کد خبر: ۴۲۷۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

امضای ۱۲ سند همکاری در سفر وزیر بهداشت به هاوانا

وزیر بهداشت گفت: از بین ۲۲ سند همکاری مشترک ایران و کوبا در حوزه‌های مختلف که از ۸ ماه پیش در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قرار گرفت، امروز ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا به امضا رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سیدحسن هاشمی شامگاه چهارشنبه پس از امضای ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا در هاوانا، اظهار داشت: ۱۰ سند همکاری دیگر ظرف ماه‌های آینده امضا می‌شود و کمیسیون دائمی دو کشور نیز گزارش پیشرفت این اسناد همکاری را ارائه خواهند داد.

وزیر بهداشت گفت: اسناد همکاری امضا شده شامل لغو روادید گذرنامه‌های خدمت بین ایران و کوبا و همکاری در حوزه های بیوتکنولوژی، داروهای نوترکیب، حوزه کشاورزی، نیرو، تولید برق، استفاده از روش‌های نوین تولید انرژی، اکتشاف نفت و گاز در خلیج مکزیک، منابع و معادن و حوزه فرهنگی و همکاری‌های دانشگاه تهران برای توسعه آموزش زبان اسپانیولی و همچنین همکاری‌های صدا و سیما بود.

امضای ۱۲ سند همکاری در سفر وزیر بهداشت به هاوانا

هاشمی با بیان این که قبل از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران روابط دو کشور بسیار خوب بود، افزود: تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های بانکی باعث کاهش سطح روابط بین ایران و کوبا شده بود و تشکیل مجدد کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا، شروعی برای افزایش همکاری‌های دو کشور به ویژه همکاری بخش خصوصی ایران و کوبا خواهد بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایران علاقه‌مند است که از تجارب کوبا در برخی از رشته‌ها مانند بیوتکنولوژی استفاده کند و باید منتظر بمانیم که ظرف یک سال آینده و با گشایشی که بانک‌های دو کشور ایجاد کردند، شاهد افزایش قابل توجه ارقام تجاری بین ایران و کوبا باشیم.

به گزارش وبدا، هاشمی با اشاره به سابقه روابط ایران و کوبا در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در طول بیش از سه دهه گذشته شاهد روابط استراتژیک و مستحکم و همچنین مواضع مشترک در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه کشورهای غیر متعهد بین ایران و کوبا بوده‌ایم اما انتظار همکاری‌های بیشتری در حوزه‌های اقتصادی بین دو کشور را داریم.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم همانند حوزه سیاسی، در بخش اقتصادی نیز شاهد افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور به ویژه از طریق بخش خصوصی ایران و کوبا باشیم. توافقات انجام شده در شرایطی که با توافقات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ایران، فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های مشترک پیش روی دو کشور قرار داده است.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال گذشته همواره در کنار مردم و انقلاب کوبا بوده و خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین