کد خبر: ۴۲۷۱۱۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
چرا به وزیر امور خارجه که در این مراسم نبوده، توهین می‌شود؟

تشنج در پارلمان ایران بخاطر مهمانی سفیر سوئد در تهران/کواکبیان: یکی از نمایندگان یک مشت لاطائلات را در صحن مطرح کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است مطالبی که در مورد جشن خانه سفیر سوئد مطرح شده، لاطائلات روزنامه‌های هتاک است.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی کواکبیان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 26 بهمن) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل 110 قانون اساسی طی اخطاری در پاسخ به تذکر ابطحی نماینده مردم خمینی شهر درخصوص شرکت دو وزیر در جشن خانه سفیر سوئد گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: "اجتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ اِنَّ بَعضَ الظَّنِّ اِثمٌ"، اما یکی از نمایندگان یک مشت لاطائلات که در روزنامه‌های هتاک و بدون بررسی منتشر شده را در صحن مطرح کردند در حالی که رادیو امروز در بخش خبری ساعت 14 آن را تکذیب کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: ماجرا از این قرار است که بخش خصوصی جلسه‌ای با مقامات سفارتخانه سوئد در خصوص برخی قراردادها داشته که اصل این قراردادها به امضای رئیس‌جمهور رسیده است. ضمن آنکه آنها یک مراسم ملی داشتند، اما این نماینده محترم به حضور دو وزیر در این مراسم اشاره کرده‌اند.

تشنج در پارلمان ایران بخاطر مهمانی سفیرسوئد/چرا به ظریف توهین می‌شود؟

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید از این مسئله به راحتی بگذریم چرا که ممکن است در پشت پرده مسائلی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر واقعا مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی ماموریت داده و گفته می‌شود کشور سوئد در ایران خوشنام هست، چرا به وزیر امور خارجه که اصلا در این مراسم نبوده است، توهین می‌شود؟ و اگر این وزیر و دیگر وزرا قابل اعتماد نیستند، خب بگویید مقابله کنیم.

ابطحی: آقای کواکبیان به مجلس توهین کرد

همچنین در ادامه ابطحی با بیان اینکه اخطای نماینده تهران درخصوص تذکر وی به حضور وزرا در خانه سفیر سوئد ارتباطی با اصل 110 قانون اساسی ندارد، گفت: متاسفانه ایشان از کلمه لاطائلات استفاده کردند که این توهین به مجلس است، اما رئیس محترم مجلس موضعی نگرفتند.

نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: آقای کواکبیان ما را متهم به گفتن لاطائلات کردند در حالی که خبر این ماجرا در همه رسانه‌ها و عکس‌های حضور در مراسم حرام پخش شده و موجود است. حالا باید گفت چه کسی لاطائلات می‌گوید، اینجانب یا کسی که باید دست از قصور بردارد.

وی با بیان اینکه جلسه بخش خصوصی با سفیر سوئد چه ارتباطی با وزرا دارد؟ از رئیس مجلس خواست تا به مصطفی کواکبیان تذکر جدی دهد چرا که معتقد است او برای چندمین بار اقدام به بیان تذکراتی در این باره کرده است.

گفتنی است که برخی رسانه‌های اصولگرا با حاشیه‌سازی درباره مراسم ضیافت شام سفیر سوئد در تهران، مدعی بودند که در این ضیافت قراردادهای تجاری میان دولت ایران و سوئد منعقد شد، این در حالی بود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، گفته است: «برخلاف فضاسازی‌های سیاسی، در ضیافت برگزارشده در اقامتگاه سفیر سوئد در تهران، هیچ سند یا قرارداد رسمی بین دو کشور یا مقامات دو دولت به امضا نرسید. کلیه قراردادها و یادداشت‌های تفاهم رسمی میان دو کشور، مطابق رویه معمول بین‌المللی صبح روز شنبه در سعدآباد و در حضور ریاست محترم جمهوری و نخست‌وزیر سوئد به امضای مقامات دو کشور رسید». 

به گفته او، آنچه در میهمانی سفارت سوئد و در حاشیه افتتاح دفتر اقتصادی سوئد در تهران امضا شد، صرفا چند توافق میان بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی سوئد بود که به‌عنوان نماد افتتاح دفتر تجاری و نشان‌دادن عزم نخست‌وزیر برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی سوئد در ایران، انجام شد که خلاف هیچ‌یک از رویه‌های بین‌المللی نبوده و بسیار معمول است. قاسمی تأکید کرد: «ضیافت در اقامتگاه سفیر سوئد در پایان سفر و به افتخار نخست‌وزیر آن کشور برگزار شد. این مراسم در چارچوب عرف رایج و مقررات بین‌المللی حاکم بر نمایندگی‌های دیپلماتیک که همواره در کشور ما به آن احترام گذاشته شده است و مبنای حضور نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج نیز هست، برگزار شد. حضور مقامات کشور در چنین مراسمی با رعایت موارد ضروری و براساس عمل متقابل صورت می‌گیرد و تصمیم شخصی نیست. این مشارکت محدود و ضابطه‌مند، در دولت‌های مختلف قبلی نیز بدون حاشیه‌سازی و تحریک افکار عمومی صورت می‌گرفته و موضوع تازه‌ای نیست». 

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: «در تاریخ روابط دو کشور، این اولین سفر دوجانبه نخست‌وزیر سوئد به کشورمان است که علاوه بر ملاقات با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، دستاوردهای زیادی به‌ویژه در حوزه اقتصادی به همراه داشت که مؤید اراده رهبران دو کشور برای تعمیق روابط دوجانبه و چندجانبه در تمامی زمینه‌ها است و خود نشان‌دهنده علاقه اروپا و جهان برای همکاری با ایران عزتمند، مستقل و ثبات‌آفرین باوجود فضاسازی‌های مسموم صهیونیست‌ها و حامیان آنهاست». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
21
5
با اين واكنش هاي شخصي و مغرضانه مردم را دچار تفرقه ميكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
واکنش شخصی؟
مقامات دولتی حضور داشتند.
مجلس هم خودمانی و فامیلی نبوده. تازه توی جشن های خودمانی هم مقامات باید مراقب باشند و در هر مجلسی شرکت نکنند
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
15
30
اقای ابطحی دلواپس با بقیه ازجمله کریمی قدوسی برای تشنج وفضاسازی تقسیم کاری کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
14
32
ابطحی ، نماینده جدید دلواپسان در مجلس است . این نماینده تندخو ... که پا جای پای رسایی و امثال رسایی گذاشته ، هیچ مقبولیتی در مجلس ندارد و واقعا هرچه میگوید ، لاطائلات است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
6
7
ابطحی را نخوانید نماینده مردم خمینی شهر . بگوئید مدافع شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس !
زیرا اینها یا خائن هستند که نمیخواهند ملت و کشور پیشرفت کرده و آب خوش از گلویشان پائین برود . یا دوست .... هستند که بدتر از دشمن دانا میشود .
فرض که وزیر در منزل سفیر سوئد رفته و از فرصت پیش آمده برای پیشبرد منافع نظام بهره برداری نموده . تو اگر دلسوز نظامی برو ببین این حضور و قرار و مدارها خدمت یا خیانت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
7
7
متاسفم از فضای سنگین حاکم توسط تندروها فقط اعتدال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
5
8
یه زمانی حتی مقامات کشور ما را به کشور خودشون راه نمی دادند ولی الان ارشدترین مقامات ان کشورها به کشور ما می ایند و برا انعقاد قرارداد التماس می کنند.کدوم حالت عزتمند است اقای ابطحی؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
5
10
خداوند این دلواپسان را نبخشد مثل خوره افتاده اند به جان این مردم .فقط حرف میزنند . در سریال شنگن که سیمای نمایش پخش میشود . یک جمله بسیار خوبی حاکم به مشاورش در باره فرزندش توصیه کرد .و ان اینکه ، کسانیکه حرف میزنند و عمل نمی کنند و به حرف بزرگان نیز گوش نمیکنند . این اقای ابطحی مانند قدوسی و امثالهم از همان ..... هستند . توهین وافترا و بهتان و دروغ و دله دزدی در ذات پاک این دوستان است . از خدا وپیامبر خجالت بکشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
6
11
اینها که برای امضای یک سند اقتصادی مربوط به بخش خصوصی در یک مهمانی اینقدر نگران آبروی سیاسی کشور هستند چرا زمان شیرینکاریهای دولت قبلی و از جمله سفر رییس جمهوری وقت به کشور آرژانتین که حتی یک آبدارچی هم برای استقبال ایشان و هیات عالیرتبه وزیران همراهشان به فرودگاه نفرستادند و با پرسنل حفاظت فرودگاه با آن وضع مضحک عکس یادگاری گرفتند ساکت ماندند؟
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
5
10
هر دم از این باغ بری می رسد........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
6
13
میدونی یه مشت بیکار نشستن تو مجلس جای حل کردن مشکلات اساسی مردم گیر دادن به حجاب زن اجنبی.....واقعا متاسفم.....خجالت آوره
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
7
10
بابا چرا متوجه نیستید تو خاک خودشون طبق قوانین خودشون رفتار کردن .ایرانیها هم اونجا مهمان بودند.آیا اگر برن سوئد میتونن به اونا بگن حجاب بذارید؟انتظار دارین گشت ارشاد بره اونجا؟یه نگاه به عرف جامعه که شما فرسنگها با اون فاصله دارین بندازین.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
5
8
فقط میتوان متاسف بود که اوقات مجلس به چه اموری تلف میشود هموطنانی که این نمایندگان را انتخاب میکنند مقصر اصلی هستند . نماینده ای که سطح فکرش حول و هوش حجاب زنان سوئدی است امروز مدعی تعین سرنوشت آینده مااست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
6
7
متاسفم که نماینده ی مجلسی این چنینی
منطقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
6
5
خدایا به کسی که عقل دادی چه ندادی و به کسیکه عقل ندادی چه دادی برادر عزیز نماینده واقعا وقت مجلس کهمیکویند هر دقیقه از ان‌چند صد میلیون قیمت دارد باید صرف این مزخرفات بشه
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
حالا که تمام دنیا مال ماست یه گشت ارشاد بفرستین دستگیرشون کنن بعد تیتر بزنین که ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین