کد خبر: ۴۲۸۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
از بولتون تا کلاگ که تهدید متوجه از جانب ایران و داعش را مشابه می‌داند

جانشین‌های احتمالی مایکل فلین/ آن‌ها درباره ایران چگونه فکر می‌کنند؟+تصاویر

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفته است که ژنرال بازنشسته کیت کلاگ، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، جان بولتون، سرلشگر اچ ار. مک مستر سرپرست آکادمی نظامی آمریکا و ژنرال رابرت کسلن نامزدهای مدنظر ترامپ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- همزمان با استعفای «‌مایکل فلین» مشاور ارشد امنیت ملی دولت ترامپ از مقام خود، رییس‌‌جمهوری آمریکا چهار نامزد بالقوه را برای برعهده گیری این سمت مدنظر دارد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفته است که ژنرال بازنشسته کیت کلاگ، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، جان بولتون، سرلشگر اچ ار. مک مستر سرپرست آکادمی نظامی آمریکا و ژنرال رابرت کسلن نامزدهای مدنظر ترامپ هستند. 

جانشین‌های احتمالی فلین/ آنها درباره ایران چگونه فکر می‌کنند؟+تصاویر

ترامپ اکنون در حال گذراندن تعطیلات آخر هفته در باشگاه خصوصی خود در پالم بیچ است. ترامپ همچنین برای صحبت با رهبران کشورهای خارجی در روز یکشنبه برنامه‌ریزی کرده است. 

به نظر می‌رسد پیدا کردن جانشین برای فلین تبدیل به چالشی برای ترامپ شده است. پیش از این صحبت از تمایل ترامپ به انتخاب دیوید پترائوس رییس پیشین سیا به این مقام مطرح شده بود که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که این گزینه دیگر در دستور کار ترامپ نخواهد بود. پترائوس ژنرال بازنشسته چهار ستاره است که در سال ۲۰۱۲ میلاید به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات طبقه‌بندی شده سیا به معشوقه‌اش مجبور به استعفا شد. فلین نیز به اتهام بحث درباره تحرمی‌های ‌وضع‌شده امریکا علیه روسیه با سفیر روسیه در امریکا و گمراه کردن مایک پنس معاون رییس‌جمهوری امریکا درباره این موضوع مجبور به استعفا شد. 

اما نامزدهای احتمالی برای  جانشینی مایکل فلین چه کسانی هستند و چه کارنامه‌ای دارند: 

۱-کیت کلاگ 

جانشین‌های احتمالی فلین/ آنها درباره ایران چگونه فکر می‌کنند؟+تصاویر

او اکنون به طور موقت جانشین فلین شده است. او به شدت ضد ایران است و در یادداشتی مدعی شده بود که تفاوتی میان ایدئولوژی نظام سیاسی ایران و داعش وجود ندارد. او همچنین، ایران را مسئول مستقیم کشته‌شدن دست‌کم ۵۰۰ آمریکایی حاضر در جنگ عراق و افغانستان دانسته بود. او پیش از مبارزات انتخاباتی ترامپ نیز در حوزه مسائل مرتبط با امنیت ملی به او مشاوره داده بود. او در دوران ریاست‌جمهوری بوش به ایفای نقش پرداخته است. کلاگ ۷۲ ساله است و در اوهایو متولد شده و ۳۶ سال در ارتش امریکا حضور داشته است. او در جنگ ویتنام حضور داشته و افسر نیروهای ویژه و در جنگ اول علیه عراق رییس ستاد لشکر هوابرد ۸۲ امریکا بوده است. او در سال ۲۰۰۴ میلادی نیز به عنوان سفیر ارشد عامل برای تشکیل دولت موقت در عراق حضور داشت. او پس از بازنشستگی در مجموعه شرکت‌های پیمانکاری از جمله غول فناوری یعنی اوراکل همکاری داشته است. او می‌گوید از این فرصت برای کسب و کار به منظور حفاظت از امنیت امریکا استفاده کرده است. او در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست در سال ۲۰۰۵ میلادی گفته بود که براساس مهارت‌هایش در ارتش و مقداری از داده‌هایش درباره فناوری اطلاعات می‌تواند به تامین امنیت امریکا کمک کند. 

۲-هربرت ریموند مک مستر 

جانشین‌های احتمالی فلین/ آنها درباره ایران چگونه فکر می‌کنند؟+تصاویر

متولد ۲۴ جولای سال ۱۹۶۲ میلادی در فیلادلفیا آمریکاست. او به عنولن سرباز و افسر حرفه‌ای در ارتش امریکا کار خود ر آغاز کرد و به تدریج پیشرفت کرد. او فرمانده عملیات در ایساف (نیروهای بین‌المللی) در کابل در افغانستان بوده است و نقش مهمی در جنگ خلیج فارس و حمله به عراق داشته است. او دارای مدرک دکترا در رشته تاریخ آمریکا از دانشگاه کارولینای شمالی بوده است. مک مستر در سال ۱۹۸۰ میلادی  با رتبه فرمانده از دانشکده افسری فارغ التحصیل شد. پایان‌نامه او انتقادی از استراتژی امریکا در جنگ ویتنام بوده است. او باور داشته که افراد حاضر در انجام وظیفه خود قصور داشته‌اند. این کتاب به طور گسترده‌ای در درون حلقه تصمیم‌گیرندگان پنتاگون بازتاب داشته است. 

۳-جان بولتون 

او را ایرانیان به‌خوبی می‌شناسند چرا که مواضع ضد‌ایرانی بسیاری اتخاذ کرده است، از سازمان مجاهدین(منافقین) حمایت کرده و خواستار بمباران ایران و پیگیری سیاست تغییر رژیم در ایران از سوی دولت آمریکا شده است. او در سخنرانی‌ای در ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی گفت که منافقین را نمایندگان مشروع ایرانیان می‌داند‌! و خواستار خروج نام آن آن‌ةا از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا شد. یک سال پس از آن بود که وزارت امور خارجه امریکا نام آن گروهک تروریستی را از فهرست سازمان‌های تروریستی خود خارج کرد. 

جانشین‌های احتمالی فلین/ آنها درباره ایران چگونه فکر می‌کنند؟+تصاویر

در سال ۲۰۱۲ میلادی گفته شد که بولتون تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را دارد. با این حال بعدا او از این کار منصرف شد و در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی از نامزدی میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در انتحابات حمایت کرد. پس از ریاست‌جمهوری ترامپ گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شده بود مبنی بر این‌که او نامزد اصلی رییس‌جمهوری منتخب برای برعهده گیری سمت وزارت امور خارجه آمریکا خواهد بود.  او متولد ۲۰ نوامبر سال ۱۹۴۸ میلادی و حقوقدان است. وی دیپلمات آمریکا در چندین دولت جمهوریخواه و از فاصله اگوست ۲۰۰۵ میلادی تا دسامبر ۲۰۰۶ میلادی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد بوده است. 

۴-رابرت کسلن 

جانشین‌های احتمالی فلین/ آنها درباره ایران چگونه فکر می‌کنند؟+تصاویر

رابرت لوئیس باب کسلن متولد ۳۰ نوامبر ۱۹۵۳ میلادی است. او افسر ارتش امریکا بوده و در کانکتیکت متولد شده است. او رییس دفتر همکاری‌های امنیتی بوده است و در دسامبر ۲۰۰۹ میلادی به مقام ارتشبدی رسیده بود. او از اکادمی نظامی آمریکا در سال ۱۹۷۵ میلادی فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد را نیز در مدیریت بازرگانی از دانشگاه لانگ ایلند دارد و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی صنعتی از دانشگاه ایالتی تگزاس گذرانده است. در جریان حادثه یازدهم سپتابمر او معاون دستیار برنامه‌ریزی و سیاست راهبردی پنتاگون بوده است. او پس از حمله در جستجو برای زخمی‌ها و کار بر روی سیستم تهویه مطبوع برای خروج دود از ساختمان کارکرده است. او در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی به عنوان فرمانده لشکر پیاده‌نظام آمریکا در عراق کار کرده است. او در جنگ افغانستان و جنگ خلیج فارس نیز نقش داشته است. او مدتی نیز رییس ستاد مشترم نیروهای ماموریت مشترک در افغانستان از ماه مه تا سپتامبر ۲۰۰۲ میلادی بوده است. کسلن هم چنین فرمانده نیروهای اموزشی ناتو در عراق بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
5
به به
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
3
3
جان بولتون میمیرد .... انشاالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین