کد خبر: ۴۲۵۷۴۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
جمهوریخواهان بازنده بزرگ انتخابات امریکا بودند

دیوانگی‌های چه کسانی باعث به قدرت رسیدن دونالد ترامپ شد؟

پروتستان‌های انجیلی از کلینتون متنفر بودند چرا که او حامی حق سقط جنین برای مادر و حقوق زنان بود با این حال، واقعیت آن است که آن چه پروتستان‌های انجیلی را به سوی ترامپ سوق داد شعارهای نژادپرستانه او علیه لاتین‌تبارها و مسلمانان بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- مروان بشاره تحلیلگر ارشد سیاسی در الجزیره اشاره می‌کند که ریاست‌جمهوری ترامپ سبب می‌شود تا به پنج موضوع فکر کرده و در دیدمان نسبت به امریکا تجدیدنظر کنیم: 

محافظه‌کاران دیوانگی کردند 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رای رای‌دهندگان جمهوریخواه در صندوق آرا به نفع مردی ریخته شد که رهبران حزب جمهوریخواه او را مبتذل قلمداد می‌کردند. این شکست برای جمهوریخواهان نشان داد که رهبران آنان تا چه اندازه بد بازی کردند. روزگاری محافظه‌کاران به عنوان سیاستمدارانی عقلانی، محتاط و دارای اصول ثابت قلمداد می‌شدند؛ کسانی که از تغییر استقبال نمی‌کردند به خصوص از تغییرات ناگهانی و حامی ارزش‌های سنتی بودند. جمهوریخواهان اما بازنده بزرگ انتخابات امریکا بودند. پایگاه رای آن حزب درک کرد که برای تامین امنیت بهبود اقتصاد و وضعیت معیشتی‌اش باید به ۱۴۰ کارکتر پیام‌های ترامپ در توئیتر اعتماد کند. اکنون رهبران جمهوریخواهان باید متوجه شوند که نیاز به تغییر اساسی در آن حزب وجود دارد. 

دیوانگی‌های چه کسانی باعث به قدرت رسیدن ترامپ شد؟

نخبگان لیبرال نیز دیوانگی کردند 

باراک اوباما به عنوان فردی از میان نخبگان لیبرال و سیستم حاکم امریکا  در ایجاد تغییرات وعده داده شکست خورد. آمریکایی‌ها به همین‌خاطر به ترامپ روی آوردند‌. آمریکایی‌هایی که از سیستم پر از تقلب آمریکا خسته شده بودند. علیرغم دفاع نخبگان لیبرال از ارزش‌های لیبرالی آنان معتقد بودند که به اندازه همتایان محافظه‌کارشان به رویای آمریکایی پایبند هستند. اما اکثریت رای‌دهندگان احساس کردند که آنان در این زمینه ریاکاری می‌کنند. تحقیر کردن رسانه‌های جریان اصلی از جمله سی ان ان و نیویورک‌تایمز از سوی ترامپ و تجقیر سیستم لیبرالی موجود از سوی او برای رای‌دهندگان جذاب بود. او با تحقیر نخبگان حرف دل بسیاری از رای‌دهندگان را بیان می‌کرد. 

چپ‌ها نیز دیوانگی کردند 

برای جریان چپ پس از باخت برنی سندرز به هیلاری کلینتون فرصت برای بازسازی دوباره و بازگشت به ریشه‌های مترقی وجود دارد. اکنون به جای حسرت خوردن، چپ‌ها فرصتی دیگر برای متحد کردن صفوف خود را در اختیار دارند. در انتخابات اشتباه آنان انتخاب میان شر کمتر و بیشتر میان کلینتون و ترامپ بود. 

پروتستان‌های انجیلی دیوانگی کردند 

نگرش مقدس‌مابانه پروتستان‌های انجیلی سفید‌پوست در این انتخابات چیزی بیش از یک کلیشه نادرست نبود. آنان ریاکارند چرا که ۸۰ درصدشان به ترامپی رای دادند که به دروغ‌گفتن‌های سریالی معروف است، صاحب کازینو است، سه بار ازدواج کرده است، در فیلم پلی بوی به عنوان مجری ظاهر شده است. آنان از کلینتون متنفر بودند چرا که او حامی حق سقط جنین برای مادر و حقوق زنان بود با این حال، واقعیت آن است که آن چه پروتستان‌های انجیلی را به سوی ترامپ سوق داد شعارهای نژادپرستانه او علیه لاتین‌تبارها و مسلمانان بود. 

پروتستان‌های انجیلی در ظاهر چیز دیگری را از خود نشان می‌دهند اما واقعیت آن است که ترامپ را به نوعی ناجی‌شان دیدند. 

اوباما دیوانگی کرد 

اوباما به پایگاه حامیان خود می‌گفت که همه چیز درست است در حالی که در واقعیت امر این‌گونه نبود و او نیز خود این موضوع را می‌دانست. او یکبار اشاره کرد ‌ترامپ تنها سخنرانی‌های کمدی ارائه می‌دهد  و حرف‌هایش شبیه اجرا در یک شوی تلویزیونی است و حرف‌های او را متوهمانه خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
1
میشه اینقدر به ترامپ کار نداشته باشیم ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
1
1
دیوانگی؟؟منظورتان تدبر و خرد جمعی مردم امریکاست که پی بردند احیای جایگاه آنها در جهان نیازمند اقتدارگرایی است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
1
1
زنده باد دونالد ترامپ مقتدر و وطن پرست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
1
1
ماشاالله به همه اونایی که به دونالد بعنوان یه وطن پرست مقتدر رای اعتماد دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
داغ دل از وچود ترامپ کی تمام میشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین