبود پیدا کنید و از شر ویروس ها خلاص شوید. ویتامین C موجود در لیموترش و خواص ضدباکتریایی دارچین باعث افزایش مقاومت دستگاه ایمنی بدن می شود. به این ترتیب شما می توانید از دوره تب، بیماری و همچنین خلط فراوان زودتر خلاص شوید.

مواد لازم
چوب دارچین: 1 عدد
آب پرتقال: 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر
آب لیموترش: 5 قاشق معادل 50 میلی لیتر
عسل: 1 قاشق معادل 7.5 گرم

روش تهیه و استفاده
ابتدا یک لیوان آب پرتقال طبیعی آماده کنید. سپس آن را به مدت 5 دقیقه با چوب دارچین و عسل داغ کنید. بعد از 5 دقیقه چوب دارچین را خارج کرده و 5 قاشق لیموترش را اضافه کنید. این نوشیدنی را صبح در وعده صبحانه میل کنید. خواهید دید که مانند آب روی آتش خواهد بود.

دارچین و لیموترش برای پوستی صاف و بدون آکنه
دارچین و لیموترش مانند یک عامل ضدباکتریایی بسیار مؤثر عمل می کنند. آب لیموترش برای برطرف کردن لک های باقی مانند روی پوست و جای جوش مؤثر است. دارچین نیز باعث کاهش و از رفع مشکلاتی می شود که با جوش های سر سیاه خود را نشان می دهند. اگر هر شب این ترکیب را استفاده کنید آکنه ها کاهش یافته و جای جوش ها کمتر می شود. تهیه ماسک از این دو ماده برای افرادی که پوست بسیار چرب و پر از آکنه دارند مؤثر است. البته اگر پوست بسیار حساسی دارید از این ماسک استفاده نکنید. می توانید مقدار کمی از آن را روی پوست آزمایش کنید. اگر مشکل خاصی پیش نیامد جوش ها را با آن بپوشانید.

مواد لازم
پودر دارچین: 1 قاشق معادل 5 گرم
آب لیموترش: 1 قاشق معادل 10 میلی لیتر
ظرف تمیز و یک گلوله پنبه

روش تهیه و استفاده
این ماسک را شب ها تهیه و استفاده کنید. پودر دارچین و آب لیموترش را با هم ترکیب کنید. یک گلوله پنبه را به آن آغشته کرده و روی مناطقی که جوش دارد بزنید. حتماً صورت را از قبل تمیز کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 5 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

شما می توانید از این ماسک برای هر زمانی که سر و کله جوش ها پیدا می شوند و یا برای کاهش لکه های به جا مانده از جوش ها استفاده کنید.

منبع: تبیان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین