کد خبر: ۴۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

مشاهده ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان در جیرفت / معدوم سازی ٤ هزار قطعه طیور

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان از مشاهده ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان در پرتراکم ترین نقطه شهر جیرفت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
خوبیار مشایخی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمان با اعلام این خبر که کانون مشاهده ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان در جیرفت / معدوم سازی ٤ هزار قطعه طیورآنفلوآنزای حاد پرندگان در جیرفت مشاهده شده، افزود: مراقبت از واحدهای صنعتی و روستاها را در دستور کار جدی این اداره قرار گرفت.

به گزارش ‬ایلنا، وی با بیان اینکه پایش‌ها به صورت مستمر انجام می‌‌شود، ادامه داد: هفته قبل اولین مورد آنفلوآنزای حاد پرندگان در جیرفت مشاهده شده، پس از نمونه‌برداری و آزمایش، آنفلوآنزای فوق حاد مثبت اعلام شد که پس از تایید وجود این ویروس، نیروهای متخصص اعزام تا تمهیدات لازم را لحاظ ضمن آنکه ضد عفونی کامل منطقه نیز انجام شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان از مشاهده ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان در پرتراکم‌ترین نقطه شهر جیرفت خبر داد و بیان کرد: این منطقه ٣.٥ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد که ٢٠٠ کوچه و محله را شامل می‌شود که خوشبختانه با اقدامات به موقع صورت گرفته هم اکنون این بیماری کنترل شده، طوری‌که از شنبه گذشته تاکنون کانون جدیدی مشاهده نشده است.

مشایخی با اعلام اینکه ٤ هزار قطعه طیور معدوم شده‌اند، گفت: یکی از چالش‌های منطقه جنوب استان کرمان پراکندگی زیاد واحدهای روستایی است، ضمن آن‌که این روستاها در مسیر پرندگان مهاجر هستند، همچنین از دیگر مشکلات جنوب استان کرمان عدم وجود کشتارگاه و ورود کود مرغی برای مصارف کشاورزی است.

این مقام مسئول در پایان با بیان برخی اقدامات پیشگیرانه خاطرنشان کرد: ٢ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت غرامت طیورهای معدوم شده نیاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین