کد خبر: ۴۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

مرگ سالی 50 هزار بیمار سرطانی در کشور

عضو انجمن سرطان ایران گفت: سالانه 50 هزار سرطانی در ایران جان خود را از دست می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
پروفسور ناصر پارسا در سومین همایش سرطان و پیشگیری از آن که به همت دانشکده علوم پزشکی و مرکز حمایت از بیماران سرطانی ساوه برگزار شد، افزود: در کشور ایران افزون بر 450 هزار بیمار سرطانی وجود دارد و سالانه 90 هزار نفر به این آمار افزوده می شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماری سرطان شکست پذیر است، گفت: برای شکست بیماری سرطان لازم است که سبک زندگی خود را به گونه ای تغییر دهیم که در مقابل این بیماری مقاوم باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران سرطانی در مرحله پیشرفته بیماری قرار دارند، گفت: این بیماران باید برای جلوگیری از پیشرفت بیماری خود سریعا به پزشک مراجعه کرده و در تغذیه خود نیز تغییرات لازم را طبق نظر پزشم انجام دهند.

پارسا در ادامه با اشاره به مشکلاتی که بیماران سرطانی دارند، افزود: بیماران سرطانی از حمایت های لازم برخوردار نیستند و تنها چند موسسه مختص حمایت از این بیماران در کشور وجود دارد که یکی از آنها در شهرستان ساوه است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران سرطانی از توان اقتصادی پائین تری برخوردار هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه با فعالت سمن ها و موسسات خیریه وضعیت حمایت از بیماران سرطانی طی سال های اخیر بهبود یافته است اما نباید بگذاریم بیماران سرطانی دچار ورشکستگی شوند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: وظیفه همه حامیان بیماران سرطانی این است که که مانع از سقوط اقتصادی این بیماران شده و اجازه ندهیم مشکلات مالی در تامین هزینه های درمان از نظر روحی نیز به آنان آسیب وارد کند.

عضو انجمن سرطان ایران تاکید کرد: اگر یک مادر سرطانی را حمایت اقتصادی کنیم تا از این بیماری نجات پیدا کند و به زندگی خود ادامه دهد به عبارتی یک خانواده را نجات دادیم و مانع از بی سرپرستی و آسیب‌های وارده ناشی از نبود مادر در یک خانواده  چند فرزندی شویم.

به گزارش ایسنا، دکتر فریبا کوهدای متخصص تغذیه رژیم درمانی و استاد دانشگاه نیز  با اشاره به نقش تغذیه در درمان سرطان گفت: نقش تغذیه می‌تواند در کنار بیماری سرطان به تحمل دوران سخت بیماری کمک کند.

وی با اشاره به اینکه شاید بیماری سرطان موجب ایجاد وحشت در انسان شود؛ گفت: اما باید به یک بیمار سرطانی امید دهیم که می تواند از سرطان قوی‌تر شود و اجازه ندهیم این بیماری در مدت زمانی گریبانگیر فرد باشد.

دکتر کوهدانی خواستار خود مراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان شد و موثرترین شیوه در خودمراقبتی را رژیم غذایی تحت نظر پزشک دانست.

وی بیان کرد: از هر سه بیمار سرطانی یک بیمار مشکل تغذیه دارد و می‌تواند با تغذیه مناسب و عدم استفاده از الکل، سیگار و غذاهای نامناسب به پیشگیری و درمان کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین