کد خبر: ۴۲۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

8 شهرستان بوشهر درگیر سیلاب

استاندار بوشهر گفت: از ۱۰شهرستان استان بوشهر ۸ شهرستان درگیر سیل شده است و در این شهرستان‌ها به‌صورت میانگین ۲۳۰ میلی‌متر ظرف سه روز باران باریده است که معادل بارش‌های استان در یک سال محسوب می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی سالاری استاندار بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین بارش‌ها در شهرستان جم با ۳۷۰ میلی‌متر، در عسلویه با ۳۰۰ میلی‌متر و نیز در شهرستان کنگان و دشستان گزارش شده است.

استاندار بوشهر افزود: بارش‌های سنگین باران که عمدتاً از سحرگاه تا صبح امروز(جمعه 29 بهمن‌ماه) رخ داده باعث شده است که زیرساخت‌های برخی شهرها و روستاهای استان آسیب ببیند و مورد تهدید قرار بگیرند. هم‌اکنون سه بزرگراه استان برای جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان و به‌علت آب‌گرفتگی مسدود شده است و تردد را در شماری از راه‌های مواصلاتی شهرستان‌ها محدود کرده‌ایم.

سالاری با بیان این‌که شماری از راه‌های روستایی نیز مسدود شده است، تصریح کرد: برق برخی روستاها قطع شده بود که هم‌اکنون مشکل این روستاها برطرف شده است.

وی با بیان این‌که بیشتر قطعی برق در روستاها از سحرگاه تا صبح امروز به‌صورت مقطعی رخ داده است، خاطرنشان کرد: خط اصلی انتقال آب شهرستان اهرم در پی بروز سیل شکسته شده و آب این شهر قطع شده و نیز خط انتقال آبریانی شهر کنگان نیز دچار مشکل شده بود که هم‌اینک مشکل اب این شهر برطرف شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: خطوط مخابراتی دو شهرستان عسلویه و جم قطع شده بود که هم‌اکنون خطوط ارتباطی عسلویه وصل شده است، اما  هنوز در شهرستان جم با مشکل مواجه هستیم.

سالاری گفت: متأسفانه خانه‌های روستایی برخی شهرستان‌ها دچار آب‌گرفتگی شدند و یک زن در پی ریزش سقف محل نگهداری دام در یکی از روستاهای شهرستان دشستان جان باخته است.

وی تصریح کرد: برخی مزارع کشاورزی شهرستان‌ها در پی آب‌گرفتگی آسیب دیده‌اند. از صبح تاکنون از پنج شهرستان به همراه دبیر کل هلال احمر بازدید کرده‌ایم. آب دو رودخانه موند و هله بالا آمده و مماس بر پل‌ها قرار گرفته و چنانچه بارندگی‌ها ادامه پیدا کند روستاهای حاشیه این رودخانه‌ها تهدید می‌شوند.

استاندار بوشهر افزود: بنابراین این آمادگی وجود دارد که در صورت تداوم بارش‌ها این روستاها تخلیه شوند. این روستاها عمدتاً در شهرستان دشتستان و بوشهر قرار دارند.

سالاری خاطرنشان کرد: سامانه دیگری از جنوب استان وارد شده است و پیش‌بینی می‌شود به‌تدریج از میزان بارش‌ها از امشب کاسته شود.

وی یادآور شد: تاکنون مشکل خاصی برای امدادرسانی وجود نداشته و از قبل پیش‌بینی‌های لازم شده است. هم‌اکنون در حال خدمات‌رسانی هستیم و با عادی شدن شرایط در زمینه میزان خسارت وارده به استان اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین