کد خبر: ۴۲۷۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

برنامه‌ ایتالیایی‌ها برای ایرانی‌ها

رئیس بخش بین‌الملل نمایشگاه صنایع‌دستی میلان از برنامه‌ ایتالیایی‌ها برای ایرانی‌ها در حوزه صنایع‌دستی کشورمان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
فدریکو رنستو در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به غنای فرهنگ ایران اشاره کرد و اظهار داشت: من می‌دانستم که ایران کشوری جوان است، اما چیزی که خیلی توجهم را جلب کرد این بود که دیدم جوان‌هایی در این نمایشگاه فعال هستند که محصولاتشان متفاوت از کارهای قدیمی است و این یعنی جوان‌ها پی بردند که باید تحول ایجاد کنند.

رنستو گفت: موضوع مهم این است که هنرمندان باید دنیا را ببینند، تحولات را رصد کنند و از جاهایی که قرار است محصولات‌شان را در آنها عرضه کنند شناخت داشته باشند؛ عرضه‌کنندگان این محصولات باید سلایق کشورهای میزبان را بدانند.

رنستو افزود: من از نمایشگاه بازدید کردم و از جمله محصولاتی که خیلی توجهم را جلب کرده کارهای جدیدی است که با سرامیک ساخته شدند.

وی با توجه به وابستگی فرهنگ و صنایع‌دستی به‌هم بیان کرد: واضح است که صنایع‌دستی و فرهنگ با هم ارتباط دارند و بهتر بگویم به‌هم وصل‌ هستند و اگر یکی را جلو ببریم دیگری هم با آن به‌حرکت درمی‌آید.

رنستو درباره ارتباط فرهنگی بین دو کشور توضیح داد: من در ایتالیا، زمانی که ایران در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند، وضعیت را می‌بینم و رصد می‌کنم. محصولات ایران خیلی خوب می‌توانند در ایتالیا برای خود جا باز کنند، فقط باید کارهای ساختاری انجام شود.

وی افزود: به‌دلیل اینکه فرهنگ و تمدن دو کشور به‌هم نزدیک است، جایگاه صنایع‌دستی ایران در ایتالیا بسیار بالا است.

به‌ گزارش تسنیم، رنستو همچنین درباره ارتباط فرهنگی بین ایران و دیگر کشورها، به ضرورت مطالعه در مورد ‌دیگر کشورهایی که فرهنگ متفاوتی دارند و شناختِ آنها اشاره کرد و گفت: این اتفاق موجب می‌شود بفهمیم که چه جنس‌هایی در هر یک از آن کشورها مورد پسند قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان ارتباطات لازم را به‌دست آورد. نباید فراموش کرد که هر کشور داستان خودش را دارد.

رئیس بخش بین‌الملل نمایشگاه صنایع‌دستی میلان که برای بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی به ایران سفر کرده، گفت: در سفر به هر کشوری، دیدن صنایع‌دستی آن به شناخت آن کشور و مردمش کمک خوبی می‌کند. شغل من این است و برای کسب این شناخت از مردم ایران امروز به آثار و صنایعی که ارائه شده خیلی دقت کرده‌ام.

وی همچنین درباره حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی میلان و اتفاقات جدیدی که در این حضور قرار است رخ دهد بیان کرد: ما معمولاً انبارهایی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهیم؛ سایت‌ها و روزنامه‌هایی داریم که فروش آنلاین دارند؛ در طول سال برای شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه تبلیغ می‌کنیم؛ محصولات آنها را به‌فروش می‌رسانیم، و پول را به خود آنها می‌دهیم. امسال در نظر داریم این کار را برای ایران هم انجام دهیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین