کد خبر: ۴۲۸۱۵۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

جواهراتی که به ثریا اسفندیاری وفا نکردند/املاک و جواهرات ثریا به چه کسی رسید؟+تصاویر

«پدر ثریا به او گفت شاه شما را بسیار دوست دارد آیا شما حاضر به ازدواج با او هستید؟ و بیست چهار ساعت بعد اعلام شد که پاسخ ثریا مثبت است. در آن زمان ثریا در سن ۱۸ سالگی حلقه ازدواج الماس‌نشان شاه را در انگشتانش دید»
جواهراتی که به ثریا اسفندیاری وفا نکردند/املاک و جواهرات ثریا به چه کسی رسید؟+تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی به جواهرات سطلنتی ثریا اسفندیاری همسر پیشین محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران اشاره کرده است که به مدت هفت سال در فاصله سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۸ میلادی ملکه ایران بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این شبکه خبری می‌نویسد: «شمس خواهر محمدرضا پهلوی، ثریا اسفندیاری را در محل اقامتش در لندن کشف کرد. شاه برای نخستین‌بار با فوزیه شاهزاده خانمی مصری ازدواج کرد و از او یک دختر به نام شهناز داشت. هنگامی که از فوزیه طلاق گرفت ضروری بود که دوباره ازدواج کند تا از تعیین حانشین برای تاج و تخت خود اطمینان کسب کند. شمس پس از کشف ثریا او را به تهران برد. او پس از صرف شام با تاج الملوک ایرملو ملکه مادر در طول ضیافت شام از تصمیم شاه باخبر شد. روز بعد پدر ثریا نیز به او گفت شاه شما را بسیار دوست دارد آیا شما حاضر به ازدواج با او هستید؟ و بیست چهار ساعت بعد اعلام شد که پاسخ ثریا مثبت است. در آن زمان ثریا در سن ۱۸ سالگی حلقه ازدواج الماس‌نشان شاه را در انگشتانش دید».

این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کد تنها چند هفته پس از مراسم عقد ثریا مبتلا به بیماری حصبه و بستری شد. گفته می‌شود که شاه به قدری او را دوست داشت که هر روز برایش یک جواهر می‌آورد و بر روی بالش قرار می‌داد. عروسی در نهایت در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۱۹۵۱ میلادی برگزار شد. کریستین دیور، طراحی لباس عروسی او را انجام داد، اما مشخص شد که بیش از اندازه بزرگ است و برای ثریا سنگین است. بیست متر از لباس از ابریشم سفید با گلدوزی‌های طلا شده بود. لباس عروس بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن داشت. چند دقیقه‌ای پیش از مراسم، شاه و یکی از دستیاران او با استفاده از قیچی هشت متر از لباس او را بریدند تا قدری از وزن زیاد لباس کاسته شود». سی ان ان اشاره می‌کند که آنان ماه‌های اول ازدواج را در ویلای سفید بزرگی زندگی کردند، اما پس از مدتی مشخص شد که ثریا بچه‌دار نمی‌شود.

این شبکه خبری در ادامه اشاره می‌کند که الماس، یاقوت و زمرد جنس سنگ‌های جواهرات گران‌قیمت ثریا اسفندیاری بوده‌اند که توسط برند‌های معتبری، چون کارتیه و بولگاری تهیه شده بودند. با این حال از زمانی که ایران مقرری تعیین‌شده برای ثریا اسفندیاری را کاهش داد او مجبور به فروش تعدادی از جواهراتش شد. در میان زیباترین آن‌ها گردبندی الماس با امضای هری وینستون بود که در حراج کریستی در ژنو در تاریخ ۱۷ نوامبر ۱۹۸۸ میلادی فروخته شده است. محمدرضا پهلوی پس از طلاق اجازه داد تا ثریا از زندگی مرفهی برخوردار باشد. او دائما میان پاریس و مونیخ در حال سفر بود.

سی ان ان اشاره می‌کند که ثریا در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۲۰۰۱  میلادی درگذشت. محمدرضا پهلوی حدود ۲۰ سال قبل از او در قاهره فوت کرد. بیژن برادر ثریا تنها بازمانده او بود که در مونیخ زندگی کرده است. او مدتی پس از فوت خواهرش بر اثر حمله قلبی درگذشت. املاک ثریا در حراجی‌ای در پاریس فروخته شد. در صورتی که بیژن بیشتر عمر می‌کرد املاک به او می‌رسید با این حال، او وارث قانونی نبود و کل املاک و جواهرات شاهزاده خانم به دولت آلمان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
39
فقط جواهرات نیستن که بی وفا هستن!!! میز ها و صندلی ها هم بی وفا هستن!!! بی سیم ها و ماشین های ضد گلوله هم بی وفا هستن!!!
توحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
6
14
از دولت ایران خواهشمندیم به عنوان وارث این بانو اقدام کند و تمام میراث به جامانده از ایشان را به داخل بیاورند و تحویل موزه ملی بدهند واملاک رو هم پولش رو به خزانه ملی واریز کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
4
1
مال مردم خوردن - بی عدالتی را رونق دادن و بی توجه بودن به آن بی وفا هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
2
1
این خواهش را پس بگیر اگر .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
6
بله درست است مال دنیا بی وفا است اگه این رو بلدن پس چرا این قدر به پست و مقام چسبیدن و به هیچ قیمتی نمی خوان کنار برن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
2
10
دلتون خوشه پولو بریزن توو خزانه به من وشماها هیچی نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
3
4
اون تاج و گردنبند زمردی مال ملکه ثریا نیستن مال الیزابت تیلور بازیگرن،الکی نذارین عکسشو اونجا.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین