کد خبر: ۴۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

فرانسه به آمریکا هشدار داد

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) گفت هرگونه تلاش ایالات متحده برای ایجاد اختلاف میان اروپایی‌ها محکوم به شکست است.
آفتاب‌‌نیوز : ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه ژورنال دو دیمانش درباره عدم اتحاد اروپایی‌ها در مقابل دیدگاه‌های جهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت،‌ شرایط در حال تغییر است و عمده دلیل آن "حملات مکرر" رئیس‌جمهوری آمریکا به اروپاست.

به گزارش ایسنا، آیرو گفت: شرط می‌بندم که هرگونه تلاش برای اختلاف‌پراکنی و حکومت بر اروپایی‌ها کارآیی نداشته باشد. درباره با ایالات متحده آمریکا هم باید گفت که آنها قطعا چنین ظرفیتی ندارند که مزایایی که اتحادیه اروپا به اعضایش پیشنهاد می‌دهد، جبران کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنین تاکید کرد: حتی ترزا می (نخست‌وزیر انگلیس) ممکن است مجبور شود بگوید که به رغم بریگزیت، به نفع ایالات متحده است که یک اروپای قوی را به عنوان شریک داشته باشد.

او همچنین گفت، فرانسه هیچگونه مداخله خارجی را درباره انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل و مه نمی‌پذیرد؛ چه از جانب روس‌ها و چه آمریکایی‌ها.

آیرو گفت: برخی رویکردها و اظهارنظرها ممکن است این تصور را به وجود آورد که ایالات متحده آمریکا و روسیه خواستار تضعیف اروپا هستند. به عنوان مثال روسیه نسبت به نامزدهایی مثل فرانسوا فیون، گزینه جناح راست فرانسه و مارپن لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه ابراز تمایل می‌کند اما نامزدی مستقل و اروپا گرایی مثل امانوئل ماکرون با حملات سایبری مواجه می‌شود.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: مداخله در خط مشی دموکراتیک فرانسه غیر قابل قبول است. فرانسه این را نمی‌پذیرد. مردم فرانسه این را قبول نمی‌کنند که انتخاب‌هایی به آنها دیکته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین