کد خبر: ۴۲۷۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

آنفلوآنزای پرندگان 79 نفر را در چین کشت

مقامات وزارت بهداشت چین از کشته شدن 79 نفر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای پرندگان ظرف یک ماه در این کشور خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس گزارش منتشر شده توسط این وزارتخانه این تعداد تلفات فقط در ماه گذشته میلادی (ژانویه) رخ داد که آمار ارائه شده نشان دهنده شتاب بی سابقه و چهار برابر شدن تلفات انسانی نسبت به سال قبل است.

افزایش شمار تلفات انسانی در کشور چین باعث شده تا وزارت کشاورزی و محصولات دامی این کشور دستور معدوم سازی پرندگان در مرغداریهایی را بدهد که حتی یک مورد ابتلا به ویروس در آن مشاهده شده است.

براساس گزارشی که تارنمای گلوبال تایمز چین روز پنجشنبه به نقل از مقامات کمیسیون تنظیم خانواده و بهداشت ملی این کشور منتشر کرده، بیشتر افرادی که در ماه گذشته در چین جان خود را از دست داده اند به ویروس «اچ 7 ان 9» مبتلا شده بودند که از موارد خطرناک بیماری آنفلوآنزای پرندگان محسوب می شود.

آمار نشان می دهد که در ماه گذشته میلادی در چین دستکم 192 نفر به بیماری آنفلوانزای پرندگان مبتلا شده اند که از میان آنها تاکنون 79 نفر جانشان را از دست داده اند،‌ این در شرایطی است که در دسامبر سال گذشته اعلام شد تنها 106 نفر به بیماری مبتلا شده اند و فقط 20 نفر تلفات داشته است.

در استان گوانگ دونگ در جنوب چین هم ماه گذشته میلادی 21 نفر به بیماری مبتلا شدند که تاکنون 10 نفر آنها جانشان را از دست داده اند و یک مورد از ابتلای به ویروس بیماری در پکن گزارش شده است.

این در حالیست که از تایوان هم خبر می رسد مسئولان بهداشت این منطقه با شناسایی زنجیره خطرناک ویروس «اچ 5 ان 6» در مرغداری های خود دستور سربریدن 130 هزار پرنده را صادر کرده‌اند.

«هانگ تزی چون» رئیس دفتر بهداشت و محصولات غذایی تایوان نیز در سخنانی اعلام کرد که نگرانی ما از شیوع ویروس «اچ 5 ان 6» انتقال آن به انسان نیست بلکه ما نگران آن هستیم که همانند کره جنوبی مجبور شویم، 33 میلیون قطعه مرغ را ظرف سه ما نابود کنیم و آسیبی جدی به صنایع غذایی منطقه ما وارد شود.

مقامات تایوانی تاکنون 13 مرغداری صنعتی این منطقه را به همین دلیل تعطیل کرده اند.

مسئولان بهداشت تایوان همچنین دو هفته پیش از مشاهده اولین مورد ابتلای انسانی به ویروس خطرناک «اچ 7 ان 9» که نوع خطرناک آنفلوآنزای پرندگان است خبر دادند و گفتند که این فرد مسافری بوده که از چین به این منطقه آمده است.

همچنین مقامات بهداشتی منطقه هنگ کنگ نیز به دلیل افزایش اپیدمی آنفلوآنزای پرندگان در چین، آزمایش های ویروس شناسی را در مرغداریها، مراکز فروش و مراکز پرورش انواع ماکیان آغاز کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی نیز هشدار داده است که اوج گرفتن شمار مبتلایان به این بیماری و تعدد و همزمانی زنجیره های انواع ویروسهای مربوط به آنفلوآنزا پرندگان خطر انتقال آن به انسان و افزایش مرگ و میرها را افزایش می دهد و تاکید می کند که همه کشورهای باید آماده مقابله همه جانبه با آن باشند.

به گزارش ایرنا، این سازمان همچنین در واکنش به شیوع گسترده این بیماری در چین اعلام کرد که این بیماری در چین با گسترش ویروس «اچ 7 ان 9» شکل گرفته و به همین خاطر مناطقی همچون تایوان و هنگ کنگ باید جوانب احتیاطی را از هر نظر رعایت کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
كيفيت چيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
1
0
مگه واحد شمارش جمعيت چيني ها هم با نفر است؟! بهتر بود واحدشون ، متقلب، كپي كار، بنجول، حيف نون ،باشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین