کد خبر: ۴۲۷۴۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
رابرت هاروارد، جایگزین مایکل فلین می‌شود؟

مشاور جدید امنیت‌ملی ترامپ از ایران می‌آید/او را بیشتر بشناسید؛ مسلط به زبان فارسی و درس‌خوانده ‌مدرسه‌ای در تهران+فیلم و تصاویر

رابرت هاروارد سال‌ها در ایران زندگی کرده و در مدرسه آمریکایی‌های تهران در سال 1974 درس خوانده و در دوره دبیرستان از آنجا فارغ‌التحصیل شده است. پدر هاروارد مشاور ارتش شاهنشاهی ایران بوده و سال‌ها در ایران زندگی کرده است؛ به همین دلیل رابرت هاروارد نیز سال‌ها در تهران زندگی کرده و کاملا به زبان فارسی مسلط است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- پس از استعفای مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به دلیل ارتباط گرفتن با سفیر روسیه در آمریکا، حالا رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به فردی پیشنهاد جایگزینی فلین را داده که کاملا به زبان فارسی مسلط است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بسیاری از رسانه‌های آمریکایی و منابع مطلع امنیتی گفته‌اند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، به رابرت هاروارد، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور، پیشنهاد داده است سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را برعهده بگیرد.

مشاور جدید امنیت‌ملی ترامپ از ایران می‌آید/او را بیشتر بشناسید؛ مسلط به زبان فارسی و درس‌خوانده  مدرسه آمریکایی‌های تهران+تصاویر
مشاور جدید امنیت‌ملی ترامپ از ایران می‌آید/او را بیشتر بشناسید؛ مسلط به زبان فارسی و درس‌خوانده ‌مدرسه‌ای در تهران+تصاویر
این پیشنهاد پس از آن داده می‌شود که مایکل فلین از سمت خود استعفا داد. فلین پیش از تصدی رسمی پست مشاور امنیت ملی آمریکا با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در آمریکا دیدار و درباره رفع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه گفت‌وگو کرده بود. از آنجا که این مذاکره قبل از تصدی رسمی پست مشاور امنیت ملی انجام شده بود، این موضوع نقض قوانین آمریکا محسوب و نهایتا به استعفای فلین منجر شد.

پس از استعفای فلین افراد مختلفی به عنوان جانشین او مطرح شدند؛ اما واشنگتن اگزمینر نوشته است دونالد ترامپ اصلی‌ترین پیشنهاد برای جانشینی را به رابرت هاروارد داده است.

رابرت هاروارد سابقا معاون فرمانداری ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده بوده و هنوز به پیشنهاد ترامپ پاسخ صریحی نداده است. کاخ سفید نیز حاضر نیست در این رابطه اظهار نظر کند.

مشاور جدید امنیت‌ملی ترامپ از ایران می‌آید/او را بیشتر بشناسید؛ مسلط به زبان فارسی و درس‌خوانده  مدرسه آمریکایی‌های تهران+تصاویر

هاروارد اکنون به عنوان مدیر اجرایی شرکت اسلحه سازی لاکهید مارتین خدمت می‌کند و همچنین مسئولیت این شرکت را در امارات متحده عربی برعهده دارد.

او زاده ایالت رودایلند است و نکته جالب برای ایرانی‌ها این است که وی سال‌ها در ایران زندگی کرده و در مدرسه آمریکایی‌های تهران در سال 1974 درس خوانده و در دوره دبیرستان از آنجا فارغ‌التحصیل شده است. پدر هاروارد مشاور ارتش شاهنشاهی ایران بوده و سال‌ها در ایران زندگی کرده است؛ به همین دلیل رابرت هاروارد نیز سال‌ها در تهران زندگی کرده و کاملا به زبان فارسی مسلط است.


وی همچنین در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش عضو شورای امنیت ملی بوده و همچنین در عراق و افغانستان جنگیده است. پس از استعفای فلین، نام هاروارد به همراه دیوید پترائوس و کیث کلاگ به عنوان اصلی‌ترین نامزدهای تصدی پست مشاور امنیت ملی مطرح بوده‌اند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که جدی‌ترین پیشنهاد به هاروارد داده شده است.

او اکنون شصت ساله است و در دوران باراک اوباما به عنوان معاون فرماندهی نیروهای مشترک آمریکا برگزیده شد. وی علاوه بر تحصیلات نظامی دارای تحصیلات آکادمیک است و مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل و مسائل امنیت استراتژیک را از مراکز ماساچوست و راندکورپ اخذ کرده است.

مشاور جدید امنیت‌ملی ترامپ از ایران می‌آید/او را بیشتر بشناسید؛ مسلط به زبان فارسی و درس‌خوانده ‌مدرسه‌ای در تهران+تصاویر

 به نوشته رویترز، هاروارد در میان همکلاسی‌هایش به دلیل بازی فوتبال آمریکایی و بسکتبال مشهور بود.

«جان مارتین» که اکنون 61 سال دارد و زمانی همکلاسی هاروارد بوده می‌گوید وی زمانی که در ایران بود فارسی را روان صحبت می‌کرد.

هاروارد پس از اتمام دوره دبیرستان در تهران (1974) به آمریکا بازگشت و به نیروی دریایی پیوست. 

مشاور جدید امنیت‌ملی ترامپ از ایران می‌آید/او را بیشتر بشناسید؛ مسلط به زبان فارسی و درس‌خوانده ‌مدرسه‌ای در تهران+تصاویر

منابع: خبرگزاری‌های آنا و تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
3
7
ترامپ در حالت آزمون و خطاست یعنی قرار است ایشان مشاوری منصوب کند و در کمتر از یک ماه برکنار نماید- قرار است که مردم هفت کشور را ار به آمریکا منع کند ولی پس از رسوایی به واسطه دستگاه قضای امریکا پس گرفته می شود. قرار است در دیدارهای دیپلماتیک خود دلقک بازی کند بعد به واسطه بزرگان حزب از این کار منع می شود. و جالا قرار است که یک اشتباه بزرگ را مرتکب شده و تاوان آن را هم ملت امریکا بدهد و آن هم یک آتش بازی در جهان است که بهتر است کشور ها تا بستری شدن این روان پریش در تیمارستان این آزمون را نصیب کشور خود نکنند. و بگذارند در مناطق دیگری این اتفاق رح دهد عجب گیر کردیم دست این دیوانه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
0
مشاور ارتش شاهنشاهی...........................................
لولو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
ترامپ ترامپ حیا کن ریاست رو رها کن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین