کد خبر: ۴۲۶۰۸۱
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
وقتی احمدی‌نژاد برای مردم نگران می‌شود

ژست انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد/مردی که از آن 8 سال نمی‌گوید

کمتر از چهار ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد باز هم برای مردم نگران شده است. او از رنجش دل ملت ایران برای بودن زیر فشار بی‌سابقه اقتصادی، ابراز نگرانی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمود» اما نگفته مسئول فشار بی‌سابقه اقتصادی امروز بر مردم ایران کیست؟ او نگفته کدام سیاست‌ها و کدام سیاست‌مداران، فشار امروز بر مردم را ایجاد کرده‌اند؟ اشاره‌ای نکرده که چرا از سال ١٣٨٥ تا ١٣٩١ حدود پنج‌‌هزارو ٤٠٠ واحد تولیدی و کارخانه صنعتی کوچک و بزرگ در کشور تعطیل شده است؟ به این پرسش پاسخ نداده که چرا در همان بازه زمانی، به ‌شکل میانگین ٤٠ درصد مراکز صنعتی در شهرک‌های صنعتی تعطیل شدند و ٢٠ درصد هم با حداقل ظرفیت کار می‌کردند؟ او از این چشم پوشیده که چرا سیاست‌های موسوم به هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد؟ سیاستی که گرچه نامش «هدفمندی» بود، یارانه نقدی را بین ٧٥‌ میلیون نفر بدون درنظرگرفتن دهک‌ها تقسیم کرد؛ پول بدون پشتوانه چاپ شد و از همه بخش‌های تولید و صنعت یارانه دریغ شد تا پول‌ها بین مردم توزیع شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «محمود» اشاره‌ای نکرده است که نرخ دلار از سال ١٣٨٩ تا آذر ١٣٩٢، از‌ هزار و ٤٤ تومان به سه‌‌هزارو ٢٥٠ تومان رسید که با احتساب نرخ روز دلار آزاد، این رقم معادل ٦٣‌ میلیارد دلار است؛ یعنی حدود دو برابر متوسط درآمدهای نفتی ایران در سال‌های ١٣٥٨ تا ١٣٩١ که رقمی معادل ٣٢‌ میلیارد دلار در سال است.

مردی که امروز دلش برای مردم و فشارهای اقتصادی رنجیده است، نمی‌گوید کشور را با نرخ رشد اقتصادی مثبت تحویل گرفت و دولت را با نرخ رشد منفی ٦,٨درصدی به روحانی داد. پرواضح است که نرخ رشد اقتصادی بیانگر کدام مسائل اقتصادی مردم است؛ از نرخ بی‌کاری گرفته تا رفاه و معیشت مردم و... . تازه اگر آقای احمدی‌نژاد از مطالبات معوق، اتلاف ٢٤‌ هزار‌ میلیارد تومان منابع در بنگاه‌های زودبازده، رد پای رفقایش در پرونده‌های سنگین مالی، ظهور بابک زنجانی و مه‌آفرید خسروی هم چشم بپوشد، چطور می‌تواند جهش عدد تورم به ٤٥ درصد را نادیده بگیرد؟

او بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به آنچه در دوران ریاستش بر دو دوره دولت ایران گذشته برای فشار اقتصادی مردم مرثیه می‌خواند. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را خودش منحل کرد؛ ٤٨٠‌ هزار‌ میلیارد تومان طرح عمرانی نیمه‌تمام روی دست دولت تدبیر و امید گذاشت؛ شاخص فلاکت را به ٥٧ درصد رساند، خط فقر را ٦,٥ برابر کرد، بین ٧٠٠ تا ٨٠٠‌ میلیارد دلار درآمدهای نفتی را در دو دولتش دود کرد. اما با این همه هنوز هم مدعی است؛ مدعی نگرانی و رنجش برای مردم.

رئیس همین دولت‌هایی که با سیاست‌هایش اقتصاد کشور را به مرز نابودی کشاند، گفته مگر می‌شود کسی بویی از انسانیت و انقلاب برده باشد و برابر مشکلات مردم و فشارهای گوناگون و کمرشکن ‌بی‌تفاوت باشد یا بدتر از آن در پی منافع شخصی و گروهی و سوءاستفاده از شرایط به نفع خود و گروهش باشد؟

«شرق» در گفت‌وگوهایی جداگانه با معاون وزیر جهاد کشاورزی و نماینده سابق مجلس، از دلایل نگرانی احمدی‌نژاد پرسیده است و از اینکه اگر امروز فشار اقتصادی بر مردم ایران است، به کدام سیاست‌ها و دلایل بازمی‌گردد.

‌احمدی‌نژاد به ‌جلو فرار می‌کند

«به گمان من این سخنان احمدی‌نژاد، تنها فرار به ‌جلو است؛ چراکه آنچه امروز بر اقتصاد ایران می‌گذرد، محصول تصمیم‌های نابخردانه و عوام‌پسندانه در دوره دولت‌های اوست و حالا احمدی‌نژاد می‌خواهد با بیان این سخنان خودش را از پاسخ‌گویی درباره سیاست‌هایش خلاص کند». اینها را علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاد دانشگاه تربیت‌مدرس می‌گوید. به بیان او خود شخص احمدی‌نژاد مستقیم در فشارهایی که به روش‌های مختلف از نظر اقتصادی بر مردم وارد می‌شود، مسئول است. او باید پاسخ دهد که چرا آن زمان ابراز نگرانی نمی‌کرد؟

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است و بسیاری سعی می‌کنند با طرح مسائل مختلف برای دولت سیاه‌نمایی کنند. این اظهارنظر آقای احمدی‌نژاد هم از این قصه مستثنا نیست. نه‌تنها سیاه‌نمایی برای دولت، بلکه گرفتن آرایش انتخاباتی هم می‌تواند از دیگر انگیزه‌های چنین اظهارنظرهایی باشد.

قنبری تأکید می‌کند: البته مقایسه شاخص‌های اقتصادی چهار سال پیش و امروز، خود کارنامه دولت را به‌خوبی نمایش می‌دهد. هرچند همچنان نتایج و آثار سیاست‌هایی که دولت پیش اتخاذ و اجرا کرده بود، قابل ردیابی است. برای نمونه دولت همچنان تاوان سیاست هدفمندی یارانه‌ها، تحریم‌ها و تخریب زیرساخت‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و... را می‌دهد. واقعیت این است که همه اینها محصول سیاست‌های دو دولت محمود احمدی‌نژاد است.

او همچنین تأکید می‌کند مردم ایران همه باهوش‌تر و آگاه‌تر از آن هستند که تحت‌تأثیر چنین اظهارنظرهایی قرار بگیرند. این‌گونه سخنان دیگر خریداری ندارد؛ مگر عده محدودی که تکلیف‌شان روشن است. این روشن است که هر اظهارنظری در هر برهه زمانی به چه موضوعی معطوف است و این مورد هم مستثنا نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه می‌دهد: من نمی‌خواهم بگویم امروز مشکلی در سیاست‌گذاری یا اداره کشور وجود ندارد، اما واقعیت این است که حجم بزرگ مشکلات امروز ما میوه همان دو دوره پیشین است. به‌هر‌روی دیده شد که موضوع محاکمه فردی که خودش باعث و بانی مشکلات امروز اقتصادی جامعه ایران است هم مطرح شد. به گمان من، سیاست‌هایی که در آن دوره اجرائی شد، از سیاست‌های پولی گرفته تا هدفمندی یارانه‌ها و خرج‌کردن بی‌حساب‌وکتاب همه پول نفت، همه توانست ضربه‌های سخت و سنگینی به تولید بزند. اینها همه نتایج سیاست‌های مخرب و غیرکارشناسانه‌ای بود که در دولت‌های نهم و دهم اجرائی شد.

او تأکید کرد: احمدی‌نژاد خودش هنوز متهم است و هنوز باید پاسخ‌گو باشد؛ بخش بزرگی از درآمدهای نفتی مردم ایران زمان او به یغما رفت و هنوز وضعش تعیین‌تکلیف نشده است؛ او اکنون نمی‌تواند مدعی هم باشد.

نمونه‌هايي براي مقايسه

«دلیل اینکه مردم ایران امروز از نظر اقتصادی زیر فشارند، تنها با بیان یکی، دو نمونه به‌آسانی قابل ردگیری است. اینکه مردم امروز هم مانند سال‌های گذشته از نظر اقتصادی در فشارند، انکار‌ناپذیر است؛ اما باید سیاست‌های دولت‌ها در مقاطع مختلف را بررسی کرد تا روشن شود که کدام دوره بیشترین آثار منفی را بر سرنوشت مردم گذاشته است». اینها را هم هادی حق‌شناس، نماینده سابق مجلس و اقتصاددان، می‌گوید. به بیان او زمانی چنین سخنانی روی افکار عمومی اثرگذار است که وقتی شخص اظهارنظرکننده، خودش در قدرت بوده است، عملکرد مطلوبی از خودش نشان داده باشد. زمانی که هشت سال دولت آقای احمدی‌نژاد و سیاست‌هایی را که در این دوره اجرا شده است، با دولت‌های پیش از آن و همین دولت پس از آن مقایسه می‌کنیم، به شاخص‌ها مراجعه می‌کنیم و روشن می‌شود که اقتصاد در این دوره‌ها قابل قیاس با هم نیست. خوشبختانه امروز عملکرد همه روشن و شفاف است و با توجه به اینکه تنها چهار، پنج ماه به انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری باقی مانده است، می‌توان از چنین اظهارنظرهایی تفسیر سیاسی داشت.

حق‌شناس توضیح می‌دهد: یک مقایسه ساده، نشان‌دهنده بسیاری نکات است. دقت کنید که در سال ١٣٩٠ برجسته‌ترین درآمدهای تاریخ، به ایران سرازیر شد؛ یعنی ١٢٠‌ میلیارد دلار از محل فروش نفت و ٣٠‌ میلیارد دلار از محل صادرات غیرنفتی که در مجموع درآمد ١٥٠ ‌میلیارد‌دلاری برای ایران فراهم کرد، دقیقا در همان سال عدد تورم به بالای ٣٠ درصد رسید؛ یعنی قدرت خرید مردم به دلیل تورم ٣٠ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش پیدا کرد. حال به سال ١٣٩٥ دقت کنید. کل درآمدهای ایران از محل فروش نفت و گاز به چیزی حدود ٥٠‌ میلیارد دلار می‌رسد؛ یعنی حدود نصف سال ١٣٩٠. خب؛ در همین سال عدد تورم به کمتر از یک‌سوم سال ١٣٩٠ رسیده است. توضیح اینکه در سال ١٣٩٥ با وجود اینکه درآمدهای کشور کاهش چشمگیری داشته است؛ اما قدرت خرید مردم از یک‌سوم سال ١٣٩٠ کمتر شده است.  او می‌گوید: مثالی دیگر این است که سال ١٣٩٥ براساس گزارش مرکز آمار ایران، ٧٠٠‌ هزار شغل ایجاد شده است؛ در‌حالی‌که در دوره ١٣٨٤ تا ١٣٩٠ در مجموع ٧٠‌ هزار شغل ایجاد شده است که یعنی به‌ طور میانگین سالي ١٤‌ هزار شغل. حق‌شناس می‌گوید: حالا با این مثال‌ها و نمونه‌های بی‌شمار دیگر، باید این پرسش مطرح شود که آیا مردم در سال ١٣٩٥ بیشتر زیر فشار اقتصادی‌اند یا در هشت سال پیش از سال ١٣٩٢؟ حداقل دستاورد این دولت این است که مردم شب نمی‌خوابند و صبح متوجه شوند قیمت دلار سه برابر شده است یا تصمیم‌های عجیب و خارج از تصور گرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
10
81
مردی که نگفت و نمی گوید 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را چه کرد!
پاسخ ها
ادیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
مملکت با باد هوا که نمی چرخید با پول و دلار اداره می شد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
معلوم یک جا چال کردنند تا بعد با باز با سرنوشت مردم بازی کنند
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
دیوانه ای سنگی در چاه انداخته ومی گوید چرا عرضه ندارید دراورید؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
19
25
کوشش این 700 هزار شغل ما که نمی بینیم !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
هر وقت شما صدها میلیارد های دلار نفتی چال شده دروران دولت دست پاک دیدید 700 شغل هم می بنید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
97
22
عامل تحریم فتنه گران88هستند که نتوانستند باشعار تقلب هدف خود راپیش ببرند به خارجی ها توصیه کردند برای ساقط کردن دولت آقای احمدی نژاد باید از ابزار تحریم استفاده کرد روحانی دراین 4سال چه کرده؟ شمادولت قبل را رها کنید از فعالیت های دولت فعلی بگوییدهسته ای را داد چی گرفت؟تا قیامت که نمی توانید بگوییدمحمودمقصر است؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
مرد............... کشور را به خاک سیاه نشان پول ها را دزدید و گفت تحریم ها را دور می زنیم تحریم ها کاغذ پاره است
نظیری
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
یادت باشد که پاکستان با نابسامانی اقتصادی بمب اتمی دارد.
مرغ حق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
این « فتنه » رو از شماها بگیرن نمی دونم دیگه به چی می خواین آویزون بشید
ناشناس
| - |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
بخدا نمیتونم باورکنم که دراین مملکت ادمایی مثل توهستن که تااین حدازمسائل بی خبرن ولی میخان توهرچیزی نظربدن
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
واقعا نمی فهمی یا منفعت دنیوی باعث شده خودت رو بزنی به اون راه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
4
45
انسان هاي بزرگ همچون عقاب بلندپرواز و اوج بگير
آدمهاي كوچيك همچون كنه، چسبنده و سريش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
7
56
محمد جان خوش بحالت تو و امثال تو رو بايد با 45 تومن محمود مشغول كرد تا دكل و دلار و خيلي چيزاي ديگه رو هپلو كرد و تو دلخوش به اين باش كه محمود 45 تومن بهت داده . خيانتي كه محمود كرده حتي فتنه گرا هم نكردن و بايد تاسف خورد كه هيچ سيستم نظارتي درستي نداره كه اگه داشت نه محمود و پيروانش و نه هيچ رئيس نميتونست دلبخواهي هر كاري بكنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
8
42
دیگر ازافرادی که نامشان خاطرات تلخ درذهن مردم را زنده می کنند ننویسید
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
6
36
کسی که دروغ ، اختلاس ، تهمت و افترا و عدم پاسخگویی را طی 8 سال نهادینه کرده و در نهایت خیانت به آحاد این ملت را انجام داده است . امید است روزی در دادگاه عدل دراین دنیا و در دادگاه عدل الهی از او انتقام سخت گرفته شود .
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
5
26
کجایی عدالت!!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
7
23
پول نقت را چکار کردید ؟!!
امیر کیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
36
9
احمدی نژاد محبوب میلیون ها ایرانی هست. و با این صحبت ها خدشه ای به بزرگی و غیرت او وارد نخواهد شد.
پاسخ ها
سیناپس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
راجع به 3 کلمه میخواهم بپرسم (محبوب - بزرگی -غیرت) کدومشو محمد جونت داشت یا داره
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
3
20
مردی که نگفت و نمی گوید 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را چه کرد! کسی که دروغ ، اختلاس ، تهمت و افترا و عدم پاسخگویی را طی 8 سال نهادینه کرده و در نهایت خیانت به آحاد این ملت را انجام داده است . امید است روزی در دادگاه عدل دراین دنیا و در دادگاه عدل الهی از او انتقام سخت گرفته شود . الههههههههههههی خیر نبینی .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
3
18
احمدی نه زاد نه ژست نگران سیاسی دارد ف نه ذهن نگران سیاسی ،
از اول هم اشتباه شد، که به او فرصت تریبون سیاسی دادند ، اگر انصاف وجود داشت با یک شخص سیاسی جامع الشرایط همکاری می نمود.
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
31
9
امروز به مطب دندانپژشکی رفتم برای یک عصب کشی 700000 تومان طلب کرد دستگاه پوز نداشت نقد می خواست بعد عیدی من یا یک ماه حقوق من معادل نیم ساعت کار یک نفر دیگر است
اگر اشغال ساختمان این اقا برده نشود ایشان می تواند با تعفن انجا کار کند این قدر خون مرا بکشد و تا مدتها افسرده و شرمنده خانواده کند
کی این امکان را به او داده است ؟
درود بر محمود که پول نفت را حذاقل برای 3 ماه به سفره ام اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
در ایران دندانپزشکان با نفوذ ، تکنیسن های ارزان را جمع کردند.
نود چند درصد کار دندان امریکایی ها تکنیسن انجام میدهد به ندرت احتیاج به دکتر دندان است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
این دندونپزشک ها هم دیگه شورش رو درآوردن. ربطی به محمود و غیره نداره. راستی چطور سه ماه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
4
17
عزیزانی که با ساده لوحی فکر میکنند اون پول که محمود می داد پول نفت بود و باید میداد بدانند و آگاه باشند که باید بر آگاهی و دانش خود بسیار بیفزایند تا به چنین گرفتاری دچار نشویم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
3
22
ناشناس|Iran, Islamic Republic of|۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳

33
پاسخ
امروز به مطب دندانپژشکی رفتم برای یک عصب کشی 700000 تومان طلب کرد دستگاه پوز نداشت نقد می خواست بعد عیدی من یا یک ماه حقوق من معادل نیم ساعت کار یک نفر دیگر است

پاسخ
دوست عزیز !
احمدی نژاد 45500 توان ریخت تو این جیبت ..از اون جیبت 245 هزار تومان درآورد...به این میگن شعبده بازی...هنوز هم باورت نمیشه!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
این بنده خدا اگه قرار بود بفهمه تا حالا فهمیده بود...خودت رو خسته نکن ناشناس 07:32
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
19
8
محمودو عشقه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
5
18
سلطان ماست مالی احمدی نژاده ، شریک دزد و رفیق قافله احمدی نژاده ،شاید خیلی از مردم روستا ها و فقیر دوستش داشته باشند اما نمی دونن شاید یکم وضع زندگیشون را بهتر کرد اما آینده خودشون و نسل های بعد شون را نابود کرد. احمدی نزاد و دولتهاش مانند حمله مغول به ملت ایران بود یه عده فوق العاده ثروتمند و باقی همه زیر خط فقر شدن. تو یه جای دیگه هم بهش شگ دارم قضاوت با خودتان امام علی ع : کار را چه به نادان بسپاری یا خائن نتیجه یکی است. حالا قضاوت با شما این آقا و گروهشان جز کدام دسته هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
2
14
براى انتخابات دوره ى دوم رياست جمهوري احمدى به شهرى سفر كرديم كه يكى از اهالى آنجا به شدت از احمدى طرفدارى مى كرد وقتى علت را ازش پرسيدم بادى در غبغب انداخت وگفت چرا طرفدارى نكنم حقوق ما امسال بيست هزار تومن زياد شده وجالِب اينكه در حالى اين حرف را مى زد كه سه برادر ليسانسه اش بيكار بودند خوب أمثال اين إنسانها را چگونه مى شود به غير از دادن سيب زمينى ويارانه اغنا كرد ؟؟؟؟؟؟
تیرداد مهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
3
16
ایشان متاسفانه بعد از طی دو دوره ریاست جمهوری که از لحاظ کسب درآمدهای نفتی دورانی طلائی وبیسابقه در تاریخ ایران بود علیرغم استغنای کامل مالی نه تنها زیرساخت های موجود را توسعه نداده بلکه کاملا تخریب نمودندوبجای آن فساد واختلاس خواص!!را باب ومعمول فرمودند!بیاد بیاوریم که در دولت قبل از ایشان کارخانه هابا ظرفیت کامل فعال بودند وما تولیداتی نظیر یخچال ارج آزمایش هیمالیا و...... تلویزیون صنام شهاب پارس جام جهان نما و.....غیره داشتیم که محصول تلاش وبرنامه ریزی دو دولت سازندگی واصلاحات بود و در زمان ایشان بتدریج کارخانجات تحلیل رفته ودر عوض بازار محصولات داخلی اشباع از ال جی وسامسونگ وسپس سونی ومحصولات چینی وکره ای گردید وبه قیمت بیکاری کارگران ومتخصصین داخلی وفجایع مترتب بر آن، واردکنندگان قلدر ورانتخوار وصاحب قدرت صاحب ثروت نجومی شده و وامهای پس ندادنی!! نجومی واختلاسهای نجومی وحقوقهای نجومی واملاک نجومی وسپرده های نجومی دستآورد وارمغان دولت نچندان!پاکدست؟!!؟ایشان بود که فرصتهای ذیقیمتی را به ضرر مردم ایران به هدر داده وهنوز هم مردم دارند تاوان آن سبکسریهای سیاسی را میدهندوایشان آن زمان بجای دغدغه مردم نجیب کشور خود به پر کردن خزانه جنبشهای سیاسی دنیا از جیب مردم مشغول بود وبه جز سفرهای پرهزینه تبلیغاتی استانی ومصوبات عجولانه در حد نوشتن روی کاغذ وبرگزاری جلسات شتابزده هیئت دولت در استانداریها به سفرهای پرهزینه مشابه لشکرکشی خانوادگی به ممالک اروپائی وامریکا وامریکای لاتین دست زده که هیچ فایده ای برای مردم نداشت وصرفا ایشان به آرزویشان که چاپ تصویرشان پشت مجلاتی نظیر نیوز ویک وتایم بود رسید حالا بماند که چه مینوشتند؟!دولت فعلی علیرغم مجاهدت در مسیر بهبود وضعیت معیشت ملی با مشکلات ناشی از بی بصیرتی دو دوره دولت احمدی نژاد که شرح آن رفت درگیر بود واکنون بعد از برجام میتواند علیرغم هنجارشکنیهای ترامپ نچندان عاقل!به آینده ای بهتر چشم امید داشته باشد در ضمن خوشابحال کاندیداهائی که ایشان از آنها حمایت نکند!!زیرا رستگاری دنیا وآخرت را نصیب خود گردانیده اند!وهمفکران ویاران ایشان یا مجرمانند یا جنازه های سیاسی دور انداخته شده!
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
1
12
چه کنیم بااین هولوکاست محمود؟
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
10
سلام برهمگی شماعزیزان
فقط میخوام بگم چراکانون بیکاران(تشخیص مصلحت)اعلام عمومی دارائی مسئولان راتصویب نکرد تامعلوم بشه اونای که 38سال شغل دولتی دارن چرا بایداملاک چندده میلیارذی ذاشته باشن اصلا اونا کین ؟ اون وقت دزدواقعی معلوم میشه
تهمت وشایعه کمترمیشه مردم سروازناسره تشخیص میدن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
12
7
بابا نترسید احمدی نژاد گفته نمیاد. ای بابا اینها از سایه احمدی نژاد هم میترسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
5
فرصتش نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
4
7
خوب گفتی خوش بحال افراد ساده دل و عوام که با 45 هزار یارانه گدایی راضی و خوشنودند و با عقل شیرینی که دارند خبر از دکل گم شده و هزاران اختلاس ها ی گم شده دیگر ندارندالبته یادمان نرود سیب زمینی هم بود .
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
4
7
متاسفانه همه اقتصاد دان نیستن که بفهمند احمدی نژاد با اقتصاد ایران چه کرد و چطور بود که اون زمان پول دست مردم بیشتر بود و به ظاهر اوضاع بهتر بود... با یه مثال می گم احمدی نژاد مثله پدری بود که برای اینکه صدای خانوادش رو بخوابونه یکی یکی وسایل خونه رو می فروخت و خرج خونوادش می کرد( البته بماند که چقدرش رو خرج خودشون می کرد و چقدرش رو خرج خودش) اما حالا که قرار شده این خانواده رو کسه دیگه ای بچرخونه با خونه ای مواجهه که هیچی برای فروش نداره...اهل خونه هیچ هنری برای گردوندن خودشون ندارن...هیچ منبع درامدی نیست باید با فشار به این خانواده بهشون یاد داد چطور کار کنن و خرجشونو در بیارن نه اینکه وسایل خونشون رو بفروشن...( البته کار ندارم این وسط باز دنبال سهم خواهی هستن هم از اندک وسایل مونده هم اندک درامد ایجاد شده از اهل خانواده کسایی که خانه های میلیاردی می بخشن حقوق های نجومی می خوان و ....)
حمید
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
1
من در عمرم یک اشتباه کردم وآن اینکه فریب ظاهر سازی های احمدی نژاد را خوردم ورای دادم ونمی دانستم ............................................................
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین