کد خبر: ۴۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

رولت گوشت مجلسی بپزید

رولت گوشت از جمله غذاهای مناسب مهمانی های رسمی است. این غذا با توجه به محتویات داخل رولت در طعم و مزه های مختلف درست می شود، در این بخش برایتان طرز تهیه یک رولت مجلسی خوشطعم و اسان را آماده کرده ایم
آفتاب‌‌نیوز :

از جمله مزایای درست کردن رولت گوشت این است که وقتی مهمانی رسمی دارید و قرار است چند نوع غذا درست کنید، می توانید این غذا را از شب قبل آماده کرده و پس از تهیه سس، آن را در روز مهمانی روی رولت بریزید. سپس در فر یا مایکروفر گرم کرده و سرو کنید.
 
رولت گوشت مجلسی بپزید 
 
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده سیصد گرم
پنیر پیتزا ترجیحا موزرلا رنده شده یک دوم پیمانه
تخم مرغ یک عدد
پیاز متوسط یک عدد
سیر دو تا سه حبه (اگر دوست دارید)
پودر نان یک چهارم پیمانه
شیر یک چهارم پیمانه  نمک به میزان لازم
فلفل سیاه یک قاشق (ق) چایخوری (چ)
زردچوبه نصف ق چ
پاپریکا  نصف ق چ 
هویج متوسط پخته و سرد شده یک عدد
تخم مرغ پخته پوست گرفته و سرد شده یک عدد
روش آماده سازی:
 
رولت گوشت مجلسی بپزید 
 
همه مواد به جز هویج و تخم مرغ پخته  را در غذا ساز ریخته و خوب میکس کنید. روی سطح صافی یک نایلون فریزری را باز کرده مخلوط گوشتی را روی ان کاملا به شکل مستطیل و با قطر یک سانتی متر باز کنید. هویج و تخم مرغ را وسط مستطیل بگذارید و با کمک نایلون گوشت را لوله ای کنید و دو طرف  انتهای ان را ببندید. به ارامی  وباکمک نایلون رولت را به ظرفی نسوز که  قبلا چرب کردید انتقال دهید و در فر با حرارت 175 درجه سانتی گراد بیست تا سی دقیه بپزید تا زمانیکه  سطح رولت کمی سرخ شود. سپس کمی از سس رولت روی ان بریزید و بعد از پنج دقیقه رولت را از فر در بیاورید. دقت کنید رولت زیاد در فر نماند چون خشک میشود.بقیه سس را در زمان سرو کردن روی رولت بریزید.
 
رولت گوشت مجلسی بپزید 

سس رولت گوشت

نصف قاشق غذاخوری کره را گرم کنید دو قاشق رب گوجه را در کره تقت بدهید کمی نمک، نصف ق چ دارچین و هل اضافه کرده هم بزنید تارب رنگ بگیرد سپس یک استکان زعفران دم کرده رقیق به سس اضافه کنید اجازه بدهید سس کمی غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید.  زمان سرو رولت را با دقت برش داده در ظرف بچینید .من برای تزیین کمی زرشک سرخ شده  وبرگ گشنیز استفاده کردم.نوش جان نازلی! 
منبع: پارسینه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین