کد خبر: ۴۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
وزیر ارتباطات اعلام کرد

ساخت و پرتاپ ماهواره سنجشی بومی تا پنج سال آینده

وزیر ارتباطات گفت: بنای جدی داریم تا حداکثر پنج سال آینده ماهواره سنجشی بومی را در داخل بسازیم و پرتاب کنیم همچنین ٨ تا ١٠ سال دیگر تلاش کنیم تا ماهواره بومی مخابراتی خود را طراحی کنیم و بسازیم و درنهایت به فضا پرتاب کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی امروز طی مراسمی دومین مرکز فضایی را در جزیره قشم افتتاح کرد و با اظهار خوشحالی از افتتاح مرکز فضایی قشم همزمان با سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: بخش فضایی در وزارت ارتباطات از اهمیت بالایی برخوردار است بطوریکه در هفته گذشته و در روز فضایی، رییس جمهوری با حضور در مراسمی ضمن رونمایی از دستاوردهای فضایی بیاناتی را در مورد اهمیت و آینده فناوری های فضایی و توجه نظام به آن فرمودند. ضمن اینکه همواره یکی از مطالبات رهبری توجه ویژه به بحث فضا و ماهواره و بومی کردن این فناوری ها بوده است.

وی با اشاره به بازگشت سازمان و پژوهشگاه فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:  از آن زمان نخست سعی کردیم در داخل این سازمان آرامشی ایجاد کنیم که خوشبختانه ایجاد شد و در مرحله بعد  با همه محدودیت ها  هیچگاه نگداشتیم در برنامه های فضایی  و آنچه مربوط به بومی کردن فناوری هاست  خللی وارد شود.

به گزارش ایسنا،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توجه ویژه ای که در ارتباط با همکاری های فضایی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها انجام شده است تصریح کرد: بنای جدی داریم تا حداکثر ٥ سال آینده ماهواره سنجشی بومی را در داخل بسازیم و پرتاب کنیم و ٨ تا ١٠ سال دیگر تلاش کنیم تا ماهواره بومی مخابراتی خود را طراحی کنیم و بسازیم و در نهایت به فضا پرتاب کنیم.بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور  اظهار کرد: در کنار آن بر اساس نیازمندی های کشور قرارداد ماهواره ملی سنجشی را منعقد کردیم و همچنین در پی عقد ماهواره ملی مخابراتی نیز هستیم. 

بنابر این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در ادامه سفرهای استانی خود در سفر به استان هرمزگان وارد جزیره قشم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین