کد خبر: ۴۲۷۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱

انتخاب یک ایرانی به عضویت شورای اجرایی تیر

برای اولین بار پس از 32 سال عضویت در کنوانسیون حمل و نقل بین المللی تیر ،یک ایرانی به عضویت شورای اجرایی کنوانسیون تیر انتخاب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی آیتی، معاون دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران، به مدت دو سال به عضویت شورای اجرایی تیر TIREXB، با رأی قاطع انتخاب شد.

شورای اجرایی تیر بالاترین مرجع تصمیم گیری و بازوی تصمیم سازی کمیته اداری تیر است.

در کسب این موفقیت سفیر و کارکنان نمایندگی مستقر در ژنو و اتاق ایران تلاش زیادی داشته اند که جا دارد از زحمات آنها تقدیر و تشکر بعمل آید.

به گزارش خبرآنلاین، کنوانسیون گمرکی تیر بزرگترین کنوانسیون حمل و نقل بین المللی با ۷۰ عضو از شرق تا غرب جهان است که ترانزیت کالا تحت پوشش کارنه تیر با تسهیلات ویژه در این مسیر ها را پوشش می دهد. تصمیمات این شورا در راستای تسهیلات و اصلاح کنوانسیون و حل مسایل پیش روی اعضا مجمع کمیته اداری تیر است.

در این کنوانسیون اتحادیه اروپا با ۲۸ عضو و آمریکا چین، روسیه، کشورهای cis قفقاز، ترکیه، .... حضور دارند که تاکنون سه مرتبه ایرانی ها در این انتخابات کاندید شده و رای نیاورده بودند.

فعالیت ها و حضور گمرک ایران در عرصه های بین الملل طی سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و گمرک ایران در چندین محور موفق شده در عرصه بین الملل افتخارات شایسته ای را کسب کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین