کد خبر: ۴۲۸۰۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
در دیدار ظریف در مونیخ؛

دبیرکل سازمان ملل: برجام عامل مهمی در صلح و ثبات بین المللی است/ در اولین فرصت به ایران می آیم

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و گروه ١+٥، برجام را عامل مهمی در صلح و ثبات بین المللی دانست و حمایت خود و سازمان ملل متحد را از استمرار آن اعلام داشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد عصر امروز -شنبه- در دیدار و گفت و گو با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ این مطلب را بیان کرد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در این دیدار از دعوت وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به تهران استقبال کرد و گفت: در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهد کرد.
در این دیدار موضوعات مختلف بین المللی و منطقه ای مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. وضعیت وخیم مسلمانان روهینگیا در میانمار، اوضاع در یمن، سوریه و عراق و نقش سازمان ملل متحد و دبیرکل آن از مهم ترین موضوعات این دیدار بود.

محمدجواد ظریف نیز در این دیدار خواستار حضور فعال تر سازمان ملل متحد در این بحران ها شده و آمادگی کشورمان را برای همکاری با دبیرکل و حمایت از تلاش های او اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه که برای شرکت در پنجاه و سومین اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است در حاشیه این اجلاس در دیدارهای جداگانه با برخی از همتایان خود از جمله «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلستان، «سرگئی لاوروف »وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، «مولود چاووش اوغلو » وزیر خارجه ترکیه، «ژان مارک آیرو » وزیر خارجه فرانسه، «پاولو کلیمکین » وزیر خارجه اوکراین نیز دیدار و درباره توسعه مناسبات دوجانبه و مسائل و تحولات بین المللی گفت و گو کرد.

ظریف همچنین در مونیخ با برخی از مقامات ارشد کشورهای حاضر در این اجلاس از جمله «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حیدرالعبادی نخست وزیرعراق، مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق، باروت پاخور رییس جمهور اسلوونی ، استفان دیمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و هیئت ریش سفیدان متشکل از وزیر خارجه سابق الجزایر، ارنستو زدیلو رییس جمهور سابق مکزیک و چندین شخصیت با سابقه بین المللی از کشورهای مختلف نیز دیدار و درباره مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کرد.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ، ظریف را در این سفر همراهی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین