کد خبر: ۴۲۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

آغاز مسابقات ملی رباتیک در آستارا

مسابقات ملی رباتیک با شرکت 45 تیم از هفت استان کشور به منظور معرفی دستاوردهای این رشته و ترویج نخبه پروری در شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مریم مولایی فرد دبیر اجرایی مسابقات ملی رباتیک آستارا روز پنجشنبه در آئین افتتاحییه این مسابقات در سالن اجتماعات شهرداری آستارا گفت: مسابقات ملی رباتیک امروز و فردا با همکاری آزمایشگاه تعامل انسان و رباتیک دانشگاه تهران، با عنوان Astara Cup 2017 و در 2 بخش دانش آموزی و دانشجویی در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار می شود. 

وی با اشاره به حضور 60 شرکت کننده در قالب 45 تیم از هفت استان کشور در این مسابقات، افزود: مسیر یاب ساده و ویژه، ربات پرنده و اختراعات و ابتکارات از بخش ها و لیگ های مسابقات ملی رباتیک آزاد در شهرستان آستاراست. 

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان نیز در این آئین با تقدیر از همکاری سازمان های مردم نهاد در برگزاری چنین مسابقاتی تصریح کرد: توجه به استعدادهای جوانان و خلاقیت آنها می تواند زمینه های رشد اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم کند. 

مسعود اصفهانی با اشاره به وجود سه هزار دانشگاه، چهار میلیون و 800 هزار دانشجو و 13 و نیم میلیون دانش آموز در کشور، بیان کرد: نوجوانان و جوانان بار سنگین پویایی علم و دانش را در مدارس و دانشگاه ها بر عهده دارند و نیازمند حمایت هستند. 

وی ادامه داد: نفرات برتر مسابقات ملی رباتیک آستارا تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار خواهند گرفت و فعالیت دانشجویان و دانش آموزان بایستی در سه محور آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی در کشور ادامه یابد. 

وی با بیان اینکه نگاه ما به مسابقات رباتیک نباید ظاهری و تفننی باشد، اظهار کرد: رباتیک به عنوان یک علم در حوزه های صنعتی، کشاورزی و ورزشی کاربرد دارد و با فعالیت نوجوانان می توان شاهد تحول در عرصه کارآفرینی شد. 

اصفهانی با اشاره به اینکه فعالیت بنیاد نخبگان گیلان از پنج سال قبل در این استان آغاز شده است، گفت: شناسایی نخبه، نخبه پروری، شناخت اثرگذاری فرد نخبه و معرفی وی به جامعه از هدف هایی است که توسط بنیاد نخبگان پیگیری می شود. 

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در این آئین گفت: شناسایی نخبگان علمی و پرداخت به علم و دانش در حوزه ورزش از مزایای مسابقات رباتیک است. 

حسن آموزگار اضافه کرد: آستارا در عرصه های مختلف علمی و ورزشی شناخته شده است و برگزاری این مسابقات نشانگر ظرفیت حقیقی این شهرستان در ابعاد علمی و ورزشی است. 

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تقدیر از بانیان و متولیان این مسابقات ملی، افزود: برگزاری این رویداد های علمی و ورزشی می تواند ایران را جزو کشورهای برتر در حوزه فناوری به جهان اسلام معرفی کند. 

ولی داداشی خواستار ساماندهی سازمان های مردم نهاد شد و اضافه کرد: سازمان ها و ارگان های دولتی می توانند نقش پررنگی در این راستا ایفا کنند و با اقدامات فرهنگی و اجتماعی زمینه مشارکت پررنگ مردم فراهم کنند. 

وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این مراسم گفت: برگزاری مسابقات ملی رباتیک می تواند گامی در جهت شناسایی استعدادهای جوان در این حوزه باشد. 

وی اظهار کرد: در صورت فراهم بودن شرایط، این مسابقات در سطوح بین المللی در آستارا برگزار خواهد شد. 

آئین قرعه کشی ارایه ساخته ها و تولیدات رباتیک استان ها و اجرای رقابت های مربوطه از برنامه های بعد از ظهر مسابقات ملی رباتیک آستارا اعلام شده است. 

به گزارش ایرنا، شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین