کد خبر: ۴۲۸۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد؛

انجام بیش از 35 هزار عملیات پاکسازی و کشف 25 تن مواد مخدر از حاشیه شهرها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: امسال 35 هزار و 235 عملیات پاکسازی در سه گروه استانی در حاشیه شهرها انجام شد که نتیجه این شمار عملیات، کشف 25تن انواع مواد مخدر بود.
آفتاب‌‌نیوز : سردار محمد مسعود زاهدیان، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار انتظامی ایرنا درخصوص جمع آوری معتادان پرخطر از این مناطق نیز اظهار کرد: 25 درصد افزایش جمع آوری معتادان داشتیم که به مراکز درمانی معرفی شدند.
وی این اقدام را تحولی بزرگ در این شمار عملیات عنوان کرد و در همین راستا از پشتیبانی های ستاد مبارزه با مواد مخدر و شخص وزیر کشور بابت ایجاد ظرفیت های جدید برای نگهداری معتادان قدردانی کرد .

زاهدیان در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که اگر این ظرفیت افزایش یابد، آمادگی داریم ظرف یک هفته تمام نقاط آلوده را از نظر تعداد افراد پرخطر پاکسازی کنیم و چهره مناسبی از شهر به مردم ارائه دهیم.
وی با اشاره به پنج آسیب اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری ، افزود: بر اساس تقسیم کار انجام شده در راستای مبارزه با این آسیب ها، ستاد مبارزه با مواد مخدر،مسئول مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، تعیین شده است و نیروی انتظامی نیز در این زمینه با ستاد همکاری می کند.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در این زمینه نهایت تلاش خود را انجام داده است به گونه ای که اولویت اصلی ناجا با ابلاغ فرمانده نیروی انتظامی، بحث مبارزه با مواد مخدر است و از گذشته تا امروز به دلیل شدت اقدامات انجام شده، حدود 15 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به معضل حاشیه نشینی به عنوان یکی از پنج آسیب عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی نیز بخشی است که نیروی انتظامی در آن تمرکز کرده است و پلیس پیشگیری در این حوزه، متولی اصلی در ناجاست که البته در این زمینه پلیس مبارزه با مواد مخدر هم مناطق حاشیه ای را تحت پوشش قرار داده است.
سردار زاهدیان اضافه کرد: در محیط های مختلف مثل حاشیه مدارس یا محیط های منتهی به مدارس، طرح پاکسازی مواد مخدر دنبال می شود که در این خصوص، بستر سازی کار اطلاعاتی مطابق با اشراف اطلاعاتی صورت می گیرد و از اقدامات کور، گسترده و پراکنده جلوگیری می شود بر این اساس درصد عملیات پاکسازی کاهش اما به نسبت کاهش عملیات ، اثرات اقدامات ما افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین