کد خبر: ۴۲۸۲۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
ارزیابی‌های تازه دانشمندان درباره تعصب نژادی و جنسیتی

نژادپرستی و تعصب‌ و تبعیض‌های جنسیتی ناشی از چیست؟

در آزمایش آنلاینی که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، نتیجه‌گیری شده که تعصب نژادی و جنسیتی ناشی از محدودیت‌های مغز افرادی است که به نوعی توهم شناختی مبتلا هستند و کمی شبیه به پدیده توهم نوری است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- دانشمندان دانشگاهی در ارزیابی تازه خود به این نتیجه رسیده‌اند که تعصب‌های نژادی و جنسیتی ریشه در ساختار مغز و عملکرد آن دارند. نتایج این تحقیق می‌تواند به بهبود نرخ فارغ‌التخصیلی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش‌آموزان و اقلیت‌های قومیتی کمک کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی در این‌باره می‌نویست که برای مثال، در دانشگاه ایالت جورجیا آمریکا شکاف در عملکرد مبتنی بر جنسیت، قومیت و فقر از بین رفته است. در آزمایش آنلاینی که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، نتیجه‌گیری شده که تعصب نژادی و جنسیتی ناشی از محدودیت‌های مغز افرادی است که به نوعی توهم شناختی مبتلا هستند و کمی شبیه به پدیده توهم نوری است. 

«لیدیا ویلا کوماروف» پروفسور دانشگاه بوستون در نشست سالانه انجمن امریکایی برای پیشرفت علم ضمن اعلام این موضوع اشاره می‌کند که ذهن انسان یک ماشین بزرگ شگفت‌انگیز است. 

این عملکرد مغز است که خطا در ایجاد میانبرها ایجاد می‌کند و سبب می‌شود تا ما احساس کنیم که هر چیزی که متفاوت از ماست، ممکن است تهدیدی علیه ما باشد. این استاد دانشگاه می‌گوید که هدفش از انجام این بررسی کمک به بهبود وضعیت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی بوده است. 

او اشاره می‌کند که دانشگاه جورجیا در حذف این نوع از تبعیض‌ها گام بزرگی برداشته و در این‌باره می‌نویسد: «۳۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه ایالتی جورجیا مشغول تحصیل هستند، یک سیستم هشدار‌دهنده وجود دارد که زمانی که دانشجویان دچار مشکل می‌شوند به مشاور مراجعه می‌کنند. در ۱۲ ماه گذشته ۵۲ هزار نفر در جلسات این‌چنینی شرکت کرده‌اند. تعداد فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه در چهار سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند. تعداد مردان سیاه‌پوست که در رشته‌های علوم، فناوری. مهندسی و ریاضی فارغ‌التحصیل شده‌اند، افزایشی ۱۰۰ درصدی داشته است و در میان دانشجویان اسپانیایی زبان این افزایش ۲۰۰ درصدی بوده است. او همچنین اشاره کرده است که مطالعه‌ای علمی در ۱۱ موسسه آموزشی و دانشگاهی مختلف در آمریکا در این‌باره در حال انجام است. 

توهم نوری یا خطای دید به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه‌کننده هستند.

در این حالت اطلاعاتی که بوسیله چشم جمع‌آوری شده و توسط مغز پردازش می‌‌گردد، منجر به درک تصویری می‌‌شود که با واقعیت آن تصویر مطابقت ندارد. در واقع سیستم بینایی طوری تنظیم شده است که ما در محیطی سرشار از نور بتوانیم اشکال متنوع را در فواصل دور و نزدیک ببینیم اما در شیوه توهم نوری با استفاده از رنگ، نور و الگوهای خاص تصاویری ایجاد می‌شوند که مغز را به اشتباه می‌اندازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
1
پس ثابت شد اونهایی که طالب برابری بی قید و شرط اند اصلا مغز ندارند!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
1
پس ثابت شد اونهایی که طالب برابری بی قید و شرط اند اصلا مغز ندارند!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین