کد خبر: ۴۲۵۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
از دشواری‌های جغرافیایی تا چالش‌های حقوقی

۵ چالش ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک+تصاویر

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در مسیر ساخت دیوار مرزی با مکزیک با مشکل و چالش‌هایی مواحه شود. روزنامه امریکایی «واشنگن پست» در این باره به پنج چالش عمده اشاره کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- مشخص نیست که آیا ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا که در راستای اجرای وعده‌های انتخاباتی‌اش گام برداشته قصد دارد در مناطقی خاص دیوار بسازد و یا در کل مرز مکزیک و آمریکا. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ با این حال او ممکن است در مسیر ساخت دیوار با مشکل و چالش‌هایی مواحه شود. روزنامه امریکایی «واشنگن پست» در این باره به پنج چالش عمده اشاره کرده است: 

۱-جنس زمین در برحی از مناطق مرزی بسیار خشن و سخت است 

۵ چالش ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک+تصاویر

مرز نزدیک به دو هزار مایل بخش‌های متنوع از آب و هوا و پوشش گیاهی و بافت و ساختار زمین متفاوت را دارد. بسیاری از مسیر حصارکشیده شده در غرب ال پاسو مسیر پیچ در پیچ و ناهموار و غیر مستقیم هستند. در مسیر رسیدن به مرز مکزیک رودخانه از طریق رشته کوه پارک ملی بیگ بند قطع می‌شوند؛ در نتیجه، این موضوع دشواری‌های جغرافیایی را ایجاد می‌کند.

 ۲-برخلاف مرزهای ایالت‌های غربی، بخش اعظم تگزاس متعلق به بخش خصوصی است 

مقدار قابل توجهی از زمین‌ها در مرز آریزونا و نیومکزیکو متعلق به دولت فدرال است. اما بیشتر زمین‌های تگزاس در اختیار مالکان خصوصی و متعلق به ۲۰۰ سال پیش هستند. این موضوع می‌تواند به مشکلی حقوقی میان تگزاسی‌ها و دولت فدرال تبدیل شود. به احتمال زیاد این موضوع تبدیل به باز شدن پرونده‌های حقوقی و چالش‌های لجستیکی برای دولت ترامپ خواهد شد. 

۳-بخش اعظم مرزها طبیعی هستند نه انسان‌ساخته 

مرز جنوبی تگزاس از نظر فنی در جایی است که مابین ریو گراند واقع شده است؛ رودخانه‌ای که در گذشته تغییر کرده و باعث ایجاد اختلافات مرزی بین ایالات متحده و مکزیک شده است. حصارهای کشیده‌شده در جنوب تگزاس اغلب به دور از رودخانه هستند. با این حال، جریان سیل در سالیان اخیر باعث ایجاد درزهای گسترده بین حصار و مرز رسمی شده است. همچنین، برخی از آمریکایی‌ها در سمت حصار مرزی مکزیک زندگی می‌کنند. 

۵ چالش ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک+تصاویر

۴-نظارت بر دیوار مرزی کار دشواری است 

کارشناسان می‌گویند که موانع رمزی باید مورد نظارت دائمی قرار گیرند. تعداد افسران گشت مرزی در سال‌های اخیر دو برابر شده‌اند. با این حال، دوربین‌ها و سنسور‌(حسگر)‌های کافی برای نظارت وجود ندارند. تلاش برای ایجاد یک حصار مجازی برای تکمیل مانع فیزیکی ایجاد شده یکی از چالش‌های دولت ترامپ خواهد بود. این ابتکار عمل باید با استفاده از فناوری‌های پیشرفته انجام شود. پیش از این نیز تلاش مشابهی شده بود اما با مشکلات فنی در سال ۲۰۱۱ میلادی مواجه شد و به همین‌خاطر طرح آن با توجه به گزارش‌های بخش خدمات پژوهشی کنگره کنار گذاشته شد. 

۵ چالش ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک+تصاویر

۵-مهاجران اکثرا مصمم هستند و اغلب چندین گزینه را در نظر می‌گیرند 

افزایش خشونت در برخی از کشورهای آمریکای مرکزی مهاجران و پناهجویان را به سوی آمریکا در سرعتی فوق‌العاده خطرناک کشانده است. با توجه به آمار گشت مرزی، کودکان زیادی از السالوادور، گواتمالا و هندوراس در سه سال گذشته بدون هیچ سرپرستی به آمریکا آمده‌اند و تعداد آنان در طول این مدت زمان افزایشی دو برابری داشته است. 

گزارش سازمان ملل نیز نشان می‌دهد که تعداد پناهجویان آن کشورها از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو، رشدی پنح برابری داشته است. 

۵ چالش ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
اینطور که راپورت دادن، فقط همون مرز تکزاس را دیوار بکشه کافیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین